Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sportsbil under 70.000


M4ds

Anbefalte innlegg

Så Nissan skyline, bmw m3 osv er ikke sportsbiler? Cruse biler det da eller? Jeg har aldri sett for meg en trøtt mr2 som en sporstbil, heller mer en konebil. Da tenker jeg på de nye modellene. Cab = konebil

 

Skyline og M3 er GT-biler. Begge er jo opprinnelig fire-dørs familiebiler som har med forbedrede kjøregenskaper og større motor. MR2 er en liten og lett sak med midtmotor og glimrende kjøreegenskaper, som pr. definisjon er langt nærmere fasiten på en sportsbil enn en to-dørs Vectra.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor kan jeg ikke det? Når folk klager på at vi dro inn coupe biler? For alt jeg vet er jo m3 coupe bil. Å hvorfor er det tullete å påstå at cabriloet er konebiler når statestikken viser at damer er i flertall over å ha cab? Du som bør passe uttalelsene dine når du ikke har noe konkret å vise til. Ta å spar innlegga dine når du ikke har noe konstruktivt å si.

 

Men diskusjonen kan vi ta en annen plass. Han som har topicen har sikkert sine egne formeninger. Å han vil nok ikke at vi skal snakke om masse annet som ikke har noe med topicen å gjøre :)

 

Take care "Sluqet", det er ikke så galt at det ikke er godt for noe :)

 

Jeg bør passe uttalelsene mine? Hehe, ok. Snakk om å møte seg selv i døra.

Møter da alldeles ikke meg selv i døra. Jeg viser bare til statestikker :S Men for all del, du har jo din mening og jeg har min. Det er jo selvfølgelig tillatt. Men da sier vi oss enig i at vi er uenig og stopper videre diskusjon med hensyn til han som startet topicen. God jul !

Lenke til kommentar
Møter da alldeles ikke meg selv i døra. Jeg viser bare til statestikker :S Men for all del, du har jo din mening og jeg har min. Det er jo selvfølgelig tillatt. Men da sier vi oss enig i at vi er uenig og stopper videre diskusjon med hensyn til han som startet topicen. God jul !

 

Nei, uttalelsene dine virker jo veldig veloverveide og baserte på fakta. Eller ikke.

Lenke til kommentar
Enig, noe skurrer fælt når Opel Calibra og Hyundai Coupe blir nevnt i samme setning som "sportsbil".

 

 

Opel Calibra er 90-tallets Ascona.

 

 

Så Nissan skyline, bmw m3 osv er ikke sportsbiler? Cruse biler det da eller? Jeg har aldri sett for meg en trøtt mr2 som en sporstbil, heller mer en konebil. Da tenker jeg på de nye modellene. Cab = konebil

 

Du kan på ingen måte sammenligne Calibra med Skyline og M3. Videre er det tullete å påstå at cabriolet = konebil.

 

Det eneste du lirer av deg er masse dritt om Opel Calibra.. hvorfor?

 

Etter å ha lest mange av innleggene dine på dette forumet virker det som du lett havner i krangel.

 

Kan du bare ikke beskrive hvorfor Calibra vil være et dårlig valg for trådstarter?

 

Er ikke Opel Calibra en sportslig bil?

Å sammenligne Calibra med skyline og M3 går ikke... nei du har rett. En grei calibra ligger på rundt 50 000-60 000, en skyline ligger på 300 000 ? og en Orginal M3 koster over 200 000.

Hvordan skal du sammenligne biler som ligger så forskjellig i pris?

 

Ettersom at trådstarter ønsker en bil i 70 000kroners området, er det jo ikke hensiktsmessig å bringe inn skyline og m3 i diskusjonen...

Lenke til kommentar

Lekegrind? :roll:

 

Hvis man kjøper en Calibra for 70 lapper, hva får man da? En daukjørt gammel Opel med trangt baksete? Eller et brutalt monster med turbo og firehjulsdrift? Koster ikke sistnevnte mye mer enn 70 lapper da?

 

Hvis man kjøper en MX-5 eller en MR2 for 70 lapper, hva får man da? En knallmorsom kjøreopplevelse som dessuten er billig å forsikre.

Lenke til kommentar

SeaLion sjekk opp litt før du sprøyter om deg med piss. For 70 000 kommer du langt i calibra verden. Du kommer godt ut med en Calibra for 40-50 om du vil. Sjekk Autodb eller Calibra.no

 

 

MX-5'ene er greie å få med kort kjørelengde ettersom at de egner seg best som sommerbiler. Trådstarter skal kjøpe seg førstebil og ønsker en som er sportslig. Vi har ikke fått vite noe mer om kravene, men 2-seter? Greit å komme med forslag, men det er jo upraktiskt om man ikke har en annen bil i tillegg. Spesielt med så mye bagasjeplass som man har i en MR2. MR2 er pene biler det er ikke det, men jeg ville ha sett på litt annet før jeg hadde kjøpt meg en.

 

Var faktiskt å testkjørte MR2 før jeg kjøpte Calibra, den gikk jo godt og det var jo som å kjøre GO-Kart, men Calibra'en ga rett og slett litt mer bil for pengene, med tanke på mine behov.

 

Var ikke spesielt dyrt å forsikre Calibra'en min heller, setter du bilen på en av foreldra, som man absolutt bør gjøre om man er 18 og har muligheten til det, så kommer du som oftest greit unna på de fleste biler.

Lenke til kommentar
Trådstarter skal kjøpe seg førstebil og ønsker en som er sportslig. Vi har ikke fått vite noe mer om kravene, men 2-seter? Greit å komme med forslag, men det er jo upraktiskt om man ikke har en annen bil i tillegg.

Jeg kjenner mange som klarer seg med to seter, og jeg har selv hatt en åpen italiensk toseter som eneste bil i flere år. Helårsbil. Trenger man en større bil en sjelden gang kan man alltids leie en. Å dra rundt på masse plass som man kanskje kan få bruk for en eller annen gang er unødvendig. Og ikke det spor morsomt.

 

Hvis man kjøper seg en familiebil som førstebil så får man kanskje aldri gleden av å eie en sportsbil. For hvem vet? Familielivet kommer fortere enn de fleste aner. Når vedkommende om en mannsalder har voksne barn så er antagelig vaskeekte morobiler forbudt. Det morsomste man kan gjøre da er antagelig å ramle ned trapper.

 

Jepp, du får en nesten urustet Calibra med toliter og 115 hester for under 70 lapper. Og jepp du får lett en knallfin MX-5 med 1,6-liter og 115 hester for samme pris. Calibraen veier 1,2 tonn, MX-5-ern veier 950 kg. Calibraen klarer 0-100 på 10 sekunder, Mazdaen nøyer seg med 8,7. Og gjett hva: MX-5 regnes som en utmerket vinterbil, den har perfekt 50/50 vektfordeling. Det finnes til og med hardtop til den hvis man ikke liker å kjøre åpent om vinteren. Skistativ også.

 

 

(PS: Hvis man kler seg litt varmt og prøver å kjøre åpent en flott vinterdag, så garanterer jeg at det skjer noe magisk, man blir bitt av helårsbasillen. Og jeg advarer: Ingen av de jeg vet om som er bitt av helårsbasillen blir den samme gamle etterpå, de blir aldri kurert. Det er en livstidssykdom.)

Lenke til kommentar

For under 70lapper får man nok også 2.0 16v versjonen av calibra også, med noen flere hester. 0-100 på hva? den veier ca. 1300kg

Og ja, for den prisen får du også en knallfin calibra. Som sagt se deg litt om før du poster. For 70lapper ligger du vel også rimlig nært en flott versjon av 4x4 utgaven med 204hk?

 

Magnum P.I, enig, vil også anbefale Prelude, knallgod bil. Minner mye om en annen bil :)

Endret av vargaz
Lenke til kommentar
For under 70lapper får man nok også 2.0 16v versjonen av calibra også, med noen flere hester. 0-100 på hva? den veier ca. 1300kg

150 hester. 1215 kg egenvekt. 0-100 på 8,5 (såvidt raskere enn Mazdaen, såvidt). Og med en vesentlig større forsikringskostnad for en førstegangskjøper.

 

Og ja, for den prisen får du også en knallfin calibra. Som sagt se deg litt om før du poster. For 70lapper ligger du vel også rimlig nært en flott versjon av 4x4 utgaven med 204hk?

Egenvekt 1350 kg (firehjulstrekket veier en del). 0-100 på 6,8 sekunder (nesten 2 sekunder raskere enn Mazdaen, men det skullevel bare mangle med nesten dobbelt så mange hester). Og en astronomisk forsikringskostnad for en førstegangskjøper.

 

Calibra 4x4 har oppgitt ECE-forbrukstallene 0,69/0,83/1,16 liter/mil (90/120 km/t og bykjøring). Mazdaens tall er 0,61/0,78/0,96. MX-5 gir altså masse billig moro, med relativt lav forsikring, lav årsavgift og lavere forbrukstall (viktig med dagens drivstoffpriser).

Lenke til kommentar
For under 70lapper får man nok også 2.0 16v versjonen av calibra også, med noen flere hester. 0-100 på hva? den veier ca. 1300kg

Og ja, for den prisen får du også en knallfin calibra. Som sagt se deg litt om før du poster. For 70lapper ligger du vel også rimlig nært en flott versjon av 4x4 utgaven med 204hk?

 

Magnum P.I, enig, vil også anbefale Prelude, knallgod bil. Minner mye om en annen bil :)

 

Jeg kan ikke finne noen 4x4 utgaver av Calibra på Finn.no i hvert fall. Det nærmeste er en eller annen sak med uoriginal og ikke godkjent motor med 300 hester på forhjulene. Det er sikkert artig helt til det smeller og forsikringsselskapet vil ha sin del av kaka.

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13654427

 

Problemet mitt med Calibra er at det ser ut til å være totalt umulig å få tak i en som ikke er totalt ødelagt av klistremerker, styling, stygge felger og annen dritt. Det er helt utrolig hvor mye man kan ødelegge en opprinnelig pen coupé bare den havner i hendene på en råner uten smak. Virker som om det er en bil som er kronisk umulig å holde original. Når fem av de åtte Calibraene til salgs på Finn.no ser sånn ut må jeg si det skal godt gjøres å finne en som er verdt å bruke penger på.

 

59_-1009719120.jpg

 

74_-1889867785.jpg

 

80_-1839801043.jpg

 

07_-1014965744.jpg

 

73_468904148.jpg

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva som får folk til å sette på stygge klistermerker på kjøretøyene sine? Uansett så går det an å ta de av.

 

Magnum P.I; må si jeg også sliter med å finne calibra'er av høy standard nå om dagen, men det har vel kanskje noe med at det begynner å bli få igjen av dem, og de som har en ikke ønsker å selge. Det går jo an å importere selv, men det blir veldig kostbart. Jeg kommer til å sitte å vente på min bil, jeg prøver faktiskt å spore opp gammelbilen nå, for å se om det er noe igjen av den og om jeg klarer å få kjøpt den tilbake. Kimz88 burde absolutt ha spurt meg hvor jeg forsikra vogna mi :)

 

SeaLion:

Hehe, du har ikke så mye igjen nå... drivstoff forskjellen eksisterer såvidt, men likevell er du nødt til å nevne den? Men 16v calibra uten 4-hjulstrekk da? bruker den mindre enn MX-5 ettersom at den ikke er nevnt?

 

Husk at med Calibra eller Prelude får man faktiskt 4-5 seter.

 

"MX-5 gir altså masse billig moro, med relativt lav forsikring, lav årsavgift og lavere forbrukstall (viktig med dagens drivstoffpriser)."

 

og Calibra er spesielt dyrt å forsikre? Omtrent de samme forbrukstallene? og helt sikkert like mye morro...

 

Hva er forresten Top Hastigheten på de mx-5'ene? Rundt 190? Ikke at det spiller noen rolle, for det er vel ingen som er oppe i de hastighetene uansett da :)

 

Calibra ikke pent? Plastic fantastic http://i140.photobucket.com/albums/r19/pla...rapCA5A7HIJ.jpg

Endret av vargaz
Lenke til kommentar
SeaLion:

Hehe, du har ikke så mye igjen nå... drivstoff forskjellen eksisterer såvidt, men likevell er du nødt til å nevne den? Men 16v calibra uten 4-hjulstrekk da? bruker den mindre enn MX-5 ettersom at den ikke er nevnt?

0,57/0,72/1,04 liter per mil.

 

Husk at med Calibra eller Prelude får man faktiskt 4-5 seter.
Hvor mange kjærester synes det er stas å dele kisen sin med to-tre andre jenter som sitter og kniser bak ryggen på henne? Hvor ofte bruker man baksetene, de andre ungdommene har jo gjerne egne biler? Ækt bila har itj baksæta, da e det buss.
Lenke til kommentar
Hvor mange kjærester synes det er stas å dele kisen sin med to-tre andre jenter som sitter og kniser bak ryggen på henne? Hvor ofte bruker man baksetene, de andre ungdommene har jo gjerne egne biler? Ækt bila har itj baksæta, da e det buss.

Noe av det dummeste jeg har hørt, alltid pluss med seter bak. Jeg ville ALDRI kjøpt en bil med 2 seter.

Lenke til kommentar
Jeg ville ALDRI kjøpt en bil med 2 seter.

Enda bra, så slipper jeg å bekymre meg for at sånne som deg driver opp prisene på de bilene jeg har lyst på. :whistle:

 

Hvorfor ikke kjøpe deg en svær kassebil med 7 seter med det samme, så slipper du å bytte bil når du får firlinger og bikkje? Slike kassebiler er visst VELDIG praktiske har jeg hørt.

 

Selv kjørte jeg en gang tre Ikea lenestoler pluss feriebagasje i min åpne italienske toseter. Fra Stavanger til Kristiansand. Da måtte jeg riktignok legge på taket for å plass til alt, men det gikk. Upraktisk? Nja, det er hva man gjør det til.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...