Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sportsbil under 70.000


M4ds

Anbefalte innlegg

Jeg fyller 18 i august, så jeg må kjøpe meg en bil snart. Jeg har veldig lyst på en sportsbil, men jeg vet ikke om noen spesielle. Jeg har et budsjett på ca.70.000 kr, men jeg vet bare om Hyundai Coupe.

 

Er det noen andre dere anbefaler? Jeg vil gjerne ha en bil som ser flott ut, ikke sånn familiebil eller noe sånt.

 

Jeg har heller ikke så god peiling på bil, så vennligst ikke kom med masse vanskelige ord som er i bilen etc :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mazda MX-5

MG F (Denne koster litt mer, men du burde få tak i en for 75-80.000.)

Toyota Celica

Toyota MR2

Nissan 200SX S13

 

Der har du noen tips. :)

Masse bra alternativer her da, hadde styrt unna Hundayen dersom jeg hadde vert deg, Annenhåndsverdien er ikke noe å skryte av, dessuten kan du ende opp som mere sportslig enn bilen dersom du blir skuende rundt på den :lol:

Har vert borti ett par av disse bilene, men kan ikke si de har imponert noe serlig på det tekniske, nesten litt synd da de er ganske ok å se til.

Toyota er driftsikkre biler, noe du bør tenke på dersom du ikke har stort greie på bil og mest sansynlig må sette bilen på verksted dersom det skulle gå noe i filler

Dt gjelder vell litt for MGèn som også blir nevnt her, ikke en særlig billig bil å skru på dersom du skulle ha litt uflaks

Bør se etter en bil det finnes noen av og som ikke er for skjelden, lettere å få tak i deler, ikke mminst brukt dersom det er en litt mere vanlig bil, lettere tilgang på deler gir som regel også billigere deler :thumbup:

Lenke til kommentar

Bare et forslag: Bmw 6-serie. Fin bil med lav km.stand. Ikke et fornuftig valg, men denne ser ut til å ha blitt behandlet pent. Du slipper unna med lave avgiter og lav forsikring, da dette er en veteranbil. Lav forsikring kan jo være greit om man er rundt 18.

Denne Mercen er jo en veldig fin bil, god komfort og går langt før den faller sammen. Kan nok prutes litt også.

Denne Toyota Celica'en virker som et veldig godt utsyrt valg. Fornuftig også.

Denne Swiften ser jo spennende ut, men om du ikke liker styling så er den vel nokså utelukket :p

Bmw 3-serie coupe. Personlig har jeg veldig sansen for designet på disse bilene. Denne har riktig motor og relativt lav km.stand. Kanskje ikke det mest fornuftige valget, men denne bilen er ikke stylet, noe som kan ha mye å si om hvordan bilen er behandlet.

 

Edit: Fikset litt, ble kanskje litt for rotete.

Endret av rublings
Lenke til kommentar
Opel Calibra

Opel Calibra støttes. Det er spreke biler man får mye oppmerksomhet fra på gata. Eneste minuset er at det kan forekommer rust ganske raskt. Men det får jo nesten alle biler nå tildags.

Opel Calibra er ikke mye sprek, nei.

Men den kan lett bli det. Jeg har ikke hatt denne bilen selv, men en venn av meg har en. Den er faktisk ganske god å kjøre, og er ellers fin å se til. Så hvor all flammingen kommer fra, skjønner jeg ikke helt. Kanskje du kan fortelle meg det?

Lenke til kommentar

Det kan godt hende vi har litt forskjellige oppfatninger av hva som er sprekt og godt å kjøre.

 

Jeg har kjørt langt med en Opel Calibra (Oslo - Mo i Rana og tilbake på en helg), og den var ikke spesielt god å kjøre etter min mening. Nå hadde den riktignok litt stivere dempere og 18-tommere, men uansett. Den er verken sportsbil eller komfortbil, så det er bare irriterende.

 

Alle biler kan bli spreke. Da kommer det bare an på hvor holbar du vil ha den, og hvor mye penger du legger i det. En original non-turbo Calibra er langt fra sprek. Og turboversjonene har visstnok søppelgirkasser, og 4WD-systemet skal visst heller ikke være helt hundre.

 

Og angående oppmerksomhet: Joda, det kan godt hende du får oppmerksomhet, men det er ikke den typen oppmerksomhet jeg ville hatt. :)

Lenke til kommentar
Opel Calibra

Opel Calibra støttes. Det er spreke biler man får mye oppmerksomhet fra på gata. Eneste minuset er at det kan forekommer rust ganske raskt. Men det får jo nesten alle biler nå tildags.

Opel Calibra er ikke mye sprek, nei.

Men den kan lett bli det. Jeg har ikke hatt denne bilen selv, men en venn av meg har en. Den er faktisk ganske god å kjøre, og er ellers fin å se til. Så hvor all flammingen kommer fra, skjønner jeg ikke helt. Kanskje du kan fortelle meg det?

Trenger ikke si så mye mer enn innlegget over, men hvis eg Calibra virker sprek, så tror ikke jeg du har kjørt så mye bil. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...