Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sportsbil under 70.000


M4ds

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare et forslag: Bmw 6-serie. Fin bil med lav km.stand. Ikke et fornuftig valg, men denne ser ut til å ha blitt behandlet pent. Du slipper unna med lave avgiter og lav forsikring, da dette er en veteranbil. Lav forsikring kan jo være greit om man er rundt 18.

Denne Mercen er jo en veldig fin bil, god komfort og går langt før den faller sammen. Kan nok prutes litt også.

Denne Toyota Celica'en virker som et veldig godt utsyrt valg. Fornuftig også.

Denne Swiften ser jo spennende ut, men om du ikke liker styling så er den vel nokså utelukket :p

Bmw 3-serie coupe. Personlig har jeg veldig sansen for designet på disse bilene. Denne har riktig motor og relativt lav km.stand. Kanskje ikke det mest fornuftige valget, men denne bilen er ikke stylet, noe som kan ha mye å si om hvordan bilen er behandlet.

 

Edit: Fikset litt, ble kanskje litt for rotete.

 

Vil bare advare om å evt. kjøpe den Toyotaen som er linket til, da det i annonsen står "oljeforbruk"....

Men om det er feil skrevet eller.no vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Angående Calibra. Dere som klager, enten har dere vært lite flinke med bilene deres eller bare rett og slett hatt en god posjon uflaks. Hadde selv calibra jeg å den var det ALDRI noe galt med. Beste bilen jeg har eid og jeg har litt bakrunn, 4 biler. Og det med at calibra er stygg osv, javel hva så? Det er din mening å ingen biler i verden er tøff nok for alle uansett. Fordi smaken er er som baken den er delt i to. Så innspill om utseende messige ting er jo ingen vits for han som skal kjøpe bil. Han liker nok ikke akkurat det samme som alle dere andre.

 

Og det handler om å ta vare på ting, ellers går jo det til helvete. Det gjelder alle biler. 8v med 115 hk til Calibra er den svakeste motoren. Men til gjengjeld er den også meget god. Registerreimen kan til og med ryke uten at du får motorhavari. Bare å bytte reima og noen pakinger så er motoren like god igjen. Hvem andre biler kan vise til det? Mange sier at calibra er dårlige pga naboen til bestemora di sa det å osv. Skjønner selv at når en bil har fått et rykte så tror alle fult å helt på det. Fordi det alle sier, stemmer vel? Men hvor mange av dere som klager på calibra har eid en selv? Bare lurer..

 

Å til du som sa at calibra ikke er en sprek bil for den prisklassen man kan få en slik bil for. Calibra turbo med KUN chip drar faktisk m3. I det faktum at calibra turbo kun har 204 hk orginalt så er vel ikke det akkurat så veldig dårlig?

Og 16v 150hk går mege greit den også tilsvarende andre biler med samme antall hk. To kompiser er bmw frelste, han ene har 318is coupe med 140hk og han andre 320i 93 mod. Min calibra gikk bedre enn begge, både fra 0-100 og fra 110 - 200. Å jeg hadde selv 150 hk.

 

Ja såklart er det negative ting med calibra, men igjenn sånn er det med alle forskjellige typer og modeller. Mitt råd til deg er å reise rundt, prøve biler, se de å gå for den du får best feeling får. Greit folk her kan gi deg råd, men til slutt er det din avgjørelse å du blir nok mest fornøyd dersom du følger magefølelsen din.

 

- En liten bit av calibra :)

 

Og til deg som sa at calibra er stygg og bare ruster. Kom med litt mer enn det da, det er jo bare et pissete innlegg. Hvem bryr seg om du syns den er stygg? Trokke det er så rimelig mange. Og at den bare ruster? Hvor er det du tar ting fra? Skal ikke bli upersonlig selvom det frister men uansett, calibra er laangt i fra den bilen som ruster mest når det gjaldt 90-92 modellene. Var en liste over det, skal se om jeg finner link. Men Calibra var langt nede på listen. Det jeg huser var blandt annet at Honda lå på første når det gjaldt mest rust... Meeen neida, for all del. Calibra bare ruster. Ja la oss tro på det forde sier jo trossalt du !!

Endret av Kimz88
Lenke til kommentar

Enig med deg her Kimz88.

 

Alt kommer annpå hvordan den behandles, kjøres, hvordan den kjøres, hvor den kjøres. You name it.

 

At dere er uheldig med bilene har vel kanskje med akkurat det jeg nevnte over her.

 

En bil behøver ikke ruste om den behandles, stelles med, og helst ikke kjøres på norske salte veier om vinteren. Tectyleres den, polerer den oftere enn man burde, og vasker den ofte klarer den å holde seg borte fra rust.

Men har det først kommet rust et sted, må det fjernes ordentlig, ellers kommer det bare tilbake.

Lenke til kommentar

Kimz, det er jo vel og bra at du er fornøyd med Calibra, men er det en "sportsbil"? Hvis jeg skulle anbefalt en kjøremaskin til under 70 000,- ville jeg foreslått biler som Mazda MX5 og Toyota MR2. Små og lette biler med flotte kjøreegenskaper. At en bil er rask rett fram gjør den ikke til noen sportsbil såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Hvor grensene går som sportsbil kan vel diskuteres i det ende. Blir nok opp til hver enkelt å komme fram til. Men den gangen jeg skulle forsikre min calibra måtte jeg igjennom 3 forkskjellige forsikringsselskap før jeg fikk forsirking. Vet du hvorfor? Fordi den var rødmerka som en sporsbil..

 

Og sånn til ettertanke. Calibra går ikke bare bra rett fram, 4x4 og den ligger som et heeelvete på veien. Tar det meste i svingene. Men ja, over til tema topicen handler om. Som nevnt tidligere. Reis rundt, finn bilen du forelsker deg i å gå for den ! En bil kan sammenlignes med damer. Prøvekjør før du kjøper ;)

Endret av Kimz88
Lenke til kommentar

Hehehe var mange som prate her uten noe spesielt peiling ser jeg..

Har hatt min 3calibra i rekken, alle som turbo, og har vært kjempefornøyd..

Motorene er kjempebra, alle i rekken tenker jeg på da, fra 2.0 8v til V6'ern..

 

Jobber selv på møllerbil og har eid audi S4/RS4 og den er jo mye bedre og kjøre osv, men er ikke samme preget som en calibra gir meg..

 

Har nå ingen calibra, men har nylig kjøpt meg en vectra turbo, kjempebil det og..

Calibra/gammal opel kan ruste ja, spesielt i hjulbuene bak, grunnen til det er at det er skøytet hjulbue, rusten starter i skøyten og forplanter seg..

Men andre biler har sine svakheter de og..

Hvilke andre motorer tåler uthenting av borti 500hk uten og måtte åpne motor og skifte innmat..?

Ikke cosworth eller celica i såfall..

 

Har mange som kan skrive under på at jeg VET hva jeg snakker om når det gjelder Calibra/Vectra, alt fra turbo til minste motor..

 

Til slutt nyt et nydelig stykke bil:

 

 

DSC00443.JPG

 

 

DSC_0037copy.jpg

 

DSC_0032-1.jpg

 

IMG0421.jpg

Lenke til kommentar
Hvor grensene går som sportsbil kan vel diskuteres i det ende. Blir nok opp til hver enkelt å komme fram til. Men den gangen jeg skulle forsikre min calibra måtte jeg igjennom 3 forkskjellige forsikringsselskap før jeg fikk forsirking. Vet du hvorfor? Fordi den var rødmerka som en sporsbil..

 

At forsikringsselskapet rødmerker den som sportsbil betyr vel ikke at den faktisk er det pr. definisjon, snarere tyder det vel heller på at ganske mange ungdommer kjører den som om det er en sportsbil. Med tilhørende stygge ulykkesstatistikker.

Lenke til kommentar

Hvorfor kan jeg ikke det? Når folk klager på at vi dro inn coupe biler? For alt jeg vet er jo m3 coupe bil. Å hvorfor er det tullete å påstå at cabriloet er konebiler når statestikken viser at damer er i flertall over å ha cab? Du som bør passe uttalelsene dine når du ikke har noe konkret å vise til. Ta å spar innlegga dine når du ikke har noe konstruktivt å si.

 

Men diskusjonen kan vi ta en annen plass. Han som har topicen har sikkert sine egne formeninger. Å han vil nok ikke at vi skal snakke om masse annet som ikke har noe med topicen å gjøre :)

 

Take care "Sluqet", det er ikke så galt at det ikke er godt for noe :)

Lenke til kommentar

Søtter dere som støtter calibra. Ser det er mange som kommer med kommentarer etter hva de har hørt om bilen. Har selv hatt en opel calibra 92 mod. Solgte den for 2år siden. Utrolig hvor mye jeg savner den bilen. Det var en 92mod 16v med 150hk. Den gikk godt og satt som støpt på veien, knall bil og angrer meg i grunn på at jeg solgte den.

 

Mange har problemer med rust, men det er helt og holden deres egen skyld. Tar du ikke vare på en bil som er så gammel, så ruster den jo selvsagt. Calibra er ikke værre en andre biler fra den tiden. Opel er jo opel da, så det er jo ganske enkelt å skru på om det skulle bli noen problemer. Det er også enkelt å skaffe deler til disse bilene, da mye av delene går overens med de som brukes på Opel Vectra.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan jeg ikke det? Når folk klager på at vi dro inn coupe biler? For alt jeg vet er jo m3 coupe bil. Å hvorfor er det tullete å påstå at cabriloet er konebiler når statestikken viser at damer er i flertall over å ha cab? Du som bør passe uttalelsene dine når du ikke har noe konkret å vise til. Ta å spar innlegga dine når du ikke har noe konstruktivt å si.

 

Men diskusjonen kan vi ta en annen plass. Han som har topicen har sikkert sine egne formeninger. Å han vil nok ikke at vi skal snakke om masse annet som ikke har noe med topicen å gjøre :)

 

Take care "Sluqet", det er ikke så galt at det ikke er godt for noe :)

 

Jeg bør passe uttalelsene mine? Hehe, ok. Snakk om å møte seg selv i døra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...