Gå til innhold

Hvem er din favorittspiller/ditt forbilde?


DMATHISEN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Raul - mange kunne ikkje hate RM, kun pga Raul. Etter å ha debutert for RM og begynte å spile fast, så dreiv han fortsatt å ta t-bane, selv om han hadde råa til Ferrari og vel så det. Giftet seg men barndomskjæresten og fekk 4 sønner og 1 datter. Flyttet til Schalke. Der, i løpet av 2 år, blei han supportarens favoritt. Numer 7 i Schalke blei freda til ære for Raul. Likedans som med RM, folk som hatet Schalke før, begynte å vere nøytrale mot dei, kun pga Raul.

Han har slått så å si alle mulige rekorder for RM, LaLiga, Europcupper og Spania. I løpet av sin kariera, så har han fått veldig få gule (trur det er fortsatt under 20!!) og ingen røde. Har hatt periode på nesten 3 sesonger utan eit einaste kort.

Han var aldri den raskaste, mest tekniske eller giftigaste spiss. Men tross det, så var han alltid blant verdens beste. Han spilte fotball med heile sitt hjerte, heile karieren. Han alltid ga ALT på banen og var alltid i top-form. For 2 år siden, så møtet han opp til samlingen (i RM etter sommer ferie) i best form av heile troppen. Dvs bedre form enn Ronaldo, Ramos, Marcelo, Alonso osv

Ein ekte kaptein og gentelmen både på og utanfor banen. Eit eksempel til å etterfølge. Både på og utanfor banen.

 

Zidane - nåtidens beste spiller. Han hadde "alt". Komplett spiller som kunne skape magi og avgjere kamper på eigen hånd. Og det har han gjort fleire gonger. Veldig ydmyk og alltid viste stor respekt for motstandaren. Han har overbevist på fleire top-lag, samt landslaget.

Ingen har vært i nærheita til å vere like god og stabil som Zidane over lenger tid.

Selv om Messi er god, så har han aldri vært i nærheita til å knuse brasil på eige hånd. Og han har ikkje overbevist på landslaget. Kun Barca i 4 sesonger. Litt for tynt til å samanlikne han med Zidane.

Ronaldo er ikkje i nærheita til å vere like komplett spiller. Han må lære seg å spile for laget, før han kan dras inn i samanlikning.

Stikk ord: Enormt klasse, stabilitet og eleganse. Elsket av mange som BESTE spiller, men greier ikkje skape same bånd og bli elsket som person, som Raul gjor. Derfor, 2 plass

 

 

Casillas - Ein av beste keepera gjennom tiden. Overgåt kun av Lev Yashin.

Det er vanskelig å skinne som GK. Spesielt over fleire sesonger. Spesielt på eit lag som Real Madrid, som tenker offensivt. Men Iker, er ein av grunna, at Real spiller så offensivt. Dei trenger ikkje forsvar, fordi dei har Iker.

Kalt inn på første laget som 16-åring til CL kamp mot Rosenborg. 3 år seinare så var han klar førstevalg til CL finalen. 19 år og 4 dager var han, da han var første-keeper til Real Madrid i CL finalen. Slå den!

Vunnet alt det er å vinne i fotball, slåt alt det er å slå for ein GK, er han fortsatt berre 30 og er i sine beste år som GK.

Veldig stabil, utan noe klare svakheiter, like god på å redde "vanlige" skudd, som å gjere spektakulære redninger.

Har like stor fotball hjerte som Raul og Zidane. Fortsatt, med 13 titler med RM, gråter han kvar gong dei vinner trofe!

Kommer på god 3 plass. Elsket av alle i verden, fortsatt på vei oppover og har for lenge siden oppnåd alt. Selv om han er beste keeper i nyare tid, er det vanskelig å slå Zidane og Raul.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde et par helter da jeg var litt yngre.

 

Shaun Goater. Puttet mål uansett divisjon. Ærlig og en fantastisk person. Feed the goat.6180_Goater1_bmp-550x0.jpg

 

Darren Eadie

 

_39154167_eadie_norwich200.jpg

 

Ian Woan og Scot Gemmill på Nottingham Forest(som var et fantastisk moro fotballag på 90tallet)

11-Scot+GEMMILL+Panini+Forest+1996.png13-Ian+WOAN+Panini+Forest+1996.png

 

Tricky trev var rå. compaq.jpg

Endret av Everket
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Luis Figo var helten da jeg var liten. Jeg var 8 da han gikk fra Barca til Real Madrid og fulgte han resten av hans karriere.

luis-figo-4.jpg

 

Ellers var Ronaldinho definitivt den store helt til han forlot Barca.

 

Er for ung til å ha noe særlig kjennskap til spillere som Cantona (som ga seg i United da jeg var 5).

Lenke til kommentar

Favorittlaget mitt er Liverpool, så spillere som Carra, Gerrard og Sami rangeres selvfølgelig høyt. Var dog veldig mye i Tyskland i oppveksten, og det var vel tysk fotball jeg først begynte å følge med på, på tross av at jeg ikke har noe favorittlag her. Var en spesielt stor fan av Miroslav Klose, som virker som en fantastisk fyr, samt Kahn. Har etter hvert fått veldig sansen for Lahm og Mario Gomez, to knakendes gode fotballspillere med gode holdninger.

 

Av norske spillere er Brede Hangeland min soleklare favorittspiller. Fantastiske holdninger, fantastisk spiller, og i det hele tatt en god ambassadør for norsk fotball. Hadde mange av de samme lærerne som han på VGS, og har hørt så mye fint om han som person at det nesten er vanskelig å tro på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...