Gå til innhold

PS3-eiere: Hva misunner dere XBox360?


Linuxguru

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok.. Om jeg så blir diskvalifisert så får det så bare være.

 

Jeg har i skrivende stund både PS3 og Xbox360 stående i stua mi og jeg må si at Xbox360 går av med seieren i min bok. Og det er flere grunner til dette...

 

1. Bakover kompatibiliteten til PS3 er noe av det værste jeg har sett noen gang. Ikke nok med at må lange ut med en god del ekstra penger for og faktisk kunne kjøre PS2 spill, men PS3'en ødelegger jo også grafikken på de spillene den liksom skal være kompatibel med. (se her for god kvalitets demonstrasjon av akkurat dette, eller

for YouTube kvalitet (like merkbart på denne versjonen))

 

2. HDMI støtte er ikke akkurat den beste. For de stakkars folkene som var ivrige til og skaffe seg en LCD/Plasma TV (slik som meg) så kan man ikke kjøre HDMI fordi HDMI versjonen i bruk på PS3 er av 1.3 versjonen (hvis jeg ikke husker helt feil). Noe som da vil si at de første LCD/Plasma TV'ene som hadde HDMI bruker versjon 1.0 og er derfor ikke kompatibel.

Disse eiere av PS3 må da ty til Component kabler (som funker ok, men er litt irreterende at man må kjøpe dette i tillegg)

 

3. Prisen. Den er fortsatt relativt høy for mange og det trekker ned en del. I hvert fall i min bok. Til slike priser så skulle det vært bakover kompatibilitet til PS2 spill på alle versjoner.

 

4. Kontrollen.. Det at de i det hele tatt fjernet DualShock i første omgang skjønner jeg ikke. Det var noe av grunnen til at PS2 kontrollen var så digg. Vekten var akkurat passe og det fikk den til å ligge godt i hånden. PS3 kontrollen derimot veier så og si ingenting og den føles ut som en billig kopi etter min mening.

 

 

Og her er da grunnene til hvorfor Xbox360 vinner i min bok..

 

1. Bakover kompatibiliteten til gamle Xbox spill funker faktisk bra. Og i mange (nesten alle) tilfeller så blir grafikken faktisk forbedret ved og spille dem på Xbox360. Noe som den absolutt ikke kan sies om PS3 sin begrensede bakover kompatibilitet.

 

2. Spill utvalget til 360 er enormt i forhold til PS3'en. Greit nok 360'en har vært ute en god stund lenger enn PS3, men Xbox 360 hadde fortsatt mange flere titler tilgjengelig når den ble utgitt. (PS3 Titler ved release 11 vs. Xbox360 titler ved release 18)

 

3. Muligheten til og spille MP3'er mens man spiller et spill (hvis man er lei spill musikken) er også en ganske bra "feature" å ha. Det kan gi spilleren flere muligheter til og forbedre sin spill følelse.

 

4. Prisen er mye rimeligere enn PS3'en. Men det koster jo litt ekstra for HD-DVD spiller og ny harddisk hvis det er og ønske. (Rykter om en Blu-Ray spiller til 360 svirrer rundt M$ for øyeblikket, og jeg venter stadig på oppdateringer derfra).

 

5. Kontrollen er rett og slett kjempe god å holde på. Den ligger fint i hånden og vekten er nesten perfekt.

 

 

Dette er da min konklusjon etter og ha spilt begge konsollene en god del..

 

Hvis Sony klarer og rette på de feilene de har gjort så vil det gjøre PS3'en overlegen, men hittil så har de ikke engang innrømmet at de har driti seg loddrett ut når det gjelder bakover kompatibiliteten til PS2 spill. (Tenker da på grafikk problemene med 60gb versjonen som faktisk støttet PS2 spillene)

Lenke til kommentar
Øh, hva er dette? Dukket det plutselig opp en ett år gammel post i denne tråden?

Komplett med linker til gamle FUD-videoer og greier... :)

Selv om linkene er gamle betyr det ikke at det er fikset på.

Noe som da viser til Sony's mangel på evne til og faktisk rette på ting de har gjort feil.

Lenke til kommentar

Til info ble det fikset i firmware 1.50, som kom i januar i fjor... og det var vel også bare et problem på de amerikanske PS3'ene. Såklart, for dem som kjøpte en konsoll på release og aldri har hatt den på nett, men bare brukt tida til å bitche over hvor dårlig den er, så er problemet der fremdeles.

Lenke til kommentar

 

Ok.. Om jeg så blir diskvalifisert så får det så bare være.

 

Jeg har i skrivende stund både PS3 og Xbox360 stående i stua mi og jeg må si at Xbox360 går av med seieren i min bok. Og det er flere grunner til dette...

 

1. Bakover kompatibiliteten til PS3 er noe av det værste jeg har sett noen gang. Ikke nok med at må lange ut med en god del ekstra penger for og faktisk kunne kjøre PS2 spill, men PS3'en ødelegger jo også grafikken på de spillene den liksom skal være kompatibel med. (se her for god kvalitets demonstrasjon av akkurat dette, eller

for YouTube kvalitet (like merkbart på denne versjonen))

 

2. HDMI støtte er ikke akkurat den beste. For de stakkars folkene som var ivrige til og skaffe seg en LCD/Plasma TV (slik som meg) så kan man ikke kjøre HDMI fordi HDMI versjonen i bruk på PS3 er av 1.3 versjonen (hvis jeg ikke husker helt feil). Noe som da vil si at de første LCD/Plasma TV'ene som hadde HDMI bruker versjon 1.0 og er derfor ikke kompatibel.

Disse eiere av PS3 må da ty til Component kabler (som funker ok, men er litt irreterende at man må kjøpe dette i tillegg)

 

3. Prisen. Den er fortsatt relativt høy for mange og det trekker ned en del. I hvert fall i min bok. Til slike priser så skulle det vært bakover kompatibilitet til PS2 spill på alle versjoner.

 

4. Kontrollen.. Det at de i det hele tatt fjernet DualShock i første omgang skjønner jeg ikke. Det var noe av grunnen til at PS2 kontrollen var så digg. Vekten var akkurat passe og det fikk den til å ligge godt i hånden. PS3 kontrollen derimot veier så og si ingenting og den føles ut som en billig kopi etter min mening.

 

 

Og her er da grunnene til hvorfor Xbox360 vinner i min bok..

 

1. Bakover kompatibiliteten til gamle Xbox spill funker faktisk bra. Og i mange (nesten alle) tilfeller så blir grafikken faktisk forbedret ved og spille dem på Xbox360. Noe som den absolutt ikke kan sies om PS3 sin begrensede bakover kompatibilitet.

 

2. Spill utvalget til 360 er enormt i forhold til PS3'en. Greit nok 360'en har vært ute en god stund lenger enn PS3, men Xbox 360 hadde fortsatt mange flere titler tilgjengelig når den ble utgitt. (PS3 Titler ved release 11 vs. Xbox360 titler ved release 18)

 

3. Muligheten til og spille MP3'er mens man spiller et spill (hvis man er lei spill musikken) er også en ganske bra "feature" å ha. Det kan gi spilleren flere muligheter til og forbedre sin spill følelse.

 

4. Prisen er mye rimeligere enn PS3'en. Men det koster jo litt ekstra for HD-DVD spiller og ny harddisk hvis det er og ønske. (Rykter om en Blu-Ray spiller til 360 svirrer rundt M$ for øyeblikket, og jeg venter stadig på oppdateringer derfra).

 

5. Kontrollen er rett og slett kjempe god å holde på. Den ligger fint i hånden og vekten er nesten perfekt.

 

 

Dette er da min konklusjon etter og ha spilt begge konsollene en god del..

 

Hvis Sony klarer og rette på de feilene de har gjort så vil det gjøre PS3'en overlegen, men hittil så har de ikke engang innrømmet at de har driti seg loddrett ut når det gjelder bakover kompatibiliteten til PS2 spill. (Tenker da på grafikk problemene med 60gb versjonen som faktisk støttet PS2 spillene)

 

 

Det meste av det der er noe av de dummeste begrunnelsene jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Ok.. Om jeg så blir diskvalifisert så får det så bare være.

Ingen har såvidt meg bekjent blitt diskvalifisert til nå, men noen gjør utvilsomt en bedre jobb enn andre med å fremstille seg selv som den komplette idiot ...

 

Hilsen Trådstarter'n

..?

Lenke til kommentar
1. Bakover kompatibiliteten til PS3 er noe av det værste jeg har sett noen gang. Ikke nok med at må lange ut med en god del ekstra penger for og faktisk kunne kjøre PS2 spill, men PS3'en ødelegger jo også grafikken på de spillene den liksom skal være kompatibel med. (se her for god kvalitets demonstrasjon av akkurat dette, eller
for YouTube kvalitet (like merkbart på denne versjonen))

 

PS2-oppskaleringen på PS3 er veldig bra, ingen problemer å få mye bedre grafikk på PS2-spill på PS3. Eneste spillet som har bedre grafikk på PS2 enn ved PS3 sin oppskalering er GT4, pga. den støtter native 1080i, og er kodet veldig nær metallet.

Selv har ingen av de PS2-spillene jeg har prøvd hatt slik som i den filmen.

 

Tipper den filmen hadde påslått upscaling, men avslått PS2/PS3-smoothing, i settingsene.

I noen få tilfeller må du kjøre de omvendt, smoothing, slik som står i manualen.

 

2. HDMI støtte er ikke akkurat den beste. For de stakkars folkene som var ivrige til og skaffe seg en LCD/Plasma TV (slik som meg) så kan man ikke kjøre HDMI fordi HDMI versjonen i bruk på PS3 er av 1.3 versjonen (hvis jeg ikke husker helt feil). Noe som da vil si at de første LCD/Plasma TV'ene som hadde HDMI bruker versjon 1.0 og er derfor ikke kompatibel.

Disse eiere av PS3 må da ty til Component kabler (som funker ok, men er litt irreterende at man må kjøpe dette i tillegg)

 

HDMI-støtten er den beste, en av de få produktene på markedet som støtter nyeste HDMI-standard.

Du trenger ikke HDMI 1.3 på TV'n for å bruke HDMI på PS3 selv om PS3 støtter den, eneste forskjellen er at dersom du har HDMI 1.3 så kan TV'n din registrere ett mye dypere farge-spekter som støttes under den HDMI-profilen, som ingen andre porter er gode nok til å se. Og litt mere lydinformasjon kommer også.

 

Dersom du sitter med HDMI 1.2, slik som jeg gjør på min TV, så får du fremdeles alt som HDMI 1.2 støtter.

Det er ikke slik at HDMI-porten i PS3'en blir ubrukelig, bare fordi det er nyeste standard.

Den er like god som de gamle standardene, mnår du kobler opp mot gammel standard. :-/

 

Så anbefaler at du slytter å lyve om hvilken konsoll du har, og heller kjøper dem og kobler dem opp mot skjermen din, så kan du se selv. :)

Lenke til kommentar

Har nylig spillt igjennom MGS1,2 og 3 på PS3. Veldig godt bilde, og betydelig bedre enn å la PS2`en spille av via komponent. Syns også konsollen taklet PS1 spillet veldig godt.

 

Siden eg har to versjoner av Sons of Liberty satt eg de op mot hverandre, eine via PS3 og den andre via PS2 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...