Gå til innhold

Diskusjon rundt de nye laptopmodellene til Lenovo


Orjanp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener omtrent like dårlig som de andre. Snakker da om de jeg har hatt "fornøyelsen" av å se, som tidligere Lenovo'er, Dell, Fujitsuer og sikkert noen til.

 

Her er en av grunnen til at jeg kjøpte T400, og den skuffer ikke: Stille, kald og bruker lite strøm. 6-8 timer på en 9-celler (eller 6+3 som i mitt tilfelle). Veldig behagelig å ikke løpe mellom stikkontaktene med laderen på slep!

Lenke til kommentar

Supert - stille er bra! Jeg var på vei til å kjøpe HP8510p, men leste en del grusomheter om støy :-)

 

Valgte du bevisst 6+3 batteri, eller kom T400 med 6 celler, slik at du bestilte et ekstra? Jeg vurderer T500. Modellen jeg vurderer kommer std. med 9 celler batteri, og jeg lurer på å skifte dette til 6 + 3 - både av vekthensyn og for å få det litt mer flush med laptopen (noe jeg tror går på T500 med 6 celler).

Lenke til kommentar

Skal du ikke se bort fra, nei. :)

 

Med en dollarkurs på 6,1, så er det ikke lenger så interessant å kjøpe fra USA.

System components

# Intel Core 2 Duo processor T9600 (2.8GHz 1066MHz 6MBL2)

# Genuine Windows Vista Home Basic

# 14.1 WXGA+ TFT, w/ LED Backlight

# ATI Mobility Radeon 3470 with 256MB

# 2 GB PC3-8500 DDR3 SDRAM 1067MHz SODIMM Memory (1 DIMM)

# UltraNav (TrackPoint and TouchPad) with Fingerprint Reader

# 80 GB Hard Disk Drive, 5400rpm

# DVD Recordable 8x Max Dual Layer, Ultrabay Slim (Serial ATA)

# Express Card Slot & Smart Card Reader

# Integrated Bluetooth PAN

# Intel WiMAX/WiFi Link 5350

# Integrated Wireless Wide Area Network upgradable

# 4 cell Li-Ion Battery

# Country Pack North America with Line cord & 90W AC adapter

 

Accessories

# ThinkPad Advanced Mini Dock with US/Canada/LA Line Cord

 

Denne kommer på $1700 pluss frakt og moms. Tipper at den da, ferdig importert til Norge, vil komme på ca. 14.000 kroner. Kjøp av en i Norge, med svakere prosessor, større batteri og større HD(NM52MMN), vil komme på ca 16.500 kroner.

 

Dersom dollarkursen hadde holdt seg på 5,2, så hadde det kommet på omtrent 12.000 kroner. Da hadde det vært verd å vurdere.

 

 

Irriterende at man ikke kan konfigurere maskinen slik man vil i Norge. Kunne tenkt med samme opplegg som de har i USA.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

TorAtle: er det Bluetooth i NM52MMN?

 

creds: jeg ser dessverre ikke noe som støtter påstanden om at modellene med LED kommer på rekke og rad utover i oktober. Så langt kan jeg fremdeles bare se tre modeller med LED Backlight på Lenovos sider. Det er nevnte NM52MMN, og NM52LMN (som virker identisk med den førstnevnte) og toppspesifiserte NM51RMN.

 

Ørjan: Det ser dessverre ut til å bli vanskelig å kjøpe T400 med 4-cellers batteri. Bortimot alle modellene kommer med 6 eller 9 celler. Alternativet er da å kjøpe et batteri med 4 celler utenom.

 

Omaha: Foreløpig er det bare den toppspesifiserte NM51RMN som har p9500. NM51RMN ser veldig bra ut, men er noe unøyaktig spesifisert. I følge Lenovo kommer den med 320GB SSD SATA.. som jeg tviler på er et reelt alternativ. Jeg ønsker i utgangspunktet å kjøpe min T400 med en hard disk, og sette inn min egenvalgte SSD. For øvrig virker det også som NM51RMN kommer med 4-cellers batteri, noe som i så fall er positivt for meg :)

Endret av Torbjørn S.
Lenke til kommentar

Jeg vet bare at Lenovo nettopp har hatt produktpresentasjon med fokus på LED, så jeg regner med at det kommer. Jeg venter selv på T500. Tror faktisk det finnes flere modeller ute på nettet enn på Lenovo's egne sider (har i alle fall funnet NK15VMN via Kelkoo uten at jeg ser denne på Lenovo).

 

Jeg trenger råd på konfigurering:

Hvis jeg skal ha T500 LED med 6 cellers batteri (flush), så finnes det to alternativ.

 

T9400 prosessor eller P8600 prosessor

Begge har 160GB Disk (5400 rpm) og Intel X4500 grafikk

 

Hvis jeg går opp til 9-cellers batteri, kan jeg få:

T9400 prosessor

160 GB Disk (7200 rpm) og AMDM86M (256MB minne) grafikk.

 

Kan noen gi meg noen vettuge råd om ovennevnte? Må jeg gi opp for mye for ønsket om 6-cellers batteri?

Jeg skal benytte maskinen til photoshop, men ikke til CAD eller spill.

Endret av creds
Lenke til kommentar

Hei creds, jeg håper du får rett :)

 

Slik situasjonen er nå ville jeg ikke nødvendigvis latt batteriet styre de andre komponentvalgene mine. Det er billigere og lettere å etterkjøpe et ekstra batteri enn en f.eks. en cpu eller et skjermkort. Så om du har råd vil jeg råde deg å velge modell etter CPU, skjerm, skjermkort, hd m.m., og så heller kjøpe et ekstra 6-cellers batteri.

Lenke til kommentar
Ultrabaybatt: Man MÅ passe på at man får tak i høykapasitetsversjonen - noe annet er bortkastede penger.

Har du noen linker til de 2 versjonene? Har ikke hørt om dette før.

 

Angående skjermkvalitet - for vanlig kontorarbeid og surfing så er skjermen tilfredsstillende. Lyssterk som nevnt. Problemet er dårlig kontrast i kombinasjon av dårlig innsynsvinkel. Skjermen er et stort skritt tilbake sammenlignet med min gamle HP nw8000. Man kunne ikke solgt en TV med en slik kvalitet, for å si det sånn.

 

En stort problem forresten: tearing. Dette kom visstnok med Vista SP1. Uansett avspiller (også på nettsider med video) og også via DVI'n på docken. Dersom noen vet om en fiks her så gi en lyd...

 

Noen spurte om Bluetooth - NM52MMN skal ha det, men neimen om jeg finner den. Hvor skal den ligge i device manager?

Endret av TorAtle
Lenke til kommentar

Er det slik å forstå at LED skjermen ikke er spesielt bra til video og spill der man har hurtige bevegelser?

 

Kan se ut som om det vil være aktuelt å kjøpe et 4 celler batteri kombinert med et UltraBay batteri. Da skulle man kunne få grei batterilevetid sammen med et batteri som er flush.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

Ok, Lithium-Ion og Lithium-Polymer. Kapasiteten på mitt batteri er litt over 29WH så da var jeg heldig.

 

Ørjan, LED sier ingenting om kvaliteten på selve panelet, det kan være TN eller S-PVA eller hva det måtte være. LED er type bakgrunnsbelysning, altså lyset BAK selve panelet. Det er derfor jeg sier at skjermen er like dårlig som før, den er bare mer lyssterk.

 

Alt annet likt, en mer lyssterk skjerm vil oppfattes som bedre!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Venter i spenning på at noen skal få inn x200 Tablet versjonen. Er frustrerende å sitte å vente på ting som hele tiden får utsatt leveringsdatoer i nettbutikkene.

 

Ingen som har noen gode kontakter og kan skaffe meg denne NÅ? :-) Eventuelt noen som har klart å skaffe den selv og har noen erfaringer å dele?

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått meg en T500 med LED (NK15VMN). Skjermen er en drøm! Lyssterk og skarp til tusen. Tastaturet er også helt topp - jeg forstår ikke alle trådene som klager på dette. Hvis jeg skulle sette fingeren på noe, er skjermoppløsningen kanskje i laveste laget - men T500 LED leveres bare med 1280*800. Totalt er maskinen en topp opplevelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...