Gå til innhold

Diskusjon rundt de nye laptopmodellene til Lenovo


Orjanp

Anbefalte innlegg

Fy f..., Tor Atle. Det er ikke pent å meddele sånt :) Har alvorlige planer om å putte en slik i min tilblivende T400, også. Dersom du skal selge en av de andre kan du ta kontakt.

 

Hvordan har du fått tak i disse? Virker slett ikke som butikkene har fått dem inn, enda? Det blir uansett spennende å høre om erfaringene dine vedrørende T400 med og uten Intel SSD.

Endret av Torbjørn S.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hattelco har fått inn Intel-diskene.

 

Bytte disk i T400 gikk fint. Disken sitter i en liten ramme som dras ut fra siden. Man trenger ikke tenke på SATA-kontaktene engang.

 

OBS Ved installasjon av et annet OS enn Vista så man inn i BIOS og skru på SATA-kompabilitetsmodus.

 

Har ikke kjørt noen ytelsestester, men det skrytet som Intel-disken har fått er ikke uten grunn. Brukeropplevelsen er vesentlig forbedret, responsen er nå slik den skal være!

 

Legg til mangel på støy, varme, bevegelige mekaniske deler samt en tøtsj bedre batterikapasitet og man ser at det meste peker i retning SSD.

 

Prisen på 5500+kr er drøy, personlig hadde jeg ventet litt med å kjøpe.

Lenke til kommentar

T400 sine ytre deler er i hardplast, så selv om det er en robust konstruksjon så knirker det både her og der. Jeg tror uansett at de fleste vil anse T400 som solid. Men tenk hvis de hadde byttet ut plasten med karbonfiber, sikle sikle...

 

Maskinens akilleshæl er og blir panelet. Det suger rett og slett. Dernest kommer lyden. En multimediamaskin er det ikke akkurat.

Lenke til kommentar

Neppe noe særlig å hente, kanskje foruten Quad. Avhenger da av at lenovo følger opp med bios. Og som du sier at sokkel ikke endres evt FSB øker. Er også begrensing når det kommer til kjøling, regner med at den ligger på ca 35W TDP. Brikkesett osv.

 

Tror den mest hensiktsmessige veien å gå er en SSD disk om det skulle bli behov for mer ytelse.

Lenke til kommentar
Det er jo skuffende at skjermen er dårlig. På hvilken måte er den dårlig?

 

Trodde at LED-skjerm burde være en del bedre enn CCFL-skjerm?

Har skrevet om dette før. Panelet er dårlig, baklyset har blitt bedre. Prøv å se en "mørk" film. Det er omtrent ikke mulig å finne en vinkel der alle deler av skjermen ser like bra ut. Flytter man på hodet forandres bildet. Jo nærmere man sitter jo værre blir det. I tillegg er kontrasten generelt veldig dårlig, i området 300:1. Det eneste positive er lysstyrken.

Lenke til kommentar

Da gikk strømadapteren til min T30 til h...... I en sky av hvit sur røyk. Flaks at jeg satt ved siden av den da. Maskinen var tom for strøm etter 30 sekunder, så jeg nådde ikke å slå den av. Så batteriet er ikke veldig bra heller.

 

Kunne den ikke holdt til NM51RMNvar tilgjengelig i Norge. Crap.

 

Må se om jeg får lånt meg en strømadapter slik at jeg kan benytte maskinen til jeg får kjøpt en ny en.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

Ja, jeg har gjort det, så takk for tipset. Men det tar fort en uke eller to å få sendt til Tromsø. Har egentlig ikke tid til å vente så lenge, holder på med mastergradsoppgaven i Informatikk. Skal innom Universitetet i løpet av dagen for å høre om de har en adapter liggende som jeg kan låne. Alternativet er å flytte arbeidet fra laptopen til en studentmaskin. Men det er tungvindt da det er mye programvare som ikke er lagt inn som standard på en studentmaskin.

 

NM51RMN har en ETA 23.12.08. Noen som vet hva problemet er?

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...