Gå til innhold

Diskusjon rundt de nye laptopmodellene til Lenovo


Orjanp

Anbefalte innlegg

Eldre Thinkpadmodeller er på billigsalg. Se denne tråden.

 

Det betyr at det er nye modeller på trappa snart. Og det er begynt å lekke informasjon rundt de nye Lenovo Thinkpad modellene.

 

Gizmodo

Notebookreview

 

I tillegg er det litt informasjon hentet fra dette innlegget.

 

Grunnen til at T61p selges såpass billig nå er som mange allerede har gjettet mange nye modeller som kommer om et par mnd + utover høsten.

 

X-serien

 

X300 får flere modellsøsken med 12, 14.1 og 15.4 tommers skjerm.

 

Modeller: X200, X400 og X500. Disse skal komme i september.

 

R-serien

 

R400 og R500 på henholdsvis 2,3 og 2,9kg (tipper det er snakk som 14.1 og 15.4 tommers widescreen her). Annonseres i juli.

 

T-serien

 

T400 og T500 med Ati HD3650 med 256 eller 512MB. Skjermkortet kan skrus av for å spare strøm. T400 på 1,95kg og T500 på 2,63kg. Sendes ut fra Lenovo f.o.m. 3. juni.

 

W-serien

 

Ny serie hvor "W" står for workstation. Disse vil ha dedikert skjermkort som på T-serien. En 17-tommers versjon vil også komme etterhvert.

 

 

Fellestrekk for alle disse nye modellene fra Lenovo:

 

6MB L2 cache (Penryn 45nm?)

Turbo Memory opsjon opptil 2GB

Blu-ray opsjon

1.6GHz DDR3 RAM

LED Baklys på skjermen (unntatt R-serien)

HSDPA opsjon

9 cell batterier (samme formfaktor som de gamle 6-cell, 25% større kapasitet)

GPS, WiMAX, og trådløs USB på utvalgte modeller

SSD istedenfor vanlig HD (unntatt for W-serien) opsjon

 

 

En modell som allerede er lansert er Lenovo Thinkpad X300. Den er testet her på Hw.no

 

Jeg personlig er ute etter en ny T modell. Min T30 skal doneres bort, og ny skal kjøpes inn.

 

Ulempen med disse er først og fremst widescreen. Det virker som om de kun leveres som widescreen. Derfor er jeg litt i tvil om jeg skal gå for en T61p med 14" eller en av de nye som kommer. I tillegg er skjermkortet i de nye T modellene fra ATI. Jeg benytter linux, og støtten fra ATI er dårligere enn for Nvidia for øyeblikket.

 

Hvordan synes dere dette ser ut?

 

Ørjan...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ulempen med disse er først og fremst widescreen. Det virker som om de kun leveres som widescreen.

 

Second that. Nå forsvinner den siste sikre kilden til bærbare med "skikkelige" skjermer, nå er det underholdningsbransjen som overtar. Hvis jeg skulle hatt ny bærbar i disse dager hadde jeg uten tvil bestilt en grisebillig T61p snarest.

Lenke til kommentar
Hvis jeg skulle hatt ny bærbar i disse dager hadde jeg uten tvil bestilt en grisebillig T61p snarest.

 

Jeg skal ha ny nå, men hva slags PC er T61? Link? Hva slags skjermkort og prossessor?

 

Tilbudsmodellen som Amentio selger ut, T61p har en T9500-prosessor fra den nyeste Penryn-serien og ett nVidia Quadro FX570m skjermkort med 128mb minne (yter i underkant av 4000 poeng i 3DMark06, bør klare de fleste spill). Den har en 14" skjerm med 1400x1050-oppløsning og er en av de siste bærbare i verden som leveres med 4:3-skjerm!!

 

Edit - ikke glem at det er en Thinkpad. Gummibelagt magnesiumkabinett gjør den til den mest solide maskinen du får kjøpt for under 30.000.

Endret av ventle
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Her er litt informasjon om de nye maskinene i T serien.

http://shop.lenovo.com/ISS_Static/merchand...0_datasheet.pdf

 

Ser ut som om T400 kun får VGA utgang.

 

T400

Ports: 3 USB, I EEE 1394a, VGA, M icrophone/line-in,

Headphone/line-out

 

T500

Ports and Slots

Ports: 3 USB, I EEE 1394a, VGA, M icrophone/line-in,

Headphone/line-out, DisplayPort and optional DVI-D

monitor cable

 

Trasig.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

Under accessories er det listet en 'Thinkpad Advanced mini dock(250410U)'. Står ingenting om hvilke tilkoblinger den har.

 

En ting jeg lurte på er

 

Available Integrated Communication

Gigabit Ethernet

Integrated WWAN (with GPS)

Ultra Wide Band (UWB) (available later in 2008)

Bluetooth 2.1

WiMAX (available later in 2008)

 

WWAN med GPS. Hva er det? Samme med UWB og WiMax? Er det noe som er verdt å vente på?

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Mer info. Det er priser og konfigurasjon for USA.

 

http://www.pc.ibm.com/partner/us/lenovo300...nsitionFile.xls

 

Fant det i denne tråden.

 

Dersom man går ut fra en kurs på 10 kr/dollar, så vil T400 koste fra 10.000 kroner til 15.500 kroner, mens T500 vil koste fra 10.000 kroner til 16.500 kroner. Nå er vel 10 kr/dollar litt i overkant med dagen lave dollarkurs.

 

Lansering er 05.08.08, altså om to dager.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

Jo, men forskjellen mellom prisen i USA og Norge har tidligere vist seg å være større enn dollarkursen skulle tilsi. Da har en 10 gange vært rimelig korrekt mener jeg å huske. Men nå er dollarkursen lavere, så en 8 gange er kanskje mer korrekt.

 

Uansett så får vi vel se på tirsdag hva prisene blir i Norge forhåpentligvis.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

Da er dem lanserte, og det er mulig å gjøre et kjempekupp!!

 

Om man går på lenovo.com og prøver å konfigurere en X200, har de totalt feilpriset 128GB SSD-harddisk til å være den billigste! Er jo nesten bare å slå til før de finner det ut ;)

 

EDIT! Da var feilen oppdaget av Lenovo. Kunne spart seg gode 6-7000kr der!

Endret av NoviKaNa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...