Gå til innhold

Nvidias nye spillkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette så ikke ille ut :)

Kommer nok til å vente på dette kortet.

Prisen og ytelsene var langt ifra ille.

 

Noen som vet når det kommer?

Ille var det om man tenker på at det ikke yter spesiellt bedre enn et 1.5 år gammelt skjermkort til nesten samme prisen...

 

Er det jeg som forstår feil eller er alle kort fra 8800GT -> 9800GTX basert på samme chipen (G92)?
Stemmer nok fint det. Ingenting nytt mao.
Lenke til kommentar

folkens.. ikke rakk så ned på det. 9800 har ingen drivere, lavere effect forbruk, mindre varme og mindre støy. er det noe galt i det? vent et halvt år når driverene blir gode.. da skal du se.

 

når du sier et 1,5 år gammelt kort er like bra. tenk på drivere ? den har vert ute og nvidia har optimalisert driverene for det sjermkortet mange ganger. 8800GTX gir masse varme og bruker helt groteskt mye strøm. så noen forbedringer er det + det støyer masse med full load

 

 

tenk før dere sier noe

Lenke til kommentar
folkens.. ikke rakk så ned på det. 9800 har ingen drivere, lavere effect forbruk, mindre varme og mindre støy. er det noe galt i det? vent et halvt år når driverene blir gode.. da skal du se.

 

 

 

tenk før dere sier noe

 

Hva får deg til å tro det? det er jo bare et overklokket 8800 GTS 512, samme chip som 8800 GT også btw, bra saker, men det er ikke nødvendig å kamuflere det som en helt ny serie - som de fleste noobs biter rett på, men det er vel poenget også.

Lenke til kommentar

Jeg hopper alltid to steg frem, siden det sjelden er noen spesiell stor forskjell å hoppe ett steg. Gikk fra GF4 - GF6800 og til GF8800. Både 5xxx, 7xxx og - som det ser ut til - 9xxx serien er "små" oppgraderinger. Jeg kommer igjen til å vente, og hopper på "GF10xxx"-serien. Den tror jeg blir bra saker :)

Lenke til kommentar

Når en ser litt tilbake i tiden, så har så godt som alle nye GTX generasjoner gitt betydelig ytelsesforbedring og ny teknologi. Denne gangen må jeg si de skuffer stort, dette er da ikke annet enn en GTS512 pent pakket inn i nytt navn..

De kunne i allefall satset på samme 384bit buss som gamle GTX og ditto minne, men marginene ville vel vært mindre, og det er vel det viktigste for Nvidia for tiden ser det ut til... Jeg liker ikke denne melkinga til Freia eh ops Nvidia mener jeg seff....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...