Gå til innhold

MTU - er det en gutteromsbedrift?


Anbefalte innlegg

DetaljerHer legger vi ut kjente drifts/bruker avvik for MTU mobil.

Driftsmelding:

19.04: Feil på MTU mobilsvar

Status: Rettet

Symptomer på feil: manglende SMS varsling

--------------------------------------------------------------------------------

19.04: Feil på sms levering/mottak

Status: Rettet

Symptomer:I helgen har det vært noe feil på sms levering.

--------------------------------------------------------------------------------

Nye tjenester:

GPRS: Fungerer i eget nett. Under ferdigstillelse i Telenor sitt nett.

MMS: Fungerer i eget nett. Under ferdigstillelse i Telenor sitt nett.

--------------------------------------------------------------------------------

Roaming utland: Er under ferdigstillelse

Personsvarnummer: +47 46 10 11 12. Første gang du ringer nummeret vil du bli ledet gjennom innstillingene.

--------------------------------------------------------------------------------

MMS innstillinger:

APN: mms.mtu

Proxy: 172.16.172.14 Port 9401

URL: http://mms.t3mobil.no/mms

--------------------------------------------------------------------------------

GPRS innstillinger:

APN: internet.mtu

--------------------------------------------------------------------------------

WAP 1.0

APN wap.mtu

Proxy: 172.16.172.16 Port 9201

--------------------------------------------------------------------------------

WAP 2.0

APN: wap.mtu

Proxy: 172.16.172.16 Port 9401

 

Går alt som det skal? eller er dette tullball!! :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker fremdeles ikke her.

Mottar ikke sms. og sms meldinger går ikke ut heller, men den kjekke smsvarselet er tilbake for alle meldinger man sender selv om de ikke kommer frem.

 

i tillegg er det fremkommelighetsproblemer til en hel del telefonnummer, samt folk som ringer meg får opp at nummeret ikke er i bruk, eller kommer frem til helt fremmede folk.

 

Og det er snart 1 mnd siden jeg mottok abonnementet....

 

Heia MTU!!

Lenke til kommentar
Driftsmelding:

 

19.04: Feil på MTU mobilsvar

 

Status: Rettet

 

Symptomer på feil: manglende SMS varsling

 

 

19.04: Feil på sms levering/mottak

 

Status: Rettet

 

Symptomer:I helgen har det vært noe feil på sms levering.

 

 

 

Nye tjenester:

 

GPRS: Fungerer i eget nett. Under ferdigstillelse i Telenor sitt nett.

 

MMS: Fungerer i eget nett. Under ferdigstillelse i Telenor sitt nett.

 

 

Roaming utland: Er under ferdigstillelse

 

 

Personsvarnummer: +47 46 10 11 12. Første gang du ringer nummeret vil du bli ledet gjennom innstillingene.

 

 

 

MMS innstillinger:

APN: mms.mtu

Proxy: 172.16.172.14 Port 9401

URL: http://mms.t3mobil.no/mms

 

 

GPRS innstillinger:

APN: internet.mtu

 

 

WAP 1.0

APN wap.mtu

Proxy: 172.16.172.16 Port 9201

 

 

WAP 2.0

APN: wap.mtu

Proxy: 172.16.172.16 Port 9401

 

Får til å sende meldinger fra MTU til OneCall nå.

Personsvar funker (vet ikke om man får sms ved ny beskjed)

GPRS, MMS osv får jeg ikke testet da jeg ikke har Teletopia dekning, bare Telenor. Men håper det kommer på plass i Telenor nettet snart.

Raoming i utlandet har jeg heller ikke prøvd.

 

Ringing fungerer fint til de jeg har ringt til. Dvs NetworkNorway, Netcom og telenor fasttlf. SMS har jeg bare testet til Network Norway.

 

Da det bare er ett ekstranummer jeg har liggende har jeg ikke ringt og sendt SMS til så mange, men de jeg har prøvd å ringe/sende til har det fungert med.

Endret av shaaland
Lenke til kommentar

Jeg får ikke mottatt SMS, kan ikke ringe til Network Norway, men pluss til MTU at jeg nå kan ringe til TELE2. Er virkelig små gleder. Nei, for å være helt ærlig, så holder det på å klikke for meg. Føler at jeg har vært relativt tålmodig, men det skjer jo ingenting, og de informerer jo heller ikke om noe. Begynner å angre på at jeg gikk fra telenor, og fortsetter dette porterer jeg tilbake. ER LEI!

Lenke til kommentar
Jeg får ikke mottatt SMS, kan ikke ringe til Network Norway, men pluss til MTU at jeg nå kan ringe til TELE2. Er virkelig små gleder. Nei, for å være helt ærlig, så holder det på å klikke for meg. Føler at jeg har vært relativt tålmodig, men det skjer jo ingenting, og de informerer jo heller ikke om noe. Begynner å angre på at jeg gikk fra telenor, og fortsetter dette porterer jeg tilbake. ER LEI!

 

join facebook gruppen min!

 

det er for alle som er dritlei av MTU!

 

http://www.facebook.com/group.php?gid=7893904994

Lenke til kommentar
Jeg får ikke mottatt SMS, kan ikke ringe til Network Norway, men pluss til MTU at jeg nå kan ringe til TELE2. Er virkelig små gleder. Nei, for å være helt ærlig, så holder det på å klikke for meg. Føler at jeg har vært relativt tålmodig, men det skjer jo ingenting, og de informerer jo heller ikke om noe. Begynner å angre på at jeg gikk fra telenor, og fortsetter dette porterer jeg tilbake. ER LEI!

 

join facebook gruppen min!

 

det er for alle som er dritlei av MTU!

 

http://www.facebook.com/group.php?gid=7893904994

 

Var det ikke du som hadde egen tråd? :mad:

Lenke til kommentar
Jeg får ikke mottatt SMS, kan ikke ringe til Network Norway, men pluss til MTU at jeg nå kan ringe til TELE2. Er virkelig små gleder. Nei, for å være helt ærlig, så holder det på å klikke for meg. Føler at jeg har vært relativt tålmodig, men det skjer jo ingenting, og de informerer jo heller ikke om noe. Begynner å angre på at jeg gikk fra telenor, og fortsetter dette porterer jeg tilbake. ER LEI!

 

join facebook gruppen min!

 

det er for alle som er dritlei av MTU!

 

http://www.facebook.com/group.php?gid=7893904994

 

Var det ikke du som hadde egen tråd? :mad:

 

får dere fikset dette problemet eller? jeg er også dritt lei selv! men jeg orker ikke å portere igjen, slipper jeg å betale regningen denne måneden også? Jeg har ikke lyst til å gjøre det. Har jeg noe rett her?

Lenke til kommentar
får dere fikset dette problemet eller? jeg er også dritt lei selv! men jeg orker ikke å portere igjen, slipper jeg å betale regningen denne måneden også? Jeg har ikke lyst til å gjøre det. Har jeg noe rett her?

Orker ikke? hehe, gjør ikke så mye annet enn å vente 1 - 2 uker egentlig da :p

Lenke til kommentar
får dere fikset dette problemet eller? jeg er også dritt lei selv! men jeg orker ikke å portere igjen, slipper jeg å betale regningen denne måneden også? Jeg har ikke lyst til å gjøre det. Har jeg noe rett her?

Orker ikke? hehe, gjør ikke så mye annet enn å vente 1 - 2 uker egentlig da :p

Så må man bytte simkort igjen, ta turen innom posten og hente pakken i oppkrav... Er masse dill med å bytte leverandør...

Lenke til kommentar

Her i Bergen kommer det ingen tekstmeldinger inn i dag. Kan fortsatt ikke ringe ut til enkelte nummer...

 

MMS og GPRS ser også ut som en svært fjern utopi.

 

Ho hum :hrm::hmm::ermm::thumbdown:

 

Jeg ville ta alle eventuelle lovnader om en snarlig retting av MTU sine MANGE problemer med en stor klype salt. Det er bare å skaffe seg ny operatør.

 

Sayonara, MTU fuck-ups!

 

En ting er sikkert - fakturaen for april kan de putte et visst sted.

Lenke til kommentar
får dere fikset dette problemet eller? jeg er også dritt lei selv! men jeg orker ikke å portere igjen, slipper jeg å betale regningen denne måneden også? Jeg har ikke lyst til å gjøre det. Har jeg noe rett her?

Orker ikke? hehe, gjør ikke så mye annet enn å vente 1 - 2 uker egentlig da :p

Så må man bytte simkort igjen, ta turen innom posten og hente pakken i oppkrav... Er masse dill med å bytte leverandør...

...

Ja sant, er bedre og ikke kunne ringe eller sende sms i steden for alt det der ;)

Lenke til kommentar

Tullinger.

 

Nummeret mitt skulle porteres idag kl 1100, men niks. Prøver å ringe mtu for bare opptatt signal. Er det noe som funker hos dem?

 

Dem klarer ikke å legge inn riktig bestilling. En venn av meg fikk 5 simkort for et og samma nummer. Lurer om MTU klarer å holde lenge i markedet. MTU er verre enn Nutel. Du fikk jo i det minst dekning og alt hos nutel.

 

Dem bare tar inn bestillinger i et sett kan ikke de stoppe bestillinger for en liten stund og jobbe med kundeservice og bedre nett.

 

Ringte 2 ganger venter ca 10 min begge gang og til slutt blei samtale brutt.

Endret av Djmolvi
Lenke til kommentar
Det virker fremdeles ikke her.

Mottar ikke sms. og sms meldinger går ikke ut heller, men den kjekke smsvarselet er tilbake for alle meldinger man sender selv om de ikke kommer frem.

 

i tillegg er det fremkommelighetsproblemer til en hel del telefonnummer, samt folk som ringer meg får opp at nummeret ikke er i bruk, eller kommer frem til helt fremmede folk.

 

Og det er snart 1 mnd siden jeg mottok abonnementet....

 

Heia MTU!!

 

Kan dere som har problemer med å komme frem til div nummer

 

prøve å ringe 0047 + abbonent nummer

kanskje det virker da

Endret av Fumle
Lenke til kommentar
Nå funker det å ringe til alle jeg har prøvd å ringe i det siste, men jeg opplever ofte at det bare er stille når de tar telefonen, men det ordner seg som oftest når jeg prøver en gang til

 

 

Samma her. Men det må ikke være slikt. Det må kunne gå ann å snakke i første forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...