Gå til innhold

MTU - er det en gutteromsbedrift?


Anbefalte innlegg

Jeg bestillte MTU abo for 3 uker siden. jeg fikk beskjed om at det tok 10 dager. Men så fikk jeg det igår og satte det inn.. Hos meg er det ingen problemer. Jeg har ringt til både Netcom, tele2, telenor og onecall, og får sendt og motatt sms som jeg skal!

 

Hilsen en VELDIG fornøyd kunde av MTU!--tenk jeg kan ringe SÅ MYE JEG VIL :D

 

lol! får du provisjon pr innlegg? :) tror nok du er eneste MTU kunden som har ingen problemer med noen ting hos MTU :)

 

Jeg fikk sim kortet aktivert for 15 dager siden og jeg får fortsatt ikke sende/motta sms til mange nr, og ehller ikke ringe opp/ta imot samtaler fra en del nummer.

 

Jeg har kontaktet kundeservice 5 ganger. Ble lovet hver gang at det blir fikset i løpet av dagen. Ingenting har skjedd.

 

Jeg håper bare at porteringen til OneCall skjer snarest mulig, så jeg kan bruke telefonen igjen! Skal sørge for at ingen av mine bekjente går over til mtu noengang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan vel si man er fornøyd med et selskap uten å jobbe for dem? Vi har selv valgt en helt ny operatør. Selvsagt er jeg svært lite fornøyd med treg portering (halvannet døgn uten nummeret mitt), ikke kunne sende og motta smser, plutselig få samtaler kobla til Levanger sykehus, og at GPRS ennå ikke virker. Det jeg derimot er fornøyd med er å ringe så mye jeg vil, samt å la alle jeg er sammen med få låne mobilen å ringe det de vil. Ingen kan påstå at MTU er uten feil. Men ting bedrer seg jo litt etter litt. Jeg vil ikke anbefale noen av mine venner å bytte til MTU.. enda. Men den tiden begynner å nærme seg. Håper jeg. :thumbup:

Lenke til kommentar

vel, det er forskjellige opplevelser med mtu.. noen har bare problemer, andre har ikke merket så veldig mye til problemene mtu har..

en kamerat bestille nesten samtidig med meg og hos han fungerer nå nesten alt, bortsett fra mms og sånt men det kommer.. jeg venter fortsatt på å få meldinger fra netcomkunder og det irriterer mest..

 

MTU har det sikkert ikke gøy nå med sine problemer, men etterhvert når ting blir fikset, vil jeg tro at de har et produkt, spesielt i fastprisløsningen som kan slå an..

jeg kommer ikke til å fortsette med MTU, i hvertfall så lenge de kun har eget nett i oslo-området, da jeg bruker mye 3G og dette er forholdvis dyrt utenfor mtu sitt nett..

Lenke til kommentar
Man kan vel si man er fornøyd med et selskap uten å jobbe for dem? Vi har selv valgt en helt ny operatør. Selvsagt er jeg svært lite fornøyd med treg portering (halvannet døgn uten nummeret mitt), ikke kunne sende og motta smser, plutselig få samtaler kobla til Levanger sykehus, og at GPRS ennå ikke virker. Det jeg derimot er fornøyd med er å ringe så mye jeg vil, samt å la alle jeg er sammen med få låne mobilen å ringe det de vil. Ingen kan påstå at MTU er uten feil. Men ting bedrer seg jo litt etter litt. Jeg vil ikke anbefale noen av mine venner å bytte til MTU.. enda. Men den tiden begynner å nærme seg. Håper jeg. :thumbup:

 

Var det vanskelig å forstå at det var snakk om nye brukere?

 

Dere snakker om at MTU driver å registrerer nye brukere her som bare snakker fint om selskapet.

 

Hvem registrerer da alle disse som bare snakker negativt om det?

 

Se litt rundt på de trådene som ble opprettet da MTU startet. En haug brukere som ble registrert, og en del generelt positive copy/paste-innlegg som ikke hadde personlige erfaringer.

 

Det er utrolig lett å spotte viral marketing. Særlig når det er så amatørmessig at det ikke en gang inneholder skriverier om egne erfaringer. Folk registrerer seg for på forum stort sett av personlige årsaker, ikke for å bruke seg selv som skjold for et nyoppstartet selskap de ikke har noe med.

Lenke til kommentar
Se litt rundt på de trådene som ble opprettet da MTU startet. En haug brukere som ble registrert, og en del generelt positive copy/paste-innlegg som ikke hadde personlige erfaringer.

 

Det er utrolig lett å spotte viral marketing. Særlig når det er så amatørmessig at det ikke en gang inneholder skriverier om egne erfaringer. Folk registrerer seg for på forum stort sett av personlige årsaker, ikke for å bruke seg selv som skjold for et nyoppstartet selskap de ikke har noe med.

 

 

Det er mye sleipe triks på internett.

 

Penger å tjene = faenskap

Lenke til kommentar

MTU har fjernet melding om problemene fra hovedsiden, og lagt det under en link som heter "driftmeldinger" :-D ikke feilmeldinger. men driftmeldinger..hehe.

 

der står det:

 

------------------------

Driftsmeldinger for MTU mobil

 

Detaljer Her legger vi ut kjente drifts/bruker avvik for MTU mobil.

 

GPRS: Fungerer i eget nett.

 

MMS: Er under installasjon.

 

VoiceMail: Er under test.

 

Noen brukere har meldt om fremkommelighets problemer for sms og tale til noen numre, feilsøking pågår.

--------------------------

 

Så der har dere det offisielle. For de av dere som har tenkt å bytte til MTU.

Ingen GPRS, INGEN MMS, Ingen personsvar. Og massevis av problemer med sms og samtaler.

 

MEN ....DERE KAN JO RINGE SÅ MYE DERE VIL TIL ANDRE MOBIL FOR 400KR!!

 

lol!!!!! ... hvis det funker da... :D

Endret av toofan
Lenke til kommentar
hvem av dere har MTU MOBIL FASTPRIS 398 kr? &

Lurer på om hvem av de kundene må betalte for den mnd? siden det ble ikke noe av forrige mars mnd.. pga problemene..? :nei:

Noen som har fått med seg at de har forskjøvet åpningen av de resterende mobilnettene? Så når de åpnes i mai, vil vi vell få et nytt virrvar av problemer.

Endret av christian1986
Lenke til kommentar
hvem av dere har MTU MOBIL FASTPRIS 398 kr? &

Lurer på om hvem av de kundene må betalte for den mnd? siden det ble ikke noe av forrige mars mnd.. pga problemene..? :nei:

Noen som har fått med seg at de har forskjøvet åpningen av de resterende mobilnettene? Så når de åpnes i mai, vil vi vell få et nytt virrvar av problemer.

Uff ja..

Får håpe at den forskyvelsen er pga at de faktisk skal teste ting litt før de setter det i kraft ;)

 

Noen brukere har meldt om fremkommelighets problemer for sms og tale til noen numre, feilsøking pågår.

 

Haha, "Noen brukere" ...

Fleste MTU brukerne har vel hatt mer eller mindre problemer med dette, men de liker vel og pynte litt på det.

 

Jeg har fortsatt problemer med å sende og motta SMS .. og syntes ikke stabiliteten på dekning er noe og skryte av heller.

 

Meldinger til og fra Telenor går smertefritt. Men andre operatører er det litt opp og ned med. Har ikke den telefonen på meg for øyeblikket så kommer med ny oppdatering på den delen senere.

 

Forsatt noen som får beskjed om at telefonen er slått av selv om den er på (går opp og ned).

Lenke til kommentar

Hei

Vi beklager at vi tidligere ikke har kunnet gi noen sikker tilbakemelding for retting av vår routingfeil på SMS og enkelte samtaler. Vi har som en aktør med et nytt mobilnett, møtt andre utfordringer enn aktører som opererer innenfor eksisterende fysiske nett. Det du som kunde nå dessverre har opplevd, er at omdirigering til porterte nummer ga oss uventede problemer. Vi lokaliserte feilkilden og satte alle tilgjengelige ressurser inn på å rette dette. Første konkrete dato dere som kunder fikk, var innen søndag 06.04.08. Mandag var det klart at vi ikke var kommet i mål. Nye løsninger ble synliggjort, og vi er nå blitt orientert om at systemene skulle være oppdatert for innkommende SMS fra operatører som benytter Telenor sin dekning pr onsdag 9. April. SMS fra andre operatørers nett (netcom og network norway) er under nåværende korreksjon. Vedrørende Samtalerouting er vi orientert om at dette problemet skal være utbedret innen kort tid Problemløsning:

 

1) Har du ikke mottatt noen SMS fra oss, bør du undersøke meldingssentralnummeret. Dette finner du under SMS innstillinger og det skal være +4746160993

 

2) Får du uønskede leveringsbekreftelser pr SMS, kan du slå disse av gjennom følgende prosess (har du Iphone kan du utføre dette i en alternativ mobil):a. Slå på meldingsbekreftelserb. Send en vilkårlig SMSc. Slå av meldingsbekreftelserd. Bekreftelser rapporteres avslått gjennom en engelskspråklig tilbakemelding

 

3) Har du dekningsproblemer og skifter mellom MTU nett og roaming i Telenor nett, kan løsningen være å slå av 3G på din telefon og velge kun GSM. (Dette finner du i dine telefoninnstillinger under nettverk/datakommunikasjon eller lignende)

 

4) Meldinger som er sendt: Teleoperatørene lagrer meldinger i 48 timer, SMS sendt innenfor dette tidsperspektivet når problemet er løst vil komme fram.

 

5) Kompensasjon: fakturering for mars måned vil ikke utføres. Ønskes annen kompensasjon må dette rettes i særskilt sak til vårt kundesenter. MMS og GPRS:MMS og GPRS er tjenester vi vil tilby. Vi har prioritert en fullgod løsning på SMS i første omgang, og har derfor sett oss nødt til å utsette lanseringen av MMS og GPRS noe. Konfigurasjon for din mobil vil ligge på www.mtu.no når MMS/GPRS er lansert. Lanseringsdato for MMS/GPRS og mobilsvar er satt til 18. April. Med vennlig hilsen

MTU

:hmm:

Endret av Oceans
Lenke til kommentar
Hei

Vi beklager at vi tidligere ikke har kunnet gi noen sikker tilbakemelding for retting av vår routingfeil på SMS og enkelte samtaler. Vi har som en aktør med et nytt mobilnett, møtt andre utfordringer enn aktører som opererer innenfor eksisterende fysiske nett. Det du som kunde nå dessverre har opplevd, er at omdirigering til porterte nummer ga oss uventede problemer. Vi lokaliserte feilkilden og satte alle tilgjengelige ressurser inn på å rette dette. Første konkrete dato dere som kunder fikk, var innen søndag 06.04.08. Mandag var det klart at vi ikke var kommet i mål. Nye løsninger ble synliggjort, og vi er nå blitt orientert om at systemene skulle være oppdatert for innkommende SMS fra operatører som benytter Telenor sin dekning pr onsdag 9. April. SMS fra andre operatørers nett (netcom og network norway) er under nåværende korreksjon. Vedrørende Samtalerouting er vi orientert om at dette problemet skal være utbedret innen kort tid Problemløsning:

 

1) Har du ikke mottatt noen SMS fra oss, bør du undersøke meldingssentralnummeret. Dette finner du under SMS innstillinger og det skal være +4746160993

 

2) Får du uønskede leveringsbekreftelser pr SMS, kan du slå disse av gjennom følgende prosess (har du Iphone kan du utføre dette i en alternativ mobil):a. Slå på meldingsbekreftelserb. Send en vilkårlig SMSc. Slå av meldingsbekreftelserd. Bekreftelser rapporteres avslått gjennom en engelskspråklig tilbakemelding

 

3) Har du dekningsproblemer og skifter mellom MTU nett og roaming i Telenor nett, kan løsningen være å slå av 3G på din telefon og velge kun GSM. (Dette finner du i dine telefoninnstillinger under nettverk/datakommunikasjon eller lignende)

 

4) Meldinger som er sendt: Teleoperatørene lagrer meldinger i 48 timer, SMS sendt innenfor dette tidsperspektivet når problemet er løst vil komme fram.

 

5) Kompensasjon: fakturering for mars måned vil ikke utføres. Ønskes annen kompensasjon må dette rettes i særskilt sak til vårt kundesenter. MMS og GPRS:MMS og GPRS er tjenester vi vil tilby. Vi har prioritert en fullgod løsning på SMS i første omgang, og har derfor sett oss nødt til å utsette lanseringen av MMS og GPRS noe. Konfigurasjon for din mobil vil ligge på www.mtu.no når MMS/GPRS er lansert. Lanseringsdato for MMS/GPRS og mobilsvar er satt til 18. April. Med vennlig hilsen

MTU

:hmm:

18. april fikk jeg faktisk vite i begynnelsen av måneden. MTU utsatte porteringen ettersom GPRS er en tjeneste jeg må ha.

Lenke til kommentar

huff, syns at det er litt synd at en ny operatør skal slite så mye. Men de er jo i en litt annerledes situasjon i forhold til virituelle leverandører som får servert alt på sølvfat.

 

Håper bare at de får rask fiks på dette, for når alt er på plass vil dette være en frisk pust inn i norsk telekom.

 

Håper bare at alle som har portert over blir, selv så vil jeg sitte på gjerdet litt til da jeg ikke har all verdens forbruk per dags dato.

Lenke til kommentar
Nå har jeg minimalt med problemer faktisk. Noen andre som har masse problemer fremdeles? Har bare merket at en person ikke mottok en sms av meg i dag. Ellers fungerer alt som det skal (såvidt jeg vet).

 

er du i oslo område?

nå er det på tryne igjen...kan sende til alle....men kan bare motta fra meg sjøl.....sukk!

Lenke til kommentar
Nå har jeg minimalt med problemer faktisk. Noen andre som har masse problemer fremdeles? Har bare merket at en person ikke mottok en sms av meg i dag. Ellers fungerer alt som det skal (såvidt jeg vet).

 

er du i oslo område?

nå er det på tryne igjen...kan sende til alle....men kan bare motta fra meg sjøl.....sukk!

 

Har noen her iPhone, MTU, roamer i telenornettet og KAN motta meldinger? Hva er trikset? Jeg kan bare motta fra meg selv....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...