Gå til innhold

Vista SP1 er her


Anbefalte innlegg

forslag til hvordan jeg kan slanke Vistax64 sp1? syns det er latterlig at den er på 13-15gb uten pagefile og systemrestore/shadowcopies..

 

Jeg slanket min Vista SP1 fra 15-16Gb til 6-7Gb med vLite.

SP1 har fungert helt fint her så jeg må si jeg er veldig fornøyd :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hurra! Klart for en påske full av frustrasjoner! Ta back-up, da, gutter!

 

Husk også å sjekke softwareprodusentenes kompatibilitetserklæringer ifht til SP1. De færreste anti-virus virker med SP1, f.eks.

 

Jeg har ingen problemer med min VIsta 64-bit... "Kremt" har linux så flott medieacenter som Vista? nei? tenkte meg det ;)

Lenke til kommentar
Får denne meldingen selv om jeg har Engelsk operativsystem

Noen forslag ?

Kan det være at du har installert fra en multilaguage Vista?

Jeg er ikke helt sikker på om det kan være årsaken, men mener å huske jeg støtte på noen slike problemer under testing av SP1 RC for en stund siden...

 

Muppetma Lagt til I dag, 10:29

Acer skal ikke ha det at dem er kjapp å oppdatere grafikkdriverne.

Det er vel ganske variabelt. Sitter selv med en TravelMate 6592 og Vista SP1 (RC2) og til den har Acer lenge hatt separate Vista SP1 drivere tilgjengelig. Men har også en Aspire 1642 hvor det såvidt jeg kan se ikke er lagt ut noe SP1 drivere.

Ble din maskin levert med Vista? (Min TM6592 kom med Vista Business, mens AS1642 er såkalt Vista kapabel, så kan vel kanskje ha noe med det å gjøre.)

 

 

Fluesoppen @ 19/03-2008 : 10:17

Neida, neste uke kommer "SP 1 ikke like bra som forventet", fulgt opp av "Sikkerhetshull i SP 1", før vi får "XP SP 3 bedre enn SP 1".

He he, rimelig på kornet det ja Fluesoppen, og nå ga du jo nettopp Mr. A Benediktsson alle overskriftene gratis. Vi venter i spenning. ;)

Lenke til kommentar
Muppetma Lagt til I dag, 10:29

Acer skal ikke ha det at dem er kjapp å oppdatere grafikkdriverne.

Det er vel ganske variabelt. Sitter selv med en TravelMate 6592 og Vista SP1 (RC2) og til den har Acer lenge hatt separate Vista SP1 drivere tilgjengelig. Men har også en Aspire 1642 hvor det såvidt jeg kan se ikke er lagt ut noe SP1 drivere.

Ble din maskin levert med Vista? (Min TM6592 kom med Vista Business, mens AS1642 er såkalt Vista kapabel, så kan vel kanskje ha noe med det å gjøre.)

 

 

Nei. eg har en Acer Tm 3282 som ble levert med Xp pro, som nå nærmer seg vel 2 år. Den var merket vista kapabel. Den kjører vista heilt greit, men oppdateringer av drivere til min lappis er ikke en prioritet fra Acer.:) Bruker å følge med der. Etter det eg kan finne ut hos microsoft, så er ikke den grafikkdriveren til Acer kompatibel med Sp1. Og det skal og sies at maskinen nå kjører på Vista sin grafikkdriver, siden den Acer har lagt ut ikke vil fungere heller på min maskin:)

Ønker egentlig ikke gå tilbake til xpen da jeg liker vistaen godt visuelt.

Lenke til kommentar
forslag til hvordan jeg kan slanke Vistax64 sp1? syns det er latterlig at den er på 13-15gb uten pagefile og systemrestore/shadowcopies..

 

Prøv dette!

 

[Windowstasten] + [R] (Run/Kjør)

Vsp1cln.exe [Enter]

 

Edit: Hjelper selvfølgelig ingenting når du har en installasjon med integrert SP1! Doh! :blush:

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar
SP1 går så det griner her... Har også antivirus program installert: Trend Micro

 

Og det funker bra? har også Trend Micro å Vista Sp1, men får beskjed om at det har kjente kompabilitets problemer.

Alt virker som det skal... Hvilken Trend Micro har du?

Selv har jeg Trend Micro Internet Security 2008

Lenke til kommentar
SP1 går så det griner her... Har også antivirus program installert: Trend Micro

 

Og det funker bra? har også Trend Micro å Vista Sp1, men får beskjed om at det har kjente kompabilitets problemer.

Alt virker som det skal... Hvilken Trend Micro har du?

Selv har jeg Trend Micro Internet Security 2008

 

 

Jepp, det samme her.

 

Prøvde å følge løsningen som ligger her:

 

http://support.antivirus.co.uk/trendmicro/...09&appId=11

 

Men den versjonen som ligger på serveren deres kan ikke være rett, men ser uansett at de skal lansere en ny versjon i slutten av mars, så jeg får kanskje prøve da.

Lenke til kommentar
får ikke tilgang til SP1 jeg. Står noe om Creative lydkort på Microsoft sine hjemmesider.. gud så mye jeg hater creative... utrolig hvor mye et selskap kan gi faen i kundene sine. lagde noen dårlige drivere for ett år siden, ikke hørt noe fra dem siden...

 

creativ siden det er bare noen dager siden det kom en oppdatering. Driverne har funket bra te mæ.

 

Komer helt ann på hardware setupen din.

Endret av tmyrdal
Lenke til kommentar
får ikke tilgang til SP1 jeg. Står noe om Creative lydkort på Microsoft sine hjemmesider.. gud så mye jeg hater creative... utrolig hvor mye et selskap kan gi faen i kundene sine. lagde noen dårlige drivere for ett år siden, ikke hørt noe fra dem siden...

 

creativ siden det er bare noen dager siden det kom en oppdatering. Driverne har funket bra te mæ.

 

Komer helt ann på hardware setupen din.

Jada, det har kommet nye drivere til X-Fi, men såvidt jeg kan se har det ikke kommet noe som helst til Audigy-folket. Og slik gjentar historien seg: Hver gang Creative kommer med en ny serie, dropper de all støtte for tidligere produkter. Har kjøpt mitt siste Creative-produkt hvis ikke de snarest hoster opp en SP1-kompatibel driver... Gah! /rant

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...