Gå til innhold

Vista SP1 er her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har testet forskjellen før og etter når det gjelder kopiering over nettverk?

 

Er som regel helt nede på 500 KB/s til tider, og snittet er neppe bedre en 4-5 MB/s.

At MS har sluppet et OS som ikke engang holder følge med 10mbit nettverk er helt utrolig.

 

Det er bedre etter, men ikke spesielt bra, vi snakker 40-50 MB/s, om det bare kopieres "en vei" kopierer du opp og ned samtidig er det kajpt ned i 20-30. Den latterlige "media-buggen" er ennå ikke fikset, så spiller man musikk/film med endel program er det nede i <10 MB/s. Mao uten media-avspilling er ytelsen vesentlig bedre men ikke bra, med mediavspilling er det like elendig som før, men det kan til en viss grad fikses med en registrysetting nå.

 

AtW

Lenke til kommentar

For de som ikke har fått det med seg, så er det tre oppdateringer som må innstalleres før SP1.

KB935509 må innstalleres før de to andre.

 

KB935509 improves reliability when installing or remove Vista SP1

http://download.microsoft.com/download/4/a...B935509-x86.msu

 

KB938371 multi-component update

http://download.microsoft.com/download/c/b...B938371-x86.msu

 

KB937287 servicing stack update

http://download.microsoft.com/download/3/b...B937287-x86.msu

Endret av Wiker
Lenke til kommentar
Nå håper jeg det er slutt på Hardware.nos ukentlige "artikler" om Vista SP1! :grumpy:

 

Neida, neste uke kommer "SP 1 ikke like bra som forventet", fulgt opp av "Sikkerhetshull i SP 1", før vi får "XP SP 3 bedre enn SP 1".

 

Haha.. dette er nok utrolig sant. Regner nok minst 4 artikler til på forside plass før den endelige norske varianten av sp1 blir sluppet i april. De fleste også signert godeste A.Benediktsson. :whistle:

Lenke til kommentar
Får denne meldingen selv om jeg har Engelsk operativsystem

Noen forslag ?

 

 

 

Avinstallér den language pack'en som du har lagt inn i tillegg til engelsk språkversjon?

 

Har ikke lagt inn noen ekstra, valgte Engelsk når jeg installerte

Prøvde og sette Keyboad til eng , men hjalp ikke

Lenke til kommentar

Sabla microsoft.:) Sp1 vil ikke vise seg en gang på windows update. Har en mistanke om at det er grafikkdriven den ikke vil godta. Acer skal ikke ha det at dem er kjapp å oppdatere grafikkdriverne. Er det noen som vet av andre sider en omegadriver som modifiserer ati drivere? Har brukt omegadrivers på xp men dessverre er han ikke ferdig med ati sine på vista:(

Lenke til kommentar

Har "Trend Micro Antivirus Plus Antispyware 2008" 3 license pakke her med Vista 64 SP1.

Kompabilitets problemene var med firewall delen ( er forøvrig løst med siste oppdatering).

Har en 3 license pakke på CA-2007 , men gikk til innkjøp av Trend siden denne var en av de få som støtter Vista64 som jeg har på en av PCene.

Lenke til kommentar
jeg fortsatt hater den precachinga vista driver med etter at man logger seg på. tar jo mange minutter før mine 4gb er fylt

Du kan jo åpne "Tjenester" og skru av SuperFetch. Det var det som gjorde min Vista treg. Nå er den snappy som bare det.

Lenke til kommentar
Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg glatt gitt engelsk versjon til mine egne brukere, men siden oem pc leverandørene ikke er så villige til det, må jeg pent nødt til å surre meg igjennom nok et lass med dårlig oversatte windows versjoner.

 

Når du kjøper en pc fra en oem leverandør, så kan du velge om du vil ha norsk eller engelsk... HP og Acer sine maskiner i allefall gir deg valget når du starter de første gangen mellom norsk, svensk, dansk og engelsk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...