Gå til innhold

Data/Spill er ikke kultur.


Anbefalte innlegg

Allright ! Meget detaljert argument Marbash.

 

 

 

 

Men ..

 

Uansett så er det et merkelig stunt fra skattefuten sin side, er det så vanskelig og akseptere at Data/Spill er kultur. Hvilke metoder brukes for og vurdere slikt?

 

Jeg sier bare en ting , de burde seriøst tatt seg en tur og sett med sine egne øyne hva som virkelig skjer på TG.

 

TG flommer over av positiv aura og kultur , det kan da ikke være så umulig og legge merke til vel?

 

Ser bare ikke grunnlaget i hele saken

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke fatte og begripe hvordan 5000+ ungdommer (og voksne) som samles rundt en felles interesse IKKE kan kalles et kulturarrangement. Har selv aldri vært på TG men etter hva jeg forstår er det veldig mange ulike aktiviteter der, ikke bare klassisk "nerding".

 

Jeg tror kanskje futen i dette tilfallet ikke helt skjønner hva som egentlig foregår på TG. Tror de at det er 5000 kvisete nerder som stirrer på en skjerm, spiser pizza og drikker cola i 3 dager?

Lenke til kommentar
At skattefuten her prøver og grafse til seg enda mer penger i form av "gamle" avgifter viser bare hvor gjenomsyret den Norske Stat er av Kapitalisme og vanskelig tankegang .

Det kalles Kommunisme, ikke kapitalisme...

 

Norge = lille Kina, staten skal ha all makt og bestemme akkurat hva du får lov til å gjøre.

 

Stemmer, i andre land er det totalt Anarki, og lover gjelder ikke, Spania og Sverige er gode eksempler på land der honningen renner.....

 

Hvorfor tror dere bønder at vi ble så rike? regler og skatter sammen med et noenlunde rettferdig system.

 

defor er vi rikere enn alle andre land i europa (island)

Lenke til kommentar
Jeg tror kanskje futen i dette tilfallet ikke helt skjønner hva som egentlig foregår på TG. Tror de at det er 5000 kvisete nerder som stirrer på en skjerm, spiser pizza og drikker cola i 3 dager?

Selv om det hadde vært det, hadde det fortsatt vært et kulturarrangement

 

Hvilket gjør avgjørelsen enda mer absurd...

Lenke til kommentar
Jeg tror kanskje futen i dette tilfallet ikke helt skjønner hva som egentlig foregår på TG. Tror de at det er 5000 kvisete nerder som stirrer på en skjerm, spiser pizza og drikker cola i 3 dager?

Selv om det hadde vært det, hadde det fortsatt vært et kulturarrangement

 

Hvilket gjør avgjørelsen enda mer absurd...

Selvfølgelig. Avgjørelsen er helt bak mål. Begrunnelsen var at TG ikke kunne karakteriseres somet ""opplevelsessenter"! Helt teit.

Lenke til kommentar
Giske, kom og redd oss! :-p

Denne mannen er dessverre opptatt med trønder rock i dag, så han er ikke tilgjengelig. Vel, dette er nok et idotisk forslag, som er fremmet av de som mener de har greie på kultur, men da bare den kulturen som er ment for mennesker over 80år. Dette er kjipt!

Futen mener ikke guten har greie på kultur. Futen har greie på å vri så mye penger ut av folk som overhodet mulig :)

Lenke til kommentar

Statens største problem her er begrepet de bruker, for hva faen er kultur? ALT er kultur. Alt fra underbuksehumor til det som litteraturstudentene leser for å kompensere for penisstørrelsen. ALT. Problemet kunne vært løst ved at de turte å si "dette er høykultur, det får penger, dette er lavmål, det får klare seg selv". Men det gjør de altså ikke, for da kan du tro det hadde blitt sirkus. Derfor dikter de opp en hel haug med andre begreper for å sliske seg unna.

 

Det folket må lære seg er kunsten å oversette og plassere all denne svadaen under "høykultur" og "lavkultur"; hvis man klarer dette, får nemlig statskassa bein å gå på. Jeg var på konsert med Farmers Market for en tid tilbake, og de gutta får en del grunker av makta. Riktignok hvis de vet å ordlegge seg i søknadene. Denne gangen skulle publikum vartes opp med amerikansk musikk, eller mer nøyaktig: Country. Stålgitar, fele og banjo. For å lære om country hadde Farmers Market søkt om penger til å dra over dammen, og ordlyden var rett på sak. Blankt avslag. Så sendte Carstensen ett nytt dokument, hvor det søktes om støtte til studier av "anglo-keltisk folkemusikk i det sydvestlige Nord-Amerika" eller noe tilsvarende sprøyt. Tror dere de fikk støtte da?

 

Løft på den digitale luken for å se svaret (lavkulturelt virkemiddel)

 

:yes:

 

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Dette ble bare for latterlig. I det ene øyeblikket er ikke dataspill kultur, og i det neste øyeblikket er det motsatt. Jeg sikter til artikkelen i Dagbladdet om Giskes forslag ang. sektoravgift på dataspill - http://www.dagbladet.no/kultur/2008/03/07/529080.html

 

Utdrag fra tekst: - Argumentet som brukes er at man skal bevare norsk språk og kultur,

 

Forøvrig mener jeg at det ikke er statens ansvar å støtte opp spillutvikling i Norge. Gode spill overlever på markdet, og dårlige spill gjør ikke det.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke det jævla styret i dette landet skjønne at det faktisk på sikt kan lønne seg å støtte arrangement for ungdom fremfor å gjøre dem dyrere og mindre tilgjengelig?

JA! Også kan vi som går på jobb hver dag slutte å føle oss som statens slaver når vi går på jobb hver dag. Hva med det? Ja til frihet for dere som fremdeles er på den "gi meg" del av skalaen. Faen ta dere sammen. Hva med å nekte maskiner som mamma har betalt inn til TG, fordi skatten ikke er betalt? Tror du jeg liker å betale bompenger eller moms på min egen datamaskin? Tror du jeg liker å høre på en 13 år gammelt lite helvete som har skattebetalende foreldre klage på en lille avgift? Fordi du er hva? Å så jævla lovende? Jeg har jobbet i mange år og jeg er lovende fordi jeg har lært å skru hodet nok på plass til å betale ned ett bidrag til ett lån på egen leilighet. Jeg er lovende fordi jeg har levd lengre enn du er gammel. Så ikke kom her og fortell meg at jeg skal betale en skatt du beklager deg over fordi du er lovende og jeg er betaler. Ta dere sammen! Alt som er gøy skattelegges! Hvis dette er nytt for dere så bør dere våkne opp! Å se på meg! Jeg er så jævla lovende! Et drit!

Lenke til kommentar
NyMaskin: Ta deg sammen! Alt som er moro er faktisk ikke skattelagt, og det er hele poenget her. Sett deg litt inn i saken. Kulturarrangementer skal ikke betale moms på inntektene, men futen mener at TG ikke er et kulturarrangement.

 

Du har rett! Men du er trist i samme setning. Kulturarrangementer, som du nettopp beskrev, hvor mange triste bokstaver kan det skrives i? Nok til at politikere kan skattelegge det!

Ikke kom her og fortell meg at dritt er gull..

Kultur-arrangementer. To ord dere. Og så begge fientlige av ungdom? Hvor mange av oss gikk på fest når vi ble fortalt om det? Jeg gjetter alle! Og hvor mange fikk seg noe på de vel overvåkende festene?.

 

Simpsons dommer sier det best! Let boys be Boys!

 

AMEN!

Endret av NyMaskin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...