Gå til innhold

Data/Spill er ikke kultur.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- De har ikke lagt vekt på det frivillige eller det kulturelle, men kun vurdert hvorvidt «The Gathering» er et «opplevelsessenter», kommenterer Sand Bruer.

Så det er ingen som sier noe om at det ikke er kultur, men at det ikke er et opplevelsessenter, no som forsåvidt er enda mer bak mål etter min mening.

 

Synes dette virker helt latterlig... Ikke nok med at de nå innfører skatt på slikt, men det skal også være tilbakevirkende?

Er jo ikke snakk om være tilbakevirkende, er ikke nye regler, tg bare har sneket serg unna. (I følge dem).

Endret av Gamlemor
Lenke til kommentar

Jeg visste det!

 

 

 

Hahaha, enda flere poeng til meg, og mitt synspunkt på at regjeringen suuuuuuuger!

 

Måtte Norge brenne!

Landet blir styrt av noen politisk korrupte tosker, som bare har lyst på penger.

 

 

 

 

Alt skal visst beskattes i dag. Snart blir det sann som en gammel "larsons gale verden" stripe, der to kontorister går på en vei langs en strand der det er masse folk som har det fint.

"Drittungene hygger seg jo. Vi legger inn en hyggeskatt"

 

Men for pokker, det er jo det norge har blitt til!

I går på autofil, fikk man en ny mustang for 500 000 eller noe med dagens dollarkurs, MEN STATEN KREVER 2 MILL FOR DEN I AVGIFT!!!!

Hva foregår?

Endret av Petersk91
Lenke til kommentar

Nå begynner det å bli en del år siden jeg spilte counter stirke, men jeg tror nok at om ikke skattemyndighetene snart anerkjenner TG som kultur, så blir jeg nødt til å ta fram de gamle AVP-skillsa mine og bokstavelig talt cappe de old school.

 

For det er klart det er kultur. :)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Beklager fjortissjargongen. :p
Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært på TG, og kommer sannsynligvis aldri til å være med, men for meg er det åpenbart at dette er et kulturarrangement. Det er en sosial sammenkomst i likhet med festivaler, men uten flatfyll, hærverk og neddriting.

 

Og så har vi demoscenen. Det er hårreisende at dette ikke kan kalles kunst og kultur, siden det bak produktene ligger kreativ tankegang og intelligens, noe man, for å si det jævlig mildt, ikke akkurat kan si om alt skrotet som er skrudd sammen på kunstmuseet (kulturdelen er selvsagt).

Lenke til kommentar
Noen som har en god definisjon på kultur?

Kultur er hvordan forskjellige samfunn utfører de fem grunnleggend prosessene som trengs for at et samfunn skal bestå.

de fem er:

1. Rekrutering

2. Sosialisering

3. Produsering

4. Fordeling

5. Regulering av adferd

 

underholdning og kunst går nok under sosialiseringsprosessen og dataspill er ikke mer eller mindre kultur enn for eksempel en kunstutstilling eller et teaterstykke, de er alle former for sosialisering.

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over denne skattesaken av flere grunner:

 

1. Ja la oss starte ett fellestiltak i norge uten å tenke på skatt! Den idiotiske stupide tanke på at dette er mulig har sparket TG i assen så hardt det går ann. Vi lever for å betale skatt men ikke når TG er? Hva slags idiot kom på denne tanken? Fellestiltak er skattet i Norge, flytt til ett annet land.

 

2. Hva faen tror dere at dere er? Å nei ikke skattelegg meg fordi jeg var bare sammen med andre mennsker og gjorde gøye ting? Skulle ønske jeg hadde deres syn på skatt.

 

3. Trond Giske sa jo at data- spill var en god ting! Ja! En ramme for de som lager dem. Hvor mange av de dudtene du omgir deg med på TG kan i sin villeste fantasi skape ett nytt FPS spill? Ingen? Mitt veddemål er at spill utviklere ikke nærmer seg ett slik stevne hvis de ikke er betalt for det.

Lenke til kommentar

Uansett hvordan man ser på TG, så er det deler av den som er kultur og deler som ikke er det. Det sosiale er å møte og prate med andre entusiaister ikke bare i spilling, men i overklokking, bilderedigering, div. konkurranser i disse osv.

 

MEN, det som derimot IKKE er kultur er å komme på TG for å sitte ved PC-en sin og spille WoW eller CS i 5 dager i strek, da kan du like gjerne drite i å komme, det er ingen hensikt med å ha en slik person der (vel bortsett fra enda en solgt billett naturligvis).

 

Så i min oppfatning så vil jeg betegne TG som kultur, men om det utvikler seg til å kun være et spilleparty 24/7, da sier jeg: skattelegg dem alle! :)

Lenke til kommentar
Mitt veddemål er at spill utviklere ikke nærmer seg ett slik stevne hvis de ikke er betalt for det.

 

Being pieces of electronic art of exceptional quality, many of the participants also attract attention from game-, music-, and graphics companies in need of talent.

 

Det veddemålet taper du.

Lenke til kommentar
Jeg irriterer meg over denne skattesaken av flere grunner:

 

1. Ja la oss starte ett fellestiltak i norge uten å tenke på skatt! Den idiotiske stupide tanke på at dette er mulig har sparket TG i assen så hardt det går ann. Vi lever for å betale skatt men ikke når TG er? Hva slags idiot kom på denne tanken? Fellestiltak er skattet i Norge, flytt til ett annet land.

 

2. Hva faen tror dere at dere er? Å nei ikke skattelegg meg fordi jeg var bare sammen med andre mennsker og gjorde gøye ting? Skulle ønske jeg hadde deres syn på skatt.

 

3. Trond Giske sa jo at data- spill var en god ting! Ja! En ramme for de som lager dem. Hvor mange av de dudtene du omgir deg med på TG kan i sin villeste fantasi skape ett nytt FPS spill? Ingen? Mitt veddemål er at spill utviklere ikke nærmer seg ett slik stevne hvis de ikke er betalt for det.

Du kan være uenig i reglene, men når reglene er sånn, skal de ikke være like for alle?

Lenke til kommentar

Nei!

At Vi lar alle våre friheter gjelder for alle vil liker og resten være våre slaver!

 

Selvfølgelig skal de være lik for alle. Er ikke det hva vi baserer vårt demokrati på? Du må huske på det at mens USA feiler er vår grunnlov en av de mest stødigste i lovhistorien.

Lenke til kommentar

Hva er det slags idiotisk, usammenhengende tull du kommer med? Hva har grunnlovene med saken å gjøre?

Kulturarrangement skal det ikke være moms på. Du kan mene at det er feil, men det er ikke det diskusjonen handler om, den regelen jobbes det uansett med å forandre. Diskusjonen gjelder hvorvidt TG skal telle som kulturarrangement eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...