Gå til innhold

Lineage II - verste MMORPG noensinne?


Anbefalte innlegg

Jeg er fullt klar over hva O'en i MMO står for, men det er ikke poenget. Alt jeg sier er at om det hadde vært offline hadde det vært mye bedre da man slipper det forbanna communityet. Dessuten hjelper det ikke å si "welcome to the internet" når jeg har vært på internett siden det kom, og Guild Wars er helt klart den aller verste communityen jeg har møtt noensinne. Jeg ble ganske lei alle fjortisene i WoW etterhvert, men jeg tar heller noen uker der enn noen minutter i Guild Wars. Selvsagt kan jeg jo ha vært uheldig hver eneste gang jeg har prøvd GW, men alt jeg sier er hva som faktisk møtte meg.

 

Tålmodighet? Hvis det er grinding du sikter til har jeg all verdens tålmodighet. Det gjør meg ingenting å grinde i timesvis om jeg faktisk får noe for det. Var jo for eksempel en stor fan av Diablo 2 en stund. ;) Om det er resten av spillet du sikter til (dårlig kamera osv) står jeg for det jeg sier. Lineage 2 er så dårlig at om noen hadde tilbydt meg en gratis piratkopi hadde jeg krevd pengene tilbake. :p

 

I tillegg er det den loading tiden. Hvorfor er det genialt å patche hvert eneste område mens man spiller? Jeg synes det er mye bedre å patche hele spillet en gang i uken og bli ferdig med det. Jeg spilte for eksempel EverQuest 2 en stund, men etter en stund sluttet jeg fordi jeg ble lei av å se loadingskjermer hele tiden. Jeg krever ikke stort av spill og koser meg for tiden med Final Fantasy V på SNES, men det er visse minstekrav jeg tillater meg å sette. I et MMO krever jeg å få leve meg inn i verden rundt meg og glemme at det bare er et spill. Det er svært vanskelig når man blir møtt med en loadingskjerm hvert femte minutt. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LOL @ You.

GW har ikke det værste communityet ever. Da tar du mektig feil, en god del idioter, men du ser VIRKELIG ut til å vært uheldig eller kanskje du rett og slett oppfører deg på en måte som tiltrekker seg "sånne" folk`? Ikke vet jeg, men mange av mine bedre "online-venner" er i GW og er ganske bra folk. (Onlinevenner = venner jeg ikke kjenner RL, men bare online)

Lenke til kommentar

Syns det blir for dumt å klage på ting som "Æsj, jeg må skrolle andre veien enn jeg er vandt til her jo... Møkka spill"....

 

Lineage 2 er faktisk det spillet som har mest spillere hvis man ser bort ifra World of Warcraft.

 

Ikke det at jeg skal forsvare det, ettersom jeg ikke liker det. Men det er ikke pga de teite grunnene du har satt opp her thecrow, men pga jeg rett og slett er en PvP kar, og det tar alt for lang tid å komme seg opp til der hvor PvP'en blir morro i det spillet.

Man må altså igjennom så alt for mye kjip PvE for at den delen av spillet som jeg kunne ha syntes å ha vært morro starter.

Det og det faktum som andre her sier, man er nødt til å bruke penger for å hevde seg.

 

Det med Guild Wars: Ikke har jeg spilt det, men jeg kjenner da folk som har, og de har da bare skrytt det communitiet opp i skyene?

Lenke til kommentar

Jeg sier bare synspunktene mine. Det er selvsagt ikke bare zoomingen i Lineage II jeg hater, men den er en del av det. Det er enormt mange slike småfeil som hver for seg ikke er så nøye, men samlet gjør det at jeg ikke klarte å holde ut særlig lenge. Jeg har prøvd flere ganger og hater å kaste bort penger på drittspill, men Lineage II ble for mye.

 

Når det gjelder Guild Wars har jeg spilt det en stund (både Prophecies og Nightfall), og jeg kjøpte Nightfall fordi Prophecies hadde mange bra sider. Nightfall er faktisk enda bedre og kunne ha blitt et svært bra spill. Det største er communityet. Jeg prøver å oppføre meg normalt og har fått online venner i flere spill, selv uten å bli med i en guild der alle "automatisk" blir venner. Jeg hadde enkelte episoder i City of Heroes / Villains, men Guild Wars er eneste gangen jeg faktisk har gitt opp i hovedsak på grunn av communityet. Det er jo selvsagt flere grunner til hvorfor jeg gav opp GW, men communityet er en stor del av det. LotRO ble svært irriterende etterhvert da jeg stadig ble invitert til å bli med i en guild, og da snakker vi for eksempel om en idiot som kommer bort til meg og inviterer meg til guilden hans før han i det hele tatt introduserer seg. Dette mens jeg står i en sump og denger løs på flere fiender samtidig. Hadde fyren i det minste hjulpet til i kampen hadde jeg vurdert det, men neida. Bare stå og vente til kampen er over, og om jeg overlever får jeg bli med i guilden hans som belønning. Eller noe sånt. Dette skjedde så ofte at jeg til slutt seriøst vurderte å bli med i en guild for å slippe å få flere guild invites fra folk jeg aldri har møtt, men jeg spilte ganske lenge likevel og hadde det mye moro der. I EverQuest 2 spurte jeg om hjelp i chatten, og noen få minutter senere kom en fyr bort til meg og hjalp meg i gang med gode råd, tips og slikt. Han viste meg rundt, og jeg endte opp med å ha det svært så hyggelig der ganske lenge.

 

Men som sagt, hadde Guild Wars vært offline kunne det ha blitt svært bra. Det har sine feil, men de fleste kan ignoreres om man er tålmodig nok og ikke krever noe. Det er tross alt helt gratis å spille, så da kan man senke standarden en smule. Jeg er bare så lei idioter jeg aldri har møtt før som begynner å krangle med meg omtrent før de i det hele tatt har noe å krangle om. Det kan kanskje ha noe med alderen å gjøre. Jeg er over tredve og har aldri brukt order "lol" noensinne bortsatt fra akkurat nå. Jeg har etterhvert begynt å skjønne noe av det l33t språket, men nekter konsekvent å bruke det selv. Å snakke det flytende ser ut til å være et minstekrav i Guild Wars. :p

Lenke til kommentar

Hei du:)

Jeg vil bare gi deg noen råd om Lineage2.

Har spillt aktivt Everquest2 i 3 år,EVE online i 1 år.

og nå har har jeg spillt lineage2 i to måneder.

Som noen har skrivet før i denne posten så er spillet,grafikken state of the art.

Men det er allt også.

Når det gjelder økonomien i spillet,få tak i ting,crafte så er det bare helt ellendig.

Av de spillene jeg har spillt så er vel dette noe av det dårligste jeg har spillt for det er umulig og komme noen vei i dette spillet på ærlig måte.

Du må bruke bot,eller kjøpe game money for å i det hele tatt for å komme noen vei.

Det er synd for spillet er kjempebra laget når det gjelder mecanic.

Hadde jeg vært etter et MMO som har et balansert og et bra økonomisk styre så hadde jeg prøvd EVE online eller Everquest2.

Eller vent til AION eller CONAN kommer ut.

Siste råd fra meg: Styr unna Lineage2 hvis du har lyst til å spille et spill på ærlig vis;)

Lenke til kommentar

Hva med å faktisk lese litt? I lineage 2 så kan du bare starte som 2 klasser men kan velge en spesiifisering når du kommer til 20, deretter enda ny i 40 og enda en i 60. Den har mange valg for klasser.

 

Lineage II er ikke noe dårlig spill men som andre spill så er det ikke alle som liker det.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri opplevd maken til politiske tumulter og hat i ett spill som jeg har i Lineage2. rivaliserende klaner hater hverandre til blods

 

Det som er en av de store elsk faktorene i spillet. Har aldri opplevd slikt i Wow eller andre spill.

 

Det var også hva jeg likte den perioden jeg spilte. WoW kommer aldri i nærheten av det hatet jeg følte i L2 :!:.

Lenke til kommentar
Eller vent til AION eller CONAN kommer ut.

Eller la være. At Aion blir vellykket er det mye som gjenstår ennå. Conan har ikke vært annet enn en stor skuffelse så langt, lover mye, leverer pent lite. Jeg kan begrunne dette fordi jeg har testet spillet en god del allerede. Jeg ønsker Funcom lykke til med å klare å levere et kvalitetsprodukt, for slik det ser ut nå, er det veldig ille. Synd om de går konk.

Lenke til kommentar
Eller vent til AION eller CONAN kommer ut.

Eller la være. At Aion blir vellykket er det mye som gjenstår ennå. Conan har ikke vært annet enn en stor skuffelse så langt, lover mye, leverer pent lite. Jeg kan begrunne dette fordi jeg har testet spillet en god del allerede. Jeg ønsker Funcom lykke til med å klare å levere et kvalitetsprodukt, for slik det ser ut nå, er det veldig ille. Synd om de går konk.

 

 

Synes du det ser ut som om Conan tar en "Vanguard" ? Trenger 1 år å komme seg etter release ?

Lenke til kommentar

Når det gjelder hat-faktoren i Lineage 2 var dette noe jeg faktisk gledet meg til. Ifølge coveret (og leste på internett etter at jeg fikk spillet) er det to store kontinenter som er i krig mot hverandre, noe som innebærer bra PvP og RvR. En ting jeg savner i mange MMORPG'er er nettopp dette hatet. Jeg synes det blir kjedelig om alle er snille og greie mot hverandre hele tiden. Det igjen har resultert i at jeg har måtte "lage hat selv". For eksempel hadde jeg en hobbit i LotRO som hatet alvene og nektet å bli med i en gruppe som hadde en.

 

Er det ikke NCSoft som lager Aion? Det er grunn nok til å holde seg langt unna for meg. ;) For å oppsummere igjen. Jeg spilte Guild Wars Prophecies, og spillet i seg selv var bra nok til å investere i Nightfall også. Problemet var at communityet var så elendig at det klarte å ødelegge spillet totalt. Selv det utrolig irriterende patching systemet hvor man patcher hvert enese område når man går inn i det i stedet for å ta alt samlet som i alle andre spill kunne jeg vendt meg til, og at det ikke engang er et MMO kunne jeg oversett. (Det er rettere et singleplayer spill med andre spillere). Hadde det vært et ekte, offline singleplayer spill hadde det nok blitt svært bra, men som MMORPG hatet jeg det.

City of Heroes / Villains? Gå dit, bank dem, gjenta i timesvis. Og da mener jeg bokstavelig talt. "Gå dit" betyr fire forskjellige bygninger med forskjellig navn. "Bank dem" betyr banke opp identiske fiender i timesvis. Jeg fant sammenlagt tre forskjellige typer fiender, og vi snakker om to frittstående MMORPG'er her (som kan slås sammen, men likevel).

Tabula Rasa? Gadd ikke engang fullføre treningen da jeg lette i over et kvarter i en liten hule etter en farlig fiende som angrep meg? Kampene i seg selv er helt patetiske, og selv interfacet var en stor turn-off. Greit det kan endres som i alle andre spill, men førsteinntrykket er svært viktig.

 

For øvrig har jeg startet opp EverQuest 2 igjen (spilte ganske lite sist gang), så jeg vurderer å bli værende. Det er et godt stykke fra perfekt (for eksempel manglet skyggene ganske lenge selv om de stod på maks, questene er for ensforminge og craftingen et steg ned fra Vanguard for å nevne noe), men det virker som et svært underholdende spill. I det minste er det langt unna Lineage 2. :p

Lenke til kommentar
Eller vent til AION eller CONAN kommer ut.

Eller la være. At Aion blir vellykket er det mye som gjenstår ennå. Conan har ikke vært annet enn en stor skuffelse så langt, lover mye, leverer pent lite. Jeg kan begrunne dette fordi jeg har testet spillet en god del allerede. Jeg ønsker Funcom lykke til med å klare å levere et kvalitetsprodukt, for slik det ser ut nå, er det veldig ille. Synd om de går konk.

 

 

Synes du det ser ut som om Conan tar en "Vanguard" ? Trenger 1 år å komme seg etter release ?

 

Vanguard har jeg kun lest litt om, aldri vært borti egentlig. Men det som er problemet i Age of Conan er at det er utrolig mye som ikke er balansert, tweaket, fikset. Noen av kjerneelementete som ble lovet og priset opp i skyene har blitt fjernet, rett og slett fordi dem ikke klarer/rekker å implementere disse før release. Istedenfor å være tøff i trusa, så burde Funcom holdt kjeft og heller overrasket med de "nye" elementene dem legger med i spillet, istedenfor å gjøre alle interessert/spent og så bare fjerne det. Funcom gjør meg til tider drittforbanna.

 

Spillet skulle egentlig være ute denne måneden, men dem har jo atter en gang utsatt det hele. Dem vet godt at de har mye mer jobb å gjøre før dette kan kalles et godt produkt. Og ja, det vil nok ta ett år eller mer for Funcom å få lagt inn alt det dem ønsket/lovet gjennom markedsføringskampanjen for spillet. Enkelte elementer har blitt fjernet for godt forresten.

 

Andre som er med i beta har delte oppfatninger ang. mye. Men det jeg skrev her, er det neppe noen som er uenig i. GL Funcom. Slik det ser ut nå, så kan dem neppe forvente å få noe mer enn 6.5 av IGN f.eks.

Lenke til kommentar
Eller vent til AION eller CONAN kommer ut.

Eller la være. At Aion blir vellykket er det mye som gjenstår ennå. Conan har ikke vært annet enn en stor skuffelse så langt, lover mye, leverer pent lite. Jeg kan begrunne dette fordi jeg har testet spillet en god del allerede. Jeg ønsker Funcom lykke til med å klare å levere et kvalitetsprodukt, for slik det ser ut nå, er det veldig ille. Synd om de går konk.

 

 

Synes du det ser ut som om Conan tar en "Vanguard" ? Trenger 1 år å komme seg etter release ?

 

Vanguard har jeg kun lest litt om, aldri vært borti egentlig. Men det som er problemet i Age of Conan er at det er utrolig mye som ikke er balansert, tweaket, fikset. Noen av kjerneelementete som ble lovet og priset opp i skyene har blitt fjernet, rett og slett fordi dem ikke klarer/rekker å implementere disse før release. Istedenfor å være tøff i trusa, så burde Funcom holdt kjeft og heller overrasket med de "nye" elementene dem legger med i spillet, istedenfor å gjøre alle interessert/spent og så bare fjerne det. Funcom gjør meg til tider drittforbanna.

 

Spillet skulle egentlig være ute denne måneden, men dem har jo atter en gang utsatt det hele. Dem vet godt at de har mye mer jobb å gjøre før dette kan kalles et godt produkt. Og ja, det vil nok ta ett år eller mer for Funcom å få lagt inn alt det dem ønsket/lovet gjennom markedsføringskampanjen for spillet. Enkelte elementer har blitt fjernet for godt forresten.

 

Andre som er med i beta har delte oppfatninger ang. mye. Men det jeg skrev her, er det neppe noen som er uenig i. GL Funcom. Slik det ser ut nå, så kan dem neppe forvente å få noe mer enn 6.5 av IGN f.eks.

 

Funcom sier dem er avhangig av en god release og derfor ikke slipper spillet før det er "polert" nok , skjønner ingenting jeg ;( DE har drevet å "polert" spillet ganske lenge nå .

Lenke til kommentar
For å oppsummere igjen. Jeg spilte Guild Wars Prophecies, og spillet i seg selv var bra nok til å investere i Nightfall også. Problemet var at communityet var så elendig at det klarte å ødelegge spillet totalt. Selv det utrolig irriterende patching systemet hvor man patcher hvert enese område når man går inn i det i stedet for å ta alt samlet som i alle andre spill kunne jeg vendt meg til, og at det ikke engang er et MMO kunne jeg oversett. (Det er rettere et singleplayer spill med andre spillere). Hadde det vært et ekte, offline singleplayer spill hadde det nok blitt svært bra, men som MMORPG hatet jeg det.

 

Jeg ser at det er flere ting du misliker i Guild Wars, men tenkte nå jeg skulle nevne at det ikke er noe problem å patche hele spillet samtidig. Hvis man starter guildwars med -image så laster den ned allt som mangler lokalt på PC-en.

F.eks: "c:\Guild Wars\GuildWars.exe" -image

 

Merk, når du gjør dette åpner den et lite vindu og viser fremdrift av patchingen. Når den er ferdig lukker dette vinduet seg og du må fjerne -image for å starte spillet igjen. Litt tungvindt kanskje, men man slipper i det minste å vente inne i spillet på patchene.

Lenke til kommentar

At L2 er den værste mmorpg-en vil jeg si at det er en sterk overdrivelse, men ja, det er et så tidkrevende spill og skal en først nå highlvl så må en enten ty til ebay eller forberede seg på det å sitte å spille dag ut og dag inn.

Har et par kompiser av meg som er aktive L2 spiller og herregud så mye tid de har lagt ned i det spillet, er helt grusomt.

Lenke til kommentar

En liten kommentar angående Conan, siden spillet ikke har blitt sluppet enda, så er det vel ikke så mye å klage på? Spillet er jo ikke ferdig. Å klage på at de har "polert" spillet lenge ser jeg som ganske fantastisk. Å klage på et spill som er sluppet men ikke ferdig "polert" hadde vært helt greit.

 

Håper de blir ferdig med Conan før de slipper det - dvs at man synes spillet er bra. Om de bruker 3-6 mnd på å patche inn flere features etterhvert må jo være helt greit...

 

Har en kompis som har hatt dilla på Wow i lang tid nå, og den eneste grunnen til det er at end-gamet er veldig bra. Du "tjener" ikke noe spesiellt på å klare raid-instancene, ettersom de blir gjort gradvis lettere, men du har det gøy mens du holder på.

Lenke til kommentar
En liten kommentar angående Conan, siden spillet ikke har blitt sluppet enda, så er det vel ikke så mye å klage på? Spillet er jo ikke ferdig. Å klage på at de har "polert" spillet lenge ser jeg som ganske fantastisk. Å klage på et spill som er sluppet men ikke ferdig "polert" hadde vært helt greit.

 

Håper de blir ferdig med Conan før de slipper det - dvs at man synes spillet er bra. Om de bruker 3-6 mnd på å patche inn flere features etterhvert må jo være helt greit...

 

Har en kompis som har hatt dilla på Wow i lang tid nå, og den eneste grunnen til det er at end-gamet er veldig bra. Du "tjener" ikke noe spesiellt på å klare raid-instancene, ettersom de blir gjort gradvis lettere, men du har det gøy mens du holder på.

 

Du misforstår litt , det jeg mener er følgende :

Funcom har sagt ganske lenge at spillet trenger mer "polering" før det kan gis ut : Realiteten er at mye mangler , alt for mange feil osv osv - dette kaller jeg mer en bare "polering" , det er ordlyden og formuleringen dems som er litt feil .

Lenke til kommentar

Hei, jeg spilte L2 fra omtrendt da det kom ut, til ca. 2-3 år siden(Husker ikke nøyaktig).

Jeg var i den største alliansen på serveren og jeg må si at det er det feteste ever(Med unntak av UO rett rundt release). WoW er peanuts i forhold. Castle sieges med deg og 17 kompiser mot 300 sinte "fiender". Det er absolutt INGENTING i WoW som matcher den følelsen.

 

Desværre er det altfor sent for deg å komme inn i spillet på dette tidspunktet og forvente å ha det morro fra start. Det er rett og slett et spill som du må være med i resten av gjengen for å kunne ha det gøy. Har full forståelse for at du ikke syns det er no spes under lvl 70 atm.

 

Etter hva jeg har forstått fra mine gamle L2 kompiser så er det mye raskere å lvle opp nå enn før(I starten tok det vel 1 år+ for å nå max lvl) og litt mer å gjøre nå enn før.

 

Men som mange andre og sier, det å sammenlikne WoW med L2 er poengløst. WoW for et noob spill og L2 er et hardcore spill. Men hvis man ser på WoW med litt kritiske øyne så er det stort sett bare grinding der og, de er bare flinkere til å skjule at du faktisk sitter bare å grinder. L2 er hva det er og legger ikke skjul på det. Det som er fett med grinde spill er at man kan bare slappe av, chatte på ventrilo og/eller høre på musikk, le og fortelle vitser :p

Lenke til kommentar
En liten kommentar angående Conan, siden spillet ikke har blitt sluppet enda, så er det vel ikke så mye å klage på? Spillet er jo ikke ferdig. Å klage på at de har "polert" spillet lenge ser jeg som ganske fantastisk. Å klage på et spill som er sluppet men ikke ferdig "polert" hadde vært helt greit.

 

Håper de blir ferdig med Conan før de slipper det - dvs at man synes spillet er bra. Om de bruker 3-6 mnd på å patche inn flere features etterhvert må jo være helt greit...

 

Har en kompis som har hatt dilla på Wow i lang tid nå, og den eneste grunnen til det er at end-gamet er veldig bra. Du "tjener" ikke noe spesiellt på å klare raid-instancene, ettersom de blir gjort gradvis lettere, men du har det gøy mens du holder på.

Jeg har allerede gått ekstremt off topic i denne tråden, så denne posten blir min siste hva som angår AoC.

 

De har polert og polert og polert ja... Beklager, men det ser fortsatt veldig ille ut. Det er her problemet ligger, når du har et såpass stort spill. Polering og tid. Dem har snart ikke mer tid igjen, og da er det liv eller død for Funcom sin del.

 

Kjerneelementer som combat, questing, instancing og lignende er ikke polert ordentlig enda, dette burde ha vært gjort ferdig for MÅNEDER siden. Og jeg begriper ikke hvordan dem skal klare å gjøre dette ferdig på den lille tia som dem har til rådighet nå.

 

Føles nesten som Funcom sine utviklere er en gjeng slasker. Helt utrolig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...