Gå til innhold

Den store tråden om Flyvning - For ekte flyentusiaster!


Galexon

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
*Lager liv i tråden*

 

I anledning at dei skal åpne ein redningsbase i Florø med Sea King, driver dei no på å har utskjekk på crewet som skal være med.

I den anledning besøkte dei i dag luftambulansebasen her i Førde, for å skjekke korleis det er å lande her.

Og sidan luftambulansebasen er rett utafor stuevinduet mitt, fikk eg tatt noken bilder av Sea Kingen når den kom.

 

Dere kan se bildene her.

Flotte bileter, kjekt med andre frå Førde her på forumet også! :)

 

Nokon som har søkt/har gått på flyfag ved Skedsmo VGS? Har søkt VG2 der.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jaja... dra brast drømmen min. Fikk en punktert lunge etterfulgt av lungekollaps på venstre side. Ikke særlig behagelig, men verre er at jeg nå aldri kan få prøve meg som jagerpilot :cry: Eneste drømmen jeg har hatt siden jeg var liten gutt var å en dag kunne sette meg i copiten og få beskjeden "Ready for take-off" :love:

 

Jeg er selvfølgelig veldig klar over at det er et nåløye å komme igjennom og at de ferreste klarer det. Sannsynligheten for at jeg hadde klart det var da også veldig liten, men jeg hadde muligheten og intenting annet enn meg selv stoppet meg. Men nå med kollapset lunge får jeg ikke en gang prøve meg. :(

 

Jeg bestod Opptak fase 1 i vår, og fikk utsatt fase 2 til mai neste år grunnet lenger tids sykdom. Men nå blir jeg altså eksludert. Guds veier er uransaklige hva? :hmm: (jeg som ikke tror på gud en gang)

Lenke til kommentar

Det var veldig synd å høre. Vi er på en måte i samme båt vi, da. Jeg er selv 18 år, og regner med å bli kalt inn til 1. gangstjeneste neste år. Etter det var drømmen min å forsøke å bli jagerflyger, og jeg har gode forutsetninger for å klare det. Men neida, det siste året har jeg arvet den store "svakheten" eller "driten" i familien om du vil - nemlig nærsynthet. Har minus 1 på øya, og det er veldig surt, for det er nesten normalt syn.

 

Men det var veldig synd, TGL. Vi får bare finne på noe annet rart og tro på at det var meningen. Kanskje det flyet vi skulle fly ville blitt skutt ned, eller det er ment at vi skal gjøre noe annet fantastisk. Selv skal jeg prøve å bli spesialjeger istedet, men må vente ca. ett år til for å laseroperere meg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Takk for støtten Goldshoten. :) Tenker på samme måte som deg, kanskje ville det skjedd noe med oss. Kanskje det er meningen at vi skal gjøre noe annet. Bare veldig veldig trist at det ble på denne måten. Faren min gikk gjennom akkuratt det samme, han var blant de siste 32 i sitt kull da han røk ut pga fargesvakhet. Han greide å trikse seg forbi de første synstestene ved å pugge de utenat. Men jeg synes kanskje mer synd i han enn i meg, først måtte han gi opp sin store drøm, nemlig det å bli en jagerpilot som sin far, så fikk han vite at han ikke kunne bli sivilflyger heller, og nå måtte han se at jeg også gikk gjennom noe lignende. Heldigvis kan jeg fly innen sivil luftfart og leve av det, men det blir aldri det samme som å sette seg i en F-16 eller en F-35 med årene og cruise i 2 mach :'(

 

Takk for støtten til deg også Galexon, kos deg i milten ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg fikk post fra nak nå med 2009 årsavgift, fungerte for noen dager siden iallefall.

Mikrofly tar man vel etter ppl-a ? Da snakker man vel 50k

Jeg skal ta noen bilder fra værnes når jeg flyr disse flyene.

 

 

Hadde vært stilig med et HD kamera, landing /takeoff osv, hele greia fra start.

Hvor skal kameraet stå? På en hjelm? I sete? Strappe fast?

Noen ideer?

 

Koster ca 900kr timen å leie , må få ned disse prisene snart.

 

Har ett bilde som er ..7? år gammelt fra over Oslo

 

---------------------------------------------------------

Noen som har prøvd jagerflysim som sto på rygge?

Litt skuffet over den da det er en cokpit som står på bakken med projektorer som kastet bilde på lærret 6-7-8 meter lenger frem.

Kostet 40mill og hadde gigantiske mengder kontrollpanel i bakgrunnen hvor de kunne styre fiktive missions.

Hvor en fyr sitter å punkterer hjulene på flyet mens man lander osv for å skape uforventet bøll.

 

----------------------------

Noen flightsim x geeks her? Jeg setter all AI /fly/biler osv til 100%

Etter 30min får jeg error, forlite minne.

Jeg har 12GB , bruker det så mye minne?

Om man skal bygge egen cockpit så er jo amds nye skjermkort med 6 skjermer grei, men hvilken hardware

støtter spillet best? 4 kjerne? 2 kjerne? Med multikjærne hadde jo 2x cpu vært tingen.

Og siden 12gb er forlite, hvor mange GB er optimalt da? Kan ha 128GB trur jeg.

Men gidder ikke kjøpe serverhovedkort, 2 cpu og 128gb ram om sim støtter 1 kjerne osv.

Noen iddeer? /fra google osv?

post-64596-1254084060.gif

post-64596-1254084069.gif

post-64596-1254084077_thumb.jpg

post-64596-1254084491_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bare for å legge til i tråden at FLY i alle former og størrelser er det som gjelder.

 

Selv flyr jeg Mikro, og har tatt noen filmer i år:

 

http://www.youtube.com/user/olebrom#p/u

 

Om noen har lyst å se :)

 

Selv har jeg en Jora UL LN-YOY, men filmene er tatt med skoleflyet vårt en Stratus IIB fra Norges eneste flyfabrikk, Mikroflyprodukter i Surnadal!

 

mvh,

Harald Sakshaug

Innherred Mikroflyklubb

www.imfk.no

Lenke til kommentar

Hei

Fant dette tilfeldigvis dette forumet. Jeg flyr Flightsim X i en hjemmesnekret F-16 cockpit. Utrolig morsomt. Cocpiten er liten og trang, jeg har joysticken i høyre hånd, throttelen i venstre. Jetmotoren brummer bak meg, så gir jeg gass og er opp i 40000 fots høyde på et øyeblikk. Så slår jeg av motoren, faller nedover, flater ut, starter motoren og lander silkmykt på Sola flyplass. Pulsen er i 100, svetten pipler fram. Deilig. :yes:

c2.jpg

 

My little jet

Lenke til kommentar

Har prøvd med projektor, men synes ikke jeg fikk så mye igjen for det. Avstanden ble stor, bildet uskarpt, for høyt opp. Kunne godt tenkt meg 3 skjermer, eller en 50", det hadde vært stilig. Men en 22" widescreen fungerer veldig bra det også.

Å bygge selve simulatoren var utrolig gøy, har holdt på et par år. Det spesielle med den er at kostnadene er lave, 7-8000 kr, men så er dette ikke en "ekte" simulator heller da. Bare 2 av instrumentene virker.

Endret av hobbypilot
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

*Bringer tråden tilbake fra de døde*

 

Heftig cockpit du har bygd deg hobbypilot! Begynner å bli en stund siden jeg spilte Flight Simulator, må se å få tatt meg en tur snart.

 

Over til et annet tema:

 

Er det noen her som samler på flymodeller? Har selv en samling på 24 fly i forskjellige størrelser, typer og selskap.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg regner med at alle her inne abonerer på flynytt.

Da er man iallefall oppdatert på flysaker i Norge.

 

Flynytt ja. Jeg skrev en artikkel i Flynytt om Spitfire ML407 for en tid tilbake. ML407 har norsk historie i kroppen. Ellers har jeg en avtale med Flynytt om en artikkel om Finn Thorsager til januar-utgaven. Forhåpentligvis!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...