Gå til innhold

Den store tråden om Flyvning - For ekte flyentusiaster!


Galexon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann, nybegynner her som har lyst å begynne med rc fly. Min lokale RC klubb anbefalte at jeg begynner med et Calmato 40 Sport nitro fly, noe den lokale hobby butikken ikke mente var lurt. Eneste erfaring jeg har med rc fly er realflight simulator.

 

En på jobben som fly anbefaler elektro fly, da disse gir mindre støy og er lettere å vedlikeholde, samt kan flys på et større utvalg av områder.

 

Det jeg stort sett lurer på er hva forskjellen på nitro og elektro er; nitro gir mer kraft? Elektro har jo komt veldig langt, og for meg ser det ut som at nitro er mye gris og arbeid i forhold.

 

Hvilke tips har guruene? =)

Lenke til kommentar
Noen som spiller FSX her eller?

 

Er en del som spiller FS her inne tror eg.

Eg spiller iallefall mye FSX.

 

Jeg har blitt litt lei av vanlige flysimulatorer for tiden (Please don't shoot me :p ) . Jeg foretrekker faktisk kampfly-simulatorer, ja til og med arkade-flyspill slik som Ace Combat. Jeg hadde rett og slett ikke tolmodigheten til vanlige flysimulatorer. Under en flytur bare fra Stavanger (ENZV) til Bergen (ENBR) klarte jeg å sovne, uten at jeg var trett før take-off :p En flytur fra Stavanger til Bergen tar vel normalt 10-20 minutter?

 

EDIT: Vurderer å skaffe meg FSX til sommeren, så da burde vi nesten lage en Ventrilo-server for oss på denne tråden slik at vi kan fly sammen :)

Endret av Galexon
Lenke til kommentar

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article4362160.ece

 

Noen som sutrer over støy ved kjeller flyplass i anledning flydagen som var forrige helg. at det går ann! Flyplassen er Norges eldste og har vært der siden 1912! Jeg tror det er klart hvem som bør skygge banen hvis de absolutt ikke tåler støy fra jagerfly som blir vedlikeholdt, de samme jagerflyene som er en viktig del av landets forsvar.

 

Heldigvis ser man på kommentarene under at det er et stort flertall som støtter flyplassens aktiviteter

Lenke til kommentar
http://www.rb.no/lokale_nyheter/article4362160.ece

 

Noen som sutrer over støy ved kjeller flyplass i anledning flydagen som var forrige helg. at det går ann! Flyplassen er Norges eldste og har vært der siden 1912! Jeg tror det er klart hvem som bør skygge banen hvis de absolutt ikke tåler støy fra jagerfly som blir vedlikeholdt, de samme jagerflyene som er en viktig del av landets forsvar.

 

Heldigvis ser man på kommentarene under at det er et stort flertall som støtter flyplassens aktiviteter

Sånne folk irriterer meg sykt mye, og de samme folkene dropper vel ikke flyturen til sommeren for å spare andre mennesker for den samme støyen.

 

Foreløbig spiller jeg bare FS9, men vurderer å bytte til FSX

Lenke til kommentar
Sånne folk irriterer meg sykt mye, og de samme folkene dropper vel ikke flyturen til sommeren for å spare andre mennesker for den samme støyen.

 

Bor du ved Kjeller da?

 

Jeg er i overkant interessert i fly, og bor rett i nærheten av en flyplass. Til vanlig er det ikke jagerfly her, men nylig var det ett som kom innom. Da det tok av trodde jeg først at en meteor var på vei ned atmosfæren, 2 sekunder senere lurte jeg på om et fly holdt på å eksplodere og 5 sekunder senere innså jeg det var jagerflyet som tok av og hele huset holdt på å riste i stykker. Det var et sånnt infernalsk brøl at hadde det skjedd på regelmessig basis - hadde jeg aldri orket å bo innen 3 km av flyplassen. Flystøy er et jævlig reellt problem, uansett hvor kule flyene er å se på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324

Personlig har jeg ikke noe i mot det. Folka i Norge som klager minst, er vel de i Bodø. De var jo vant til at Starfightern tok av med full etterbrenner, og det bråker noe inne i hamperæva!!

 

Spiller selv FSX. Men har ikke fått spilt på en god stund nå fordi jeg har et problem med grafikken. Når jeg sitter i cockpiten er rullebanen og det vi ser ut av vinduet skurrete med mange små firkanter. Noen som vet hva dette kan skyldes? Kan legge ut bilde når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Personlig har jeg ikke noe i mot det. Folka i Norge som klager minst, er vel de i Bodø. De var jo vant til at Starfightern tok av med full etterbrenner, og det bråker noe inne i hamperæva!!

 

Spiller selv FSX. Men har ikke fått spilt på en god stund nå fordi jeg har et problem med grafikken. Når jeg sitter i cockpiten er rullebanen og det vi ser ut av vinduet skurrete med mange små firkanter. Noen som vet hva dette kan skyldes? Kan legge ut bilde når jeg kommer hjem.

Har du noe addon scenery som kan skape konflikt? Oppdaterte driver til skjermkort osv? Ellers vet ikke jeg.

Lenke til kommentar

Var vel bare et spørsmål om tid før dette dukket opp på denne tråden;

 

Nå er det for de fleste kjent at en Airbus A330 fra Air France har forsvunnet sporløst i Atlanterhavet, på en flyvning fra Rio de Janeiro til Frankrike. Kjenner jeg får frysninger i ryggen når jeg tenker på det. Flyet har til nå etterlatt seg få spor. Letemannskaper har tydeligvis funnet et sete og en redningsvest, men ikke noe tegn til liv.

 

Hvordan kan et såpass nytt fly som A330 bare forsvinne? Hva kan ha vært årsaken? Vi bør kanskje ikke spekulere for mye i det, med tanke på at det kan være pårørende og berørte av hendelsen som leser.

 

Vil bare si at dersom det er noen som er berørte av denne trolige katastrofen, så vil jeg bare si at jeg føler med dere.

Det gjør meg rett og slett vondt å høre om dette mystiske havariet, og om skjebnen til de stakkars sjeler ombord.

Selv om prognosene for å finne overlevende er små, er det likevel viktig å ha håpet. Folk har overlevd ulykker på utrolige vis mange ganger før i historien, heldigvis. Vi må vel vente og se hvordan utviklingen i saken går for seg fremover.

 

Trist sak, virkelig. Kjenner at forventningene til flyturen jeg skal ut på i august når jeg reiser i førstegangstjeneste, ble direkte redusert på grunn av denne ulykken. Selv om det er svært sjeldent at det havarerer passasjerfly i Norge og Norden, så kan man altså aldri vite.

 

Håper dere ser noe relevanse i mitt innlegg. Jeg bare klattet ned mine egne tanker rundt dette skrekkscenarioet som verden nå er vitne til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324

Kondolerer til de pårørte! Grusom ulykke. Enda grusommere er kanskje det at de svarte boksene kanskje ligger på 7000meters dyp.

 

Btw, her er problemet mitt i FSX! Some ideas?????

post-127733-1244110613_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Heisann, nybegynner her som har lyst å begynne med rc fly. Min lokale RC klubb anbefalte at jeg begynner med et Calmato 40 Sport nitro fly, noe den lokale hobby butikken ikke mente var lurt. Eneste erfaring jeg har med rc fly er realflight simulator.

 

En på jobben som fly anbefaler elektro fly, da disse gir mindre støy og er lettere å vedlikeholde, samt kan flys på et større utvalg av områder.

 

Det jeg stort sett lurer på er hva forskjellen på nitro og elektro er; nitro gir mer kraft? Elektro har jo komt veldig langt, og for meg ser det ut som at nitro er mye gris og arbeid i forhold.

 

Hvilke tips har guruene? =)

jeg flyr det bensin flyet og cessna 182

Lenke til kommentar

Denne tråden lå altfor langt nede på siden så dette er en skjult "bump"

 

Så et program om A380 på National Geographic her om dagen hvor fokuset var mer på teknikken som kreves for at et sånt fly er mulig.

Måten det ble framstilt på gjorde at man fikk intrykk av at winglets, kompositt materiale og hjuldemping er noe splitter nytt kun for A380

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

*Lager liv i tråden*

 

I anledning at dei skal åpne ein redningsbase i Florø med Sea King, driver dei no på å har utskjekk på crewet som skal være med.

I den anledning besøkte dei i dag luftambulansebasen her i Førde, for å skjekke korleis det er å lande her.

Og sidan luftambulansebasen er rett utafor stuevinduet mitt, fikk eg tatt noken bilder av Sea Kingen når den kom.

 

Dere kan se bildene her.

Endret av member-97590
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...