Gå til innhold

Den store tråden om Flyvning - For ekte flyentusiaster!


Galexon

Anbefalte innlegg

Da har jeg i dag fått vite at jeg skal kalles inn til luftvernstjeneste om cirka 3 uker, da på Ørland flystasjon. Dette er jo en kjempeplass å være i militæret, siden man bor like ved flyplassen, hvor det visstnok skal være stor aktivitet med militære fly. :D

 

Konge det da! :thumbup: Men er du ferdig på skolen innen 3 uker? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Second that!

 

Jeg fant forøvrig ut at jeg har godt nok syn til å bli pilot (jippi!), og sitter nå og drømmer meg bort i en karriere som pilot.. Men, skulle gjerne vist litt mer om hverdagen for en yrkespilot (gjerne helikopterpilot), som om noen vet om noen artikler, eller er pilot selv og kunne tenke seg og berette litt om det å være pilot så ville jeg satt stor pris på det :)

Lenke til kommentar
Er det noen som vet noe om høydekravene for å bli jagerfly pilot (min-maks høyde)?

 

Minimun 1.76, hvis jeg ikke tar helt feil og max 1.92 (ved spesielle tilfeller kan du være opptil 1.94 dersom forholdet rygg-lår-bein lengden er perfekt)

 

Idealhøyden er 1.87 om jeg ikke tar helt feil, men kommer jo helt klart ann på ens individuelle rygg-lår-bein lengdeforhold.

 

Selv er jeg 1.87 og fornøyd med det :p

Lenke til kommentar
Er det noen som vet noe om høydekravene for å bli jagerfly pilot (min-maks høyde)?

 

Minimun 1.76, hvis jeg ikke tar helt feil og max 1.92 (ved spesielle tilfeller kan du være opptil 1.94 dersom forholdet rygg-lår-bein lengden er perfekt)

 

Idealhøyden er 1.87 om jeg ikke tar helt feil, men kommer jo helt klart ann på ens individuelle rygg-lår-bein lengdeforhold.

 

Selv er jeg 1.87 og fornøyd med det :p

 

Sitter her med 1.95 :thumbdown: Men men, man vet jo aldri om man ikke prøver. Vet du hvordan det er for å fly Hercules? Vil regne med at det ikke er like viktig der.

Lenke til kommentar

Selv om du ikke får fly F-16 ville jeg gått for det. Derom det er flyger du vil bli, er forsvaret tingen, du får kanskje ikke fly F-16, men flyving innen militæret byr på en del ekstraordinære ting som det sivile ikke kan. I tillegg er det jo gratis utdanning MED lønn ;)

 

Vet ikke om folk har fått det med seg, men jeg gjorde nå det :p VI MENN hadde for en liten stund siden, en artikkel om norske jagerpiloter i USA. Var derfor NØDT å kjøpe bladet. Der stod det om hvordan livet der borte var og litt av hvert hva de måtte gjennom. Det stod også at den norske stat bruker over 40 millioner kroner PER elev som gjennomgår utdannelsen. :D

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte også det bladet :p Ble litt stuck på midtsidene jeg da :blush:

 

Hahahaha! :tease: skal ikke nekte for at jeg tok en liten titt jeg heller :p Var vel hun fra Paradise Hotel?

 

EDIT: Vell OT kan legge ved noe mer om fly :)

 

Quiz:

Hvilket bemannede fly holder rekorden som verdens raskeste?

Endret av TGL
Lenke til kommentar

Er ikke det Lockheed SR-71 Blackbird?

 

Over til noe annet, er det noen her som spiller Microsoft Flight Simulator? Har akkurat skaffet med PMDG 744 som er et utrolig bra tillegsfly, med operasjon så lik som virkelig 744 som mulig. Utrolig tilfredsstillende bare å starte det opp :!:

Lenke til kommentar

Tror vel egentlig alle her spiller eller har spilt MFS :p Selv flyr jeg F-22, P-51 Mustang og SR-71 Blackbird :new_woot: Må innrømme at jeg har lekt litt med instillingene i spillet så min Blackbird er mer eller mindre et romskip :p Fløy så høyt at gravitasjonen mistet sin kraft og flyet begynte å spinne og gå i bane rundt jorden! Lot Pc'n stå på i 3 døgn, da jeg kom tilbake var flyet fremdeles i bane :D

Lenke til kommentar
Tror vel egentlig alle her spiller eller har spilt MFS :p Selv flyr jeg F-22, P-51 Mustang og SR-71 Blackbird :new_woot: Må innrømme at jeg har lekt litt med instillingene i spillet så min Blackbird er mer eller mindre et romskip :p Fløy så høyt at gravitasjonen mistet sin kraft og flyet begynte å spinne og gå i bane rundt jorden! Lot Pc'n stå på i 3 døgn, da jeg kom tilbake var flyet fremdeles i bane :D

Det har jeg klart uten å fikle med innstillingene. Jeg har en versjon som koster penger. Når jeg kom på det høyeste bytta jeg til Cessna. Det gikk ikke bra for å si det sånn :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...