Gå til innhold

Den store EVE-Online tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer an på hva slags våpen du har. Energy weapons (lasere) har ulike typer krystaller som "charges" og de enkleste av disse varer evig.

 

Andre våpen som autocannons/artillery/railguns/rocketlauncers/missile launchers (husker ikke den siste) bruker forksjellige typer ammunisjon eller raketter/missiler. Disse våpnene har en begreninsing på hvor mye ammunisjon de kan ha i seg og ammunisjonen brukes opp. En må ha med seg reserver i cargo bay på romskipet sitt, og når en går tom, eller helst etter en fight, så trekker du ammunisjonen fra cargobay til iconet for våpnet for å fylle på.

 

Hvis du ikke vet hva slags ammo du trenger er det bare å si hva slags våpen du har, så får du nok svar.

Lenke til kommentar

Velkommen tilbake Leon:)

 

Selv så har jeg nesten ikke noe mer tid å spille på lenger. Driver kun med litt trading og logger inn et par ganger i uka for å følge med.

 

Startet mitt eget corp for moro skyld men tror bare jeg disbander det da jeg ikke gidder å betale det et kontor koster der basen min er. Satset på et litt mer ordentlig opplegg en å kjøre alt i kontainere men dengang ei:)

 

Ellers så vil jeg minne på nye spillere om at man nå kan justere attributtene sine en gang i året! Det er begrenset hvor mye men jeg må innrømme at det hjalp virkelig på for min del da jeg var helt ute å kjøre på et par:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skaffet meg en trial i helgen, så sitter og leker litt i tutorial områdene nå. SÅ langt liker jeg spillet :D Har savnet et Sci-fi MMO siden Galaxies og NGE, og de 4 siste årene har det gått i WoW. Vurderer sterkt å kjøpe retail når trialen min går ut.

Uansett så lurer jeg litt på noe ang. karkaterutvikling. Er det slik at man bør fokusere en karakter på enten Combat/PvP eller Mining/Production?

Tenker da om det er stor fare for om man blir heftig gimpet om jeg fyrer løs på litt-her-og-litt-der-leveling.

Endret av Optimuz
Lenke til kommentar

Jeg tok farvel med Eve en uke tilbake i tid :)

 

Ga bort milliarder av isk og sletta alle chars.

 

En fyr på forumet fikk 2 bil isk, og 4-5 andre fikk 500 mil hver. En annen fikk 4 capital ships fordi han bare spurte om å få alt jeg hadde, og en heldig fyr vant en Charon fylt med tech 2 skip og ammo og masse moduler. :new_woot:

 

Jeg venter nå på Silent Hunter 5 :love:

Endret av Decoman
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skaffet meg en trial i helgen, så sitter og leker litt i tutorial områdene nå. SÅ langt liker jeg spillet :D Har savnet et Sci-fi MMO siden Galaxies og NGE, og de 4 siste årene har det gått i WoW. Vurderer sterkt å kjøpe retail når trialen min går ut.

Uansett så lurer jeg litt på noe ang. karkaterutvikling. Er det slik at man bør fokusere en karakter på enten Combat/PvP eller Mining/Production?

Tenker da om det er stor fare for om man blir heftig gimpet om jeg fyrer løs på litt-her-og-litt-der-leveling.

 

Det er ikke noen stor fare hvis du kjøper/får tak i mange forskjellige skills, men skal du skille for alt, blir det veldig tregt i å få tak i noe, samt at karakteren din ikke vil være veldig effektiv i de fleste områder.

 

Et forslag ville være å lage to/tre karakterer. En som er Industry/Mining, og en som er mer eller mindre bare for PvP/PvE, og en for Research/Blueprint Research. Den første karakteren min rotet jeg litt med, fordi jeg ikke hadde en ekstra karakter for Mining/Industry. Nå som jeg har en PvP/PvE karakter, samt en Industry/Research karakter, kan jeg skille KUN for de skillsa som jeg trenger for de karakterene, samt betraktelig redusere treningstiden for de diverse skipene/utstyret.

 

Med tanke på at det tar ca 12 år å få ALLE skills opp til maksimum, er det et forslag å lage flere karakterer, og en konto for hver. En av grunnene til dette forslaget, er at du ikke kan trene flere karakterer på en konto samtidig. Det er enten den skillen for den karakteren, eller en annen skill for en annen karakter.

 

Det er opp til deg om du vil gå PvP/PvE, Mining/Research/Industry, eller en mix av alle.

Endret av Yakamaru
Lenke til kommentar

Jeg tok farvel med Eve en uke tilbake i tid :)

 

Ga bort milliarder av isk og sletta alle chars.

 

En fyr på forumet fikk 2 bil isk, og 4-5 andre fikk 500 mil hver. En annen fikk 4 capital ships fordi han bare spurte om å få alt jeg hadde, og en heldig fyr vant en Charon fylt med tech 2 skip og ammo og masse moduler. :new_woot:

 

Jeg venter nå på Silent Hunter 5 :love:

:cry:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg begynte med eve for noen dager siden og jeg må nok si som maaaaange andre.

Rimelig vanskelig med en gang, faen det er mye å sette seg inn i og ting å huske. Men etter litt blir ting lettere og faktisk ganske tøft.

 

Jeg la wow på hylla for noen uker siden etter å ha spilt det siden vanilla.

 

Nå er det eve som er greiene. Jeg er sikkert fullstendig på villspor uti verdensrommet men jeg liker meg :)

 

Synd det er lite nordmenn da...

Lenke til kommentar

Har spillt litt til og fra i 6 år eller noe sånt, det er et spill man kommer tilbake til, etter diverse pauser med andre spill:)

 

Og når man har 6 år med skills trent og massevis av skip og penger så er det jo litt vanskelig å gi det opp også:p

 

 

-Swindley

Lenke til kommentar

Ny konto koster nå 15$ og gir 30 dager spilletid. Vet ikke hva normal pris er, men dette er vel et kupp uansett. Tilbudet varer til 14 april

 

Gjelder ikke eksisterende trial accounts.

 

https://secure.eveonline.com/cklregister.aspx?aid=1337

 

9.95? Ikke verst. Men det er jo egentlig bare for den første måneden da.

 

Etter det er det 15 Dollar/måned, med mindre du kjøper 3/6 eller 12 måneders subscription.

Endret av Yakamaru
Lenke til kommentar

9.95? Ikke verst. Men det er jo egentlig bare for den første måneden da.

 

Etter det er det 15 Dollar/måned, med mindre du kjøper 3/6 eller 12 måneders subscription.

 

 

Men uansett, 100kr mnd for masse underholdning er jo ikke akkurat mye:)

 

Om man skal spille spillet eller ikke burde avhenge om man liker det, ikke om det koster en hundrelapp i mnd eller ikke:P Heller betale litt for kvalitetsspill synes jeg da..

 

Spillets mangel på struktur er forsåvidt både spillets svakhet og styrke mener jeg da, man har uendelige muligheter, universet er utrolig stort og det finnes masse gøy å finne på. Problemet er bare at ingen holder hånden din gjennom spillet og du selv må ta initiativ til å finne på ting, noe som kan føre til at man logger på og bare "hmm, hva gjør jeg nå?".

 

Anbefaler forsåvidt folk som er nye å starte med litt lvl 1 missions. Combat er morsomt i spillet, og du får en grei innføring i hvordan det funker for f.eks senere pvp eller lvl 4 missions eller 10/10 complexes etc, som kan være en veldig morsom måte å tjene penger på med et par venner senere:)

 

Anbefaler ikke mining, da jeg synes det var kjedelig, men for all del, det kan jo være artig for noen;)

 

Ellers er det som sagt hundrevis av andre måter å tjene penger på, produksjon eller kjøp og salg er veldig moro hvis du har en liten industrialist i deg, og en bra måte å tjene gode penger på:)

 

 

Dette ble en lang post, bare kjeder meg på jobb og følte for å skrive litt generelt tilfelle noen leser dette og er nysgjerrig på EVE:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

corp-en min trenger alltid nye slav.... ehm... medlemmer. Vi er et lite selskap, bedriver for det meste mining og mission running, har ambisjoner om PVP, men har ikke giddi enda. er med i caldari faction warfare, opererer fra caldari space. hovedkvarter er i Haatomo.

 

Viss dere er interessert i litt nybegynnerstøtte, hjelp til å få tilgang til gode lv 3 og 4 agenter så kan vi hjelpe.

 

Ta kontakt med Jack Carnifex eller Masuke

 

har dere en hjemme side eller ts eller noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...