Gå til innhold

Den store EVE-Online tråden.


Anbefalte innlegg

Begynte nettopp med eve for 2 uker siden. Andre gang jeg prøver meg. Tror jeg satt meg litt bedre inn i det denne gang kontra sist, så dette er gøy :)

 

Kaller meg Fyriax ingame, driver på å regionen rundt oursulaert for tiden :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg driver for det meste med mining, det har vært mye solo mining i det siste siden jeg har spilt til litt rare tider og i hytt og gevær. Så jeg lurer litt på hvilke skill jeg bør øke for å være mest mulig effektiv. Jeg har en hulk med veldspar crystal 2 på. Økte nettopp veldspar processing til level5, men merket ingenting når jeg gjorde veldsparen om til tritanium. Tror ikke jeg helt forstår den skillen. En venn sa at jeg burde øke exhumer videre til 4, at det hjelper på mining, er det sant? Står ingenting om det på skillen.

Lenke til kommentar

The Hulk is the largest craft in the second generation of mining vessels created by the ORE Syndicate. Exhumers, like their mining barge cousins, are equipped with electronic subsystems specifically designed to accommodate Strip Mining modules. They are also far more resilient, better able to handle the dangers of deep space. The Hulk is, bar none, the most efficient mining vessel available.

 

Mining Barge Skill Bonus:

3% better yield for Strip Miners per level.

7.5% bonus to all shield resistances per level

 

Exhumers Skill Bonus:

3% better yield for Strip Miners per level

3% reduction in Ice Harvester duration per level

 

Role Bonus:

Able to equip Strip Miner and Ice Harvester turrets.

 

Les description på skipet.

Lenke til kommentar

Mining Barge Skill Bonus:

3% better yield for Strip Miners per level.

7.5% bonus to all shield resistances per level

 

 

 

Exhumers Skill Bonus:

3% better yield for Strip Miners per level

3% reduction in Ice Harvester duration per level

 

dvs du får

 

3% better yield for Strip Miners per level.

7.5% bonus to all shield resistances per level

 

dersom du trener mining barge en ekstra level,

 

du får

 

 

3% better yield for Strip Miners per level

3% reduction in Ice Harvester duration per level

 

dersom du trener exhumer en level.

Lenke til kommentar

Vist F... er det morsomt :)

 

Jeg har spilt siden 13 juli og er fortsatt like "hektet". Har blitt medlem av ett player-corp..som er i en alliance...som har blitt war-decked av en annen allianse :dribble:

 

Har til og med åpnet enda en account.. så nå sitter jeg i kjelleren å styrer to karakterer på 2 pc'er og føler meg som verdens råeste space-pilot... hehe

Kjekt med 2 aacounts siden jeg da blir ett mini-team når ingen andre corp-members er online. Ene miner og den andre hauler :)

 

Regner med at det blir litt PvP fremover også siden vi er i krig. Men jeg skal holde en litt lav profil i krigen slik at jeg slipper å bli lagt for mye merke til..

Lenke til kommentar
Vist F... er det morsomt :)

 

Jeg har spilt siden 13 juli og er fortsatt like "hektet". Har blitt medlem av ett player-corp..som er i en alliance...som har blitt war-decked av en annen allianse :dribble:

 

Har til og med åpnet enda en account.. så nå sitter jeg i kjelleren å styrer to karakterer på 2 pc'er og føler meg som verdens råeste space-pilot... hehe

Kjekt med 2 aacounts siden jeg da blir ett mini-team når ingen andre corp-members er online. Ene miner og den andre hauler :)

 

Regner med at det blir litt PvP fremover også siden vi er i krig. Men jeg skal holde en litt lav profil i krigen slik at jeg slipper å bli lagt for mye merke til..

 

Hvorfor holde en lav profil?, lite som er så morsomt som å se tårene til en som mister ett t2 skip til en t1 frig sverm:) Spesiellt om de alle er forsikret. Sånnt gjør seg aldri godt på ett killboard:)

Lenke til kommentar

https://www.pandemic-legion.com/killboard/v...l.php?id=209182

 

Lite som er mer intresant enn å høste tårene i local når sånt skjer.

 

For å være helt erlig vil jeg annbefale deg å gjøre motsatte av det du har planlagt, hold så høy profil som mulig, skyt alt som rører på seg. Kom deg inn i noen billige skip så taper du ikke noe på det. Annbefaler selv riftere, konge skip som ofte blir undervurdert av spillere med begrenset erfaring, siden disse ofte tenker stein saks papir når det kommer til skips størelser.

Annbefaler selv at du plaserer følgende moduler på en rifter om du er ny.

 

[Rifter, SAR/NOS]

Small Armor Repairer II

200mm Reinforced Rolled Tungsten Plates I

Damage Control I

 

Monopropellant I Hydrazine Boosters

J5b Phased Prototype Warp Scrambler I

X5 Prototype I Engine Enervator

 

E5 Prototype Energy Vampire

150mm Light AutoCannon II, Barrage S

150mm Light AutoCannon II, Barrage S

150mm Light AutoCannon II, Barrage S

 

[empty rig slot]

[empty rig slot]

[empty rig slot]

 

Dette er veldig billig, er ikke mer t2 på skipet enn det som trengs. Derfor er det ikke noen katastrofe om du dør en gang eller 10. Måten du flyr det på er rimlig simpel. Dersom du møter skip som kan treffe deg når du orbiter nerme så prøver du heller å orbite 5km fra skipet og skyter med Barrage ammunisjon. Da er du ofte utenfor falloff fra bl.a blastere og t1 autocannons. Møter du skip som ikke kan tracke deg like godt, orbit så nerme som mulig og lad kanonene dine med Republic Fleet EMP S, som gjør mer damage.

 

Siden du har en afterburner og en 2poengs warp scrambler, vil ikke skip med microwarpdrive kunne gjøre noe med deg dersom du først får scram og web på, siden du da skrur den av. Afterburneren kan fortsatt gå, så dersom du prøver å orbite så nerme som mulig, men merker at du tar skade fra fiendtlige blasters eller autocannons kan du bare skru på afterburneren og orbite på lenger avstand hvor de vil ha vanskligheter med å treffe deg.

 

Btw, om corpet/alliancen din heter united norwegian corporations, vil jeg annbefale deg å leave med en gang, siden lederen der er en komplett idiot med absolutt ingen peiling på noe som helst. Lykke til.

Lenke til kommentar

Takk for mange gode råd/tips og en fin Rifter Loadout :)

 

Er IKKE medlem der nei. Vår CEO er riktignok norsk, men han er en bra fyr (så vidt jeg vet).

Er Minmatar så kjenner "godt" til rifteren. Har prøvd å overbevis corp om at det er den beste pvp-friggen, men de andre er mer lysten Caldari-friggs siden det er flere som har den skillen fra før. Jeg kommer til å frese rundt i rifter uansett.

 

Når det kommer til killboards og andres tårer er jeg ikke helt der (enda..?).

I motsetning til svært mange andre i EVE så gledes ikke jeg av andres tårer.. med mindre det er tårene til en som virkelig har fortjent det da...

Lenke til kommentar

Har spilt eve siden 2004. Med noen lange pauser og slikt da. Det som virkelig fanget meg med eve var den voksene player basen og hvor avansert spillet faktisk er, communitiet er heller ikke noe å rakke ned på. Jeg er en griefer/pirat da, siden jeg ikke hadde det serlig morsomt som mercenary og siden missliker blob(30 + vs 30+ fights) wars fordi det ikke fremhever personlige skills eller ordentlige taktikker.

Eve er det eneste spillet som noen gang har gitt meg adrenalin rush fra pvp.

Det eneste negative er at man må nesten sette av flere timer hvis man skal kunne dra på en skikkelig tokt, dvs hvis du ikke vil miste skipet ditt må du enten docke opp og risikere å dra langt uten noen scout eller la vær å dra. Det er det eneste lille irritasjonsmomentet jeg har hatt med eve. Men jeg er en ren pvper da og aner ingenting om mining(driver å trener en alt for å drive med slikt nå da) For øyeblikket er står jeg uten corp fordi jeg gikk litt lei og det førte til at jeg da ble ganske innaktiv.

 

Uansett, hvis noen trenger noe hjelp med pvp så kan jeg hjelpe. Ser på meg selv som en ganske erfaren pvper og flyr alt mellom interceptors og battleships (tech II inkludert)(Minmatar, Gallente og Caldari ) Fyr ikke tech II battleships btw, så der kan jeg ikke hjelpe.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

nye rigs er konge og når de kommer ned i pris kommer de til å gi BC en skikkelig boost og øke pris/ytelse i den kategorien betraktelig. Har selv allerede prøvd meg litt med en rigget myrmidon i solo pvp, og resultatene er ganske gode :) Med overheating og en standard exile booster tanker jeg med et dualrep setup 750 dps, noe som er veldig bra for en PVP battlecruiser. Dersom jeg heller vil gå for mer gank kan jeg putte på en shieldtank, fylle highslots med neutron blastere og lowslots med damage mods og få nesten oppimot 900DPS, noe som er nok til å ganke de aller fleste andre BCer og noen BS dersom du vet hva du gjør.

Lenke til kommentar

Bah.. Er i ett mining-corp og vi blir wardecket hele tiden :( Dette begynner å slite litt på innteressen kjenner jeg.

Siden vi er minere og har liten eller ingen innsikt i PvP så er taktikken vår enkel.. basecamping. Vi kjeder ihjel fienden ved å ikke kjempe (takk gud for muligheten til å kjøpe/selge i regionen uten å forlate basen).

 

Regner med at når vi får organisert oss bedre og får inn noe ISK (som er litt vanskelg under disse forholdene) så får vi leie inn noen hired-gunns som beskyttelse, eller regelrett rekrutere inn PvP-dudes.

Lenke til kommentar

Har en character som er specca godt inn i gallente ships, så armor skillsa mine er ganske så gode blitt nå, men vet at det er div. gallente ship det funker å shield tanke med, som Myrmidon (nevnt noen poster over her), så det jeg lurer på, hvilken skills trenger man for å kunne tanke bra med i shield? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg aldri har vært borti noe annet en armor tanking så langt.

Lenke til kommentar

Dersom du bare vil drive passiv tank som den jeg nevnte på myrmidonen trenger du bare skills til t2 large shield extenders og t2 invulns (tactical shield manipulation lvl4). Dersom du vil kjøre aktiv tank må du nesten ha shield operation eller hva det het til lvl 5 da du får t2 xl boosters. i tillegg vil du ha shield compensation til min. 4 siden den minsker cap bruken din velding bra. Shield management, shield upgrades etc er også veldig fine å ha siden de gir deg lavere fitting krav for shield upgrades og mer shield med shield management.

Lenke til kommentar

Har snart fått maxet alle learningskills (lvl 5 på de 5 første og lvl 4 på de 5 andre) på begge accountene mine, så da blir det endelig noe shield-training på meg også :new_woot:

 

Er vel også bare noen få dager (med trening) unna å kjøpe meg en obelisk.. Skal bli godt å slippe all indy-hauling. Tar tid å flytte 200m med tritanium med en Iteron 5.. :no:

 

NB! Vi "knuste" de som wardecket oss i går kveld!!! Vi mistet kun 1 frigat, de mistet vel 2 skip og begge ble poddet :tease: Den ene vi poddet var deres CEO... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...