Gå til innhold

Her er de Gullstikka-nominerte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg var selv med å stemte frem, og PES08 var ikke mulig å få stemt frem i det hele tatt?? :thumbdown:

 

Helt riktig. PES08 er et av de dårligste spillene i Pro Evolution Soccer-serien, og derfor ble heller ikke spillet nominert. Konami bør skjerpe seg til årets versjon.

 

FIFA 08 gjør derimot veldig mye riktig i år, og ble derfor nominert blant de ti som publikum kunne stemme på.

PES08 er slett ikkje et av de dårligste spillene i Pro Evolution Soccer-serien. Kom ikkje å fortell at du heller finner fram PES2, 3 eller 6 for den sags skyld. PES08 er det beste spillet i serien. Om det er bedre enn FIFA08 er en annen diskusjon, men å påstå at det er det dårligste i serien blir bare tull. Då trur eg ikkje du har spillt disse spilla.

 

Og at det ikkje er mulig å stemme på viser korleis dette ikkje er demokrati i praksis.

Lenke til kommentar
Også et godt poeng, tilleggspakker er vell ikke å regne som et spill?

Men juryen har vell ikke bare hoppet på "EA bølgen" men også "World of Warcraft" bølgen ;)

Det er som skrevet tidligere ikke juryen som bestemmer, men vi.

 

Synes listene er helt greie. Noen spill jeg selv ikke likte, og noen jeg synes mangler. Men folk har jo forskjellige meninger. Jeg kan jo fly rundt og syte over det, men når jeg ikke deltok i stemmingen så er det nok min egen feil.

Lenke til kommentar
Også et godt poeng, tilleggspakker er vell ikke å regne som et spill?

Men juryen har vell ikke bare hoppet på "EA bølgen" men også "World of Warcraft" bølgen ;)

Det er som skrevet tidligere ikke juryen som bestemmer, men vi.

 

Synes listene er helt greie. Noen spill jeg selv ikke likte, og noen jeg synes mangler. Men folk har jo forskjellige meninger. Jeg kan jo fly rundt og syte over det, men når jeg ikke deltok i stemmingen så er det nok min egen feil.

 

Det er ikke så lett å stemme frem de spillene én ønsker når de ikke var mulig å stemme frem i utgangspunktet ;)

 

Og når det gjelder FIFA08 og PES08 så tok kanskje FIFA det største steget i riktig retning (hvis du ser bort fra at EA kom med en helt elendig utgave til PC) men PES08 har fremdeles en realisme, kunstig intelligens og et GamePlay som FIFA er langt unna

Lenke til kommentar
absoluttspill er sikkert ikkje med fordi det er ein 100% nettbutikk, og dei butikkane som er med i kåringa er fysiske butikkar (gamezone har vel 5 per i dag)

 

Absoluttspill har faktisk åpnet sin (for øyeblikket) første fysiske butikk :)

 

EDIT: I likhet med Nimrad sier eg meg anig. ang. Asassins Creed, men hypen sørget jo for gode tal likevel. Svært kjedelig spill etter meining. Uncharted derimot var ein særegen og alldeles nydelig opplevelse så lenge det varte. Eit skikkelig bra spill.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Overraskende at orange box her nomineres som ett spill, gamers løsning med å anmelde spillene hver for seg var nok bedre.

 

Har dog vanskelig for å forestille meg at noe spill kan slå det denen pakka tilbyr, fem spill til prisen av 1, tre av de er helt nye, alle er fullverdige spill sopm hver for seg har fått et snitt på 9/10 av gamer.

 

Kanskje med unntak av multiplayerprisen (kun et av disse er jo rettet mot onlinespill), synes jeg derfor det ville vært rart om ikek det vant ghanske mye av det det er nominert til. 5 spill må da være bedre enn ett, spesielt når de fem til sammen ikke ksoter mer enn det ene.

Lenke til kommentar

Det er da vel åpenbart at de som det blir solgt mye av også blir nominert. Mange kjøper ikke så mange spill om året og da velger de den fra lista de får som de har spilt selv om de syntes at den bare var passe bra.

 

Hvordan Hellgate:London kom dit opp er et mysterium. Skjønner ikke hvordan noen kunne stemme på den i det hele tatt. OK, alle har forskjellige meninger men det er da veldig få som mener at Hellgate er et så bra spill at den fortjener en pris.

Lenke til kommentar
Hvorfor i allverden er ikke Mass Effect under årets konsollspill?

Og hvor AbsoluttSpill.no? Er vell kanskje landets beste nettbutikk for spill, ser jo at GameZone listet opp, latterlig at AbsoluttSpill.no ikke er med da.

 

For ikke å snakke om hvorfor er FIFA08 blant årets sportspill og ikke Pro Evolution Soccer 2008? :dontgetit:

 

absoluttspill er sikkert ikkje med fordi det er ein 100% nettbutikk, og dei butikkane som er med i kåringa er fysiske butikkar (gamezone har vel 5 per i dag)

 

dette er ihvertfall mitt inntrykk, kan godt rette meg hvis det er noko eg har bomma på :)

 

 

For å "rette litt på".

 

Absoluttspill har en fysisk butikk i Kongsberg som åpnet en gang i fjor sommer eller så. Dette er en ren spillbutikk og de kjører stort sett veldig like priser fra nettbutikken. Noen ganger lavere. Man kan også f.eks bestille på nettet og komme å hente varen i butikken hvis man er redd for at Posten ikke får ting fram til utgivelsesdato.

 

Det er samme eiere av nettbutikken og den fysiske butikken så det er samme kjappe og gode kundeservice.

Personlig min favoritt spill butikk. Men jeg bor bare 35min unna. Disse "fagekspertene" holder seg vel langt unna byer som Kongsberg. (1.5t fra Oslo ca)

Lenke til kommentar
Etter min mening banker S.T.A.L.K.E.R. gørra ut av Crysis. Var det i det hele tatt oppe til stemming?

Ja STALKER var oppe i pc-spill kategorien. Stemte på det selv, det var nok det beste pc-spillet jeg spillte i 07. Men ingen overraskelse blant de fire andre pc-spillene som ble nominert i stede. De er nok mye mer mainstream, og mer spillt av folk.

Lenke til kommentar
Det er sikkert mange som er uenige med meg, men hvorfor er Crysis med der? Jeg kjøpte det for 300 kroner, og ville heller gitt de 300 til en uteligger(og jeg er så kapitalistisk det går å bli). Det er faktisk et av de mest skuffende spillene jeg har prøvd, som har helt ekstreme systemkrav. Jeg gledet meg som en unge da jeg satt det inn i den splitter nye XPS'en min, som jeg hadde spart et år for å få råd til. Jeg tenkte at jeg virkelig skulle oppleve noe ved å spille Crysis, men i tillegg til flere utrolig kjedelige leveler(spesielt den inne i romskipet) var det så kort, og historien så dårlig, at det ødela hele helga for meg. Det eneste som er bra med spillet er grafikken, men jeg syns ikke at det alene burde gi det en plass på pallen som årets beste spill!?

 

I tillegg vil jeg rose Bioshock, som var ørten timer med god underholdning. Det er det eneste spillet jeg har prøvd som faktisk har gitt meg et smil om munnen og en tåre i øyekroken da jeg innså at det hele var over. DET burde være årets spill, og hvis Crysis vinner, må jeg si at vi lever i en syk, syk verden.

Fullstending enig med deg. Crysis var kort og svært innholdsfattig i mi meining.

Og Bioschock var ein opplevelse ein skal leite lenge etter, kan innrømme at det fallt nokre tårer når det var over her og.

Lenke til kommentar
Jeg var selv med å stemte frem, og PES08 var ikke mulig å få stemt frem i det hele tatt?? :thumbdown:

 

Helt riktig. PES08 er et av de dårligste spillene i Pro Evolution Soccer-serien, og derfor ble heller ikke spillet nominert. Konami bør skjerpe seg til årets versjon.

 

FIFA 08 gjør derimot veldig mye riktig i år, og ble derfor nominert blant de ti som publikum kunne stemme på.

Så EA skal hylles for å gå fra middelmådig til godt fordi Konami bare kommer med mindre forbedringer i forhold til den svært gode forgjengeren (satt på spissen)? Svak argumentasjon, pastor.

 

Men at Mass Effect ikke er under årest konsoll spill, og attpåtil da senere dukker opp under "Folketspris" er for meg en gåte?

 

Jeg svarte på akkurat det samme for en måned siden, da de ti nominerte som publikum kan stemme på ble lagt ut, men kan godt gjenta meg selv. I mine øyne er Mass Effect langt fra årets konsollspill, det er et bra rollespill, men har et tungvint interface, et dårlig kampsystem, og altfor repeterende gameplay. Det finnes mange bedre konsollspill som kom i fjor.

Om du mener det er selvsagt det helt i orden, men som juryformann burde du vite bedre enn å la dette stå i veien at folk i det hele tatt skal få stemme på spillet. Mass Effect er faktisk ekstremt populært og et av fjorårets suverent mest kritikerroste spill.

 

Men til syvende og sist så spiller det egentlig ingen rolle. Finnes det egentlig en kjeft i verden som bryr seg det grann om denne kåringen? Så lenge Funcom er de eneste som lager gode spill i Norge eksisterer det ikke noe grunnlag for en nasjonal prisutdeling, og det internasjonale opplegget til Gullstikka blir bare uinteressant. Her lager man en svær fest (fyllefest, hvis vi skal tro avisene) hvor man kårer de beste spillene, mens de som har laget dem ikke engang vet det. Selv de som vinner tror jeg neppe husker det så veldig lenge.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...