Gå til innhold

Her er de Gullstikka-nominerte


Anbefalte innlegg

Personlig syns jeg det er ganske hårreisende at ikke Okami nådde fram. Det er utvilsomt en av de største spillopplevelsene jeg har hatt på mange år, med en uovertruffen stil, en gjennomført story og en så fantastisk blanding av gameplayelementer som man sjelden ser nå til dags. Dessverre er det nå engang slik at det er salgstallene som taler veldig mye for hvor bra et spill er nå til dags, og da er det ikke mye plass til de mer obskure titlene, samme hvor gode de er.

 

Nåja, jeg fikk nå en fantastisk opplevelse til en billig penge (var satt ned til 159,- på Spaceworld i Kongsvinger da jeg kjøpte det), så jeg kan bare sitte på min høye stol og le av de som har oversett spillet fullstendig :p Gullstikka er det vel et fåtall som tar spesielt seriøst uansett, virker det som.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes +/- at Test Drive Unlimited skal være med, de revolusjonerte med M.O.O.R. (Missively open online racing). Spillet er også relativt bra når du ser bort fra veiene som er humpete og gjør spillet irriterende med så mange sportsbiler.

 

Synes også at det tilhører årets tabbe; Kundene ble låvet tilleggspakker, men etter ett år er det ikke kommet mer enn en knøttliten patch.

 

Gran Turismo har også vært imponerende. Fortsatt det beste racingspillserien noen sinne.

Endret av PaTrond
Lenke til kommentar
Jeg synes +/- at Test Drive Unlimited skal være med

Test Drive Unlimited ble utgitt i 2006, og var følgelig med i Gullstikka 2006, og vant (racingkategorien): http://www.gamer.no/artikler/fjoraarets_be...er_kaaret/36984

 

Gran Turismo har også vært imponerende. Fortsatt det beste racingspillserien noen sinne.

Gran Turismo kom i 1997, og det siste Gran Turismo-spillet kom til Norge i 2005. Denne kåringen er av spill som ble utgitt i Norge i fjor :-)

Lenke til kommentar
PES08 er slett ikkje et av de dårligste spillene i Pro Evolution Soccer-serien. Kom ikkje å fortell at du heller finner fram PES2, 3 eller 6 for den sags skyld.

 

Jo, faktisk så spiller jeg 2006-versjonen fremfor fjorårets versjon. Et kjapt søk på Gamerankings viser også at PES 2008 har fått dårligere snittomtale enn de andre PES-spillene, ergo er det helt legitimt å vise til at spillet er det dårligste PES-spillet på lenge.

 

PES08 er det beste spillet i serien. Om det er bedre enn FIFA08 er en annen diskusjon, men å påstå at det er det dårligste i serien blir bare tull. Då trur eg ikkje du har spillt disse spilla.

 

Jeg har nok det, har spilt de helt siden ISS-serien på Super Nintendo, og PES2008 var en stor nedtur for meg.

 

Så EA skal hylles for å gå fra middelmådig til godt fordi Konami bare kommer med mindre forbedringer i forhold til den svært gode forgjengeren (satt på spissen)?

 

Hadde de nå enda forbedret spillet, så skulle jeg ikke sagt noe. Men når de gjør det dårligere enn forgjengeren, så synes jeg ikke spillet når opp blant konkurrentene.

 

Om du mener det er selvsagt det helt i orden, men som juryformann burde du vite bedre enn å la dette stå i veien at folk i det hele tatt skal få stemme på spillet. Mass Effect er faktisk ekstremt populært og et av fjorårets suverent mest kritikerroste spill.

 

Folk kan stemme så mye de vil på Mass Effect, som fjorårets beste rollespill. I konsollkategorien hadde vi en liste på rundt 50 kjempegode spill som skulle ned til ti som folk kunne stemme på. Det var en utrolig vanskelig jobb, og vi hadde diskusjoner og avstemninger i mange timer for å bli enig om de ti nominerte som stod igjen, og da fant vi ti spill som vi føler var bedre konsollspill i fjor enn Mass Effect.

 

Håper du stemte på det i rollespillkategorien da, beklageligvis må vi utelate noen spill når vi kun får ha ti nominerte i hver kategori det skal stemmes i.

 

Personlig syns jeg det er ganske hårreisende at ikke Okami nådde fram.

 

Spillet var nominert av juryen og mulig å stemme på blant de ti nominerte, men fikk dessverre ikke nok publikumsstemmer til å nå opp.

 

Men til syvende og sist så spiller det egentlig ingen rolle. Finnes det egentlig en kjeft i verden som bryr seg det grann om denne kåringen? Så lenge Funcom er de eneste som lager gode spill i Norge eksisterer det ikke noe grunnlag for en nasjonal prisutdeling, og det internasjonale opplegget til Gullstikka blir bare uinteressant. Her lager man en svær fest (fyllefest, hvis vi skal tro avisene) hvor man kårer de beste spillene, mens de som har laget dem ikke engang vet det. Selv de som vinner tror jeg neppe husker det så veldig lenge.

 

Gullstikka er et forsøk på å kåre de beste spillene som ble gitt ut i fjor i Norge. Det vil alltid være sutrepaver som synes det er lettere å disse all jobben som en haug med mennesker gjør frivillig for å få spill på TV, for å få hobbyen vår opp å gå og ut blant folk. De har tilsvarende utdelinger i mange land, der de deler ut priser til fjorårets beste spill, uavhengig av hvilket land disse spillene er laget i. Men i Norge har vi den berømte janteloven som gjør at vi helst skal sitte stille og ikke prøve å gjøre noe som helst, i redsel for å tråkke noen på tærne eller si noe feil.

 

Alle som har laget spillene får beskjed om at de har vunnet, og det gleder de selvsagt å vinne en pris i Norge. Det jobbes selvsagt med å få spillutviklere til Norge for å ta i mot prisene de får, men det sier seg selv at det vanskelig å få de til å ta seg tid til å gjøre dette. Derfor prøver man å få noen til å ta imot priser over video. Eller sende en email som kan leses opp med en takk. Eller noe. Man prøver i hvert fall, i stedet for å sette seg ned med sippetrynet sitt og avfeie hele arrangementet som "uinteressant" og "det er ikke en kjeft i hele verden som bryr seg" og andre gledesspredende uttalelser. Man kan miste motet av mindre.

 

Og fyllefest-referansen må du gjerne dokumentere.

Lenke til kommentar
Gullstikka er et forsøk på å kåre de beste spillene som ble gitt ut i fjor i Norge. Det vil alltid være sutrepaver som synes det er lettere å disse all jobben som en haug med mennesker gjør frivillig for å få spill på TV, for å få hobbyen vår opp å gå og ut blant folk. De har tilsvarende utdelinger i mange land, der de deler ut priser til fjorårets beste spill, uavhengig av hvilket land disse spillene er laget i. Men i Norge har vi den berømte janteloven som gjør at vi helst skal sitte stille og ikke prøve å gjøre noe som helst, i redsel for å tråkke noen på tærne eller si noe feil.

 

Alle som har laget spillene får beskjed om at de har vunnet, og det gleder de selvsagt å vinne en pris i Norge. Det jobbes selvsagt med å få spillutviklere til Norge for å ta i mot prisene de får, men det sier seg selv at det vanskelig å få de til å ta seg tid til å gjøre dette. Derfor prøver man å få noen til å ta imot priser over video. Eller sende en email som kan leses opp med en takk. Eller noe. Man prøver i hvert fall, i stedet for å sette seg ned med sippetrynet sitt og avfeie hele arrangementet som "uinteressant" og "det er ikke en kjeft i hele verden som bryr seg" og andre gledesspredende uttalelser. Man kan miste motet av mindre.

 

Og fyllefest-referansen må du gjerne dokumentere.

 

Godt sagt. Synes også at vi må få spill som hobby, ut i norske hjem. Det er viktig at den blir mer akseptert, bare da kan staten begynne å ta spillbransjen på alvor, og gi skikkelig støtte til norske utviklere/utgivere. Spill er minst like mye verdt, hobbymessig, som film, musikk og TV.

Lenke til kommentar

Ikke ta det personlig. Det er juryformannen jeg henvender meg til.

 

Hadde de nå enda forbedret spillet, så skulle jeg ikke sagt noe. Men når de gjør det dårligere enn forgjengeren, så synes jeg ikke spillet når opp blant konkurrentene.

Dersom det er riktig, så er det greit, men det er ikke slik jeg har oppfattet det på andre. Selv har jeg ikke spilt PES 6, men skal jeg sammenligne PES 5 (fullversjonen) med den nyeste utgaven (demoversjonen), så synes jeg det er en forbedring. Nå har jeg riktignok ikke spilt 08 så veldig grundig.

 

Folk kan stemme så mye de vil på Mass Effect, som fjorårets beste rollespill. I konsollkategorien hadde vi en liste på rundt 50 kjempegode spill som skulle ned til ti som folk kunne stemme på. Det var en utrolig vanskelig jobb, og vi hadde diskusjoner og avstemninger i mange timer for å bli enig om de ti nominerte som stod igjen, og da fant vi ti spill som vi føler var bedre konsollspill i fjor enn Mass Effect.

Joda, men det slipper du bare delvis unna med. Det blir litt bak mål å utelate et spill fra én kategori fordi man synes det har fått tilstrekkelig ære i en annen. Men det er ingen katastrofe, for all del.

 

Håper du stemte på det i rollespillkategorien da, beklageligvis må vi utelate noen spill når vi kun får ha ti nominerte i hver kategori det skal stemmes i.

Jeg stemte ikke på det, da jeg aldri har spilt det, men det er heller ikke poenget.

 

Gullstikka er et forsøk på å kåre de beste spillene som ble gitt ut i fjor i Norge. Det vil alltid være sutrepaver som synes det er lettere å disse all jobben som en haug med mennesker gjør frivillig for å få spill på TV, for å få hobbyen vår opp å gå og ut blant folk.

Jeg har stor respekt for det arbeidet du og dine medarbeidere gjør for å synliggjøre spill for mannen i gata. Saken er at jeg mener dette er en helt feil måte å gjøre det på. En pris har ikke noe for seg så lenge den ikke er relativt godt kjent og anerkjent i det miljøet den sikter seg inn på. Mindre priser bør derfor sikte seg inn på mindre felt, og Gullstikka synes jeg biter over for mye. Klarer dere å slå dere opp og skape et navn internasjonalt, kommer jeg til å legge meg flat og trekke alt tilbake (men ikke beklage, da jeg mener min skepsis er berettiget). Det skal imidlertid mye til, da konkurransen er knallhard.

 

De har tilsvarende utdelinger i mange land, der de deler ut priser til fjorårets beste spill, uavhengig av hvilket land disse spillene er laget i.

Det forandrer ikke hva jeg mener om det.

 

Men i Norge har vi den berømte janteloven som gjør at vi helst skal sitte stille og ikke prøve å gjøre noe som helst, i redsel for å tråkke noen på tærne eller si noe feil.

Det er en dels unøyaktig, dels feilaktig beskrivelse av janteloven, og har uansett ikke noe med dette å gjøre.

 

Alle som har laget spillene får beskjed om at de har vunnet, og det gleder de selvsagt å vinne en pris i Norge. Det jobbes selvsagt med å få spillutviklere til Norge for å ta i mot prisene de får, men det sier seg selv at det vanskelig å få de til å ta seg tid til å gjøre dette. Derfor prøver man å få noen til å ta imot priser over video. Eller sende en email som kan leses opp med en takk. Eller noe.

Flott! Det høres ut som en effektiv måte å styrke prisens betydning. Ingen bryr seg så lenge representanter for norske utgivere tar imot den og i praksis tar æren for den.

 

Man prøver i hvert fall, i stedet for å sette seg ned med sippetrynet sitt og avfeie hele arrangementet som "uinteressant" og "det er ikke en kjeft i hele verden som bryr seg" og andre gledesspredende uttalelser.

Vennligst ikke gå til personangrep, takk.

 

Og fyllefest-referansen må du gjerne dokumentere.

Jeg er helt sikker på at jeg har lest at noen/mange først og fremst oppfattet utdelingen som en fyllefest for den norske spillbransjen. Dessverre (eller heldigvis) klarer jeg ikke å finne kildene, så du skal få lov til å ignorere det.

Lenke til kommentar
Personlig syns jeg det er ganske hårreisende at ikke Okami nådde fram.

 

Spillet var nominert av juryen og mulig å stemme på blant de ti nominerte, men fikk dessverre ikke nok publikumsstemmer til å nå opp.

Vet godt at det var nominert - jeg stemte - men det gjør det ikke mindre hårreisende at det, som sagt, ikke nådde fram. Sier dog kanskje mer om spill-Norge enn prisen i seg selv, skjønt jeg fortsatt står ved at Gullstikka ikke egentlig har det store impactet arrangørene kanskje til tider tror.

 

Og fyllefestene er da ingen hemmelighet. Selv jeg vet om de.

Endret av Gutmongler
Lenke til kommentar
Vet godt at det var nominert - jeg stemte - men det gjør det ikke mindre hårreisende at det, som sagt, ikke nådde fram. Sier dog kanskje mer om spill-Norge enn prisen i seg selv, skjønt jeg fortsatt står ved at Gullstikka ikke egentlig har det store impactet arrangørene kanskje til tider tror.

 

Og fyllefestene er da ingen hemmelighet. Selv jeg vet om de.

 

Det blir fest etter Gullstikka, på samme måte som Spellemann- eller Amanda-prisen har sin egen fest etter sine utdelinger. Folk blir ofte fulle på fest. Ikke akkurat en sjokkerende avsløring.

 

Jeg er helt sikker på at jeg har lest at noen/mange først og fremst oppfattet utdelingen som en fyllefest for den norske spillbransjen. Dessverre (eller heldigvis) klarer jeg ikke å finne kildene, så du skal få lov til å ignorere det.

 

Jeg trenger ikke din tillatelse til å ignorere en tåpelig påstand, ellers takk.

 

En pris har ikke noe for seg så lenge den ikke er relativt godt kjent og anerkjent i det miljøet den sikter seg inn på.

 

Dette er en selvdestruktiv påstand. Du sier at vi ikke burde ha en prisutdeling som er kjent og anerkjent i miljøet den sikter seg inn på. Samtidig er det helt urealistisk å kunne lage en ny pris som umiddelbart blir kjent og anerkjent i miljøet. Det er noe som tar tid.

 

Gullstikka er en pris primært for det norske markedet, der norske gamere får være med å kåre fjorårets beste spill, med en seremoni som sendes på fjernsynet for å hylle fjorårets beste spillopplevelser. Det er også en måte for det norske spillmarkedet å takke utviklerne som har laget de spillene som har gitt oss de beste opplevelsene i fjor. Jeg synes dette er en fin gest. Målet har aldri vært å konkurrere mot Bafta eller GDC-awards eller liknende.

 

Klarer dere å slå dere opp og skape et navn internasjonalt, kommer jeg til å legge meg flat og trekke alt tilbake (men ikke beklage, da jeg mener min skepsis er berettiget). Det skal imidlertid mye til, da konkurransen er knallhard.

 

Det er ingen "dere" her, jeg har blitt spurt om å sitte i juryen en rekke ganger, og vært juryformann to ganger, og alt jeg har gjort for Gullstikka har vært frivillig fordi jeg synes utdelingen har en god grunntanke.

 

Mitt mål er ikke å få deg til å legge deg flat eller beklage. Om du hater Gullstikka så er det ikke noe galt i det. Alt jeg sier er at det er mange gode intensjoner med Gullstikka, det handler om å gjøre noe for å få spill opp og frem og akseptert som kultur og som en hobby på lik linje med film og bøker og teater. Det er selvsagt alltid ting som kan forbedres, men noen ganger når man møter såpass negative og destruktive holdninger mot noe man forsøker å bygge opp til noe bra (og som har blitt vanvittig mye bedre siden starten i 2002), gjør det at man blir litt oppgitt.

 

For all del, behold skepsisen din. Men bidra gjerne konstruktivt, som du faktisk har gjort i deler av innleggene dine her.

Lenke til kommentar
Vet godt at det var nominert - jeg stemte - men det gjør det ikke mindre hårreisende at det, som sagt, ikke nådde fram. Sier dog kanskje mer om spill-Norge enn prisen i seg selv, skjønt jeg fortsatt står ved at Gullstikka ikke egentlig har det store impactet arrangørene kanskje til tider tror.

 

Og fyllefestene er da ingen hemmelighet. Selv jeg vet om de.

 

Det blir fest etter Gullstikka, på samme måte som Spellemann- eller Amanda-prisen har sin egen fest etter sine utdelinger. Folk blir ofte fulle på fest. Ikke akkurat en sjokkerende avsløring.

Selvfølgelig er det ikke noen sjokkerende avsløring, egentlig sier det seg selv. Jeg var mest interessert i hvordan du på én side fullt og åpent kan innrømme festinga samtidig som du påstår at Tåa farer med "tåpelige påstander" :p

Lenke til kommentar

Jeg ønsker ikke å "angripe" noen konkrete personer her, men jeg må si at jeg er sjokkert over sinnet og aggresjonen enkelte forumdeltakere viser i denne diskusjonen.

 

Jeg mener selv at Gullstikka er et utmerket arrangement i teorien, men at det har en vei å gå for å "matche" Gullfisken, Gullblyanten, Amanda eller Spellemanssprisen. Dette er noe de involverte jobber hardt for å få til, og dette er som Pastoren sier, frivillig og svært tidkrevende.

 

Når jeg leser enkelte av utsagnene her (og la oss kalle en spade for en spade), så blir jeg flau av mengden sutring, eder og galle enkelte klarer å brekke ut av seg uten et snev av konstruktivitet. Hvis dere er så voldsomt i mot Gullstikka, så mener jeg at dere bør gjøre en av følgende: 1: Ignorér hele arrangementet, eller 2: Hjelp arrangørene med å bedre opplegget, slik at det kan heve kvaliteten og publikumsappellen.

 

Husk at dette ikke er noe som arrangeres i ond hensikt. Ingen forsøker å være slem og fæl mot verken hardcore gamers eller singstar-fans, eller noen midt i mellom.

 

Og hvis man ikke liker det, så ikke kast bort krefter på å hate det. Prøv heller å bidra med noe...

 

Edit: Trykkleif

Endret av Schwiin
Lenke til kommentar

Schwiin: Et meget godt og konstruktivt innlegg, noe politisk korrekt, men stort sett er jeg enig i det meste du skriver. Det ER et frivillig arrangement, og som du sier er det ingen som gjør dette for å ødelegge for noen. Poenget må jo være å skape litt fokus på spillindustrien, og til en viss grad må det jo sies at det har lykkes; det får tross alt mediedekning og utvilsomt noe oppmerksomhet selv blant de som ikke følger med på mediet eller er spesielt interessert i det. Så helt galt er det absolutt ikke.

 

Problemet med Gullstikka for min del er kanskje at det ser ut til å ha noe større ambisjoner enn det er i stand til å gå god for. Det ble muligens litt for grandiost i utgangspunktet, og man prøvde å lage noe gigantisk når man kanskje heller kunne begynt litt mindre og med noe mindre 'boom' enn det man forsøkte å skape. Nå skal det sies at jeg aldri har vært der selv, noe som er synd, ettersom jeg skulle likt å se det med egne øyne. Men jeg har snakket med mange som har vært der, og et veldig vanlig inntrykk folk sitter igjen med ser ut til å være at utdelingen rett og slett har gapt over litt for mye.

 

Enig er jeg også med Tåa ifht dette med det internasjonale fokuset. Norge er et lite land med få anerkjente spillutviklere, og den mest prominente har mer eller mindre stått stille siden utgivelsen av Drømmefall for flere år tilbake, med aksjestup som følge av den ene utsettelsen etter den andre. Og i forhold til de store, internasjonale utviklerne blir kanskje ikke Gullstikka det helt store?

 

Men la oss nå se fornuftig på det, Gullstikka er ennå et ungt arrangement med mye å lære. Gi det noen år og skikkelig fotfeste, og la spillmarkedet i Norge vokse litt, så kan det fort hende vi ser på noe helt annet.

Lenke til kommentar
Jeg trenger ikke din tillatelse til å ignorere en tåpelig påstand, ellers takk.

Skjerp deg! Du behøver ikke å ta det på den måten. Jeg sier at jeg har lest at noen eller mange opplevde det slik, og det er fakta. Jeg har det.

 

Dette er en selvdestruktiv påstand. Du sier at vi ikke burde ha en prisutdeling som er kjent og anerkjent i miljøet den sikter seg inn på. Samtidig er det helt urealistisk å kunne lage en ny pris som umiddelbart blir kjent og anerkjent i miljøet. Det er noe som tar tid.

Selvsagt tar det tid, og derfor bør en ung prisutdeling starte i det små og eventuelt ekspandere senere, på samme måte som en hvilken som helst bedrift, for eksempel.

 

Gullstikka er en pris primært for det norske markedet, der norske gamere får være med å kåre fjorårets beste spill, med en seremoni som sendes på fjernsynet for å hylle fjorårets beste spillopplevelser. Det er også en måte for det norske spillmarkedet å takke utviklerne som har laget de spillene som har gitt oss de beste opplevelsene i fjor. Jeg synes dette er en fin gest.

Slik sett er jeg enig med deg. I grunnen kan jeg gå med på at dette rettferdiggjør utdelingen. Godt argumentert!

 

Det er ingen "dere" her, jeg har blitt spurt om å sitte i juryen en rekke ganger, og vært juryformann to ganger, og alt jeg har gjort for Gullstikka har vært frivillig fordi jeg synes utdelingen har en god grunntanke.

Neivel, så er det ingen "dere" her. Ikke at jeg forstår hvorfor du gjør noe poeng ut av det.

 

Mitt mål er ikke å få deg til å legge deg flat eller beklage. Om du hater Gullstikka så er det ikke noe galt i det. Alt jeg sier er at det er mange gode intensjoner med Gullstikka, det handler om å gjøre noe for å få spill opp og frem og akseptert som kultur og som en hobby på lik linje med film og bøker og teater. Det er selvsagt alltid ting som kan forbedres, men noen ganger når man møter såpass negative og destruktive holdninger mot noe man forsøker å bygge opp til noe bra (og som har blitt vanvittig mye bedre siden starten i 2002), gjør det at man blir litt oppgitt.

Jeg hater aldeles ikke Gullstikka. Fikk du med deg mine rosende ord i "Gamer.no nominert til Gullstikka"-tråden? Selvsagt er intensjonene gode, det har jeg da aldri vært i tvil om. Spørsmålet var om det hele var verdt det.

 

For all del, behold skepsisen din. Men bidra gjerne konstruktivt, som du faktisk har gjort i deler av innleggene dine her.

Det var da godt at du opplevde det som konstruktivt, for det er slik det er ment (selv om jeg innrømmer at tonen min kan virke noe krass).

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det ikke noen sjokkerende avsløring, egentlig sier det seg selv. Jeg var mest interessert i hvordan du på én side fullt og åpent kan innrømme festinga samtidig som du påstår at Tåa farer med "tåpelige påstander" :p

 

Gullstikka var opprinnelig en bransjepris, en kombinert fest og bransjekåring av spill, men har utviklet seg mot å bli en publikumspris, noe som alltid har vært intensjonen. Derfor er det ikke lenger alkoholservering under showet, festen er flyttet til etter showet. At det tidligere var litt mer løssluppen feststemning under showet innrømmer jeg gjerne, men det er langt fra det til en fyllefest, som er et veldig negativt ladet ord.

 

Selvsagt tar det tid, og derfor bør en ung prisutdeling starte i det små og eventuelt ekspandere senere, på samme måte som en hvilken som helst bedrift, for eksempel.

 

Det kunne vært interessant å høre hvordan du hadde sett at Gullstikka skulle vært, litt mer konkret enn at arrangementet burde starte i det små. Kan du utdype hvordan arrangørene kan lage et bedre Gullstikka-show?

Lenke til kommentar
Det kunne vært interessant å høre hvordan du hadde sett at Gullstikka skulle vært, litt mer konkret enn at arrangementet burde starte i det små. Kan du utdype hvordan arrangørene kan lage et bedre Gullstikka-show?

Jeg innrømmer at det er vanskelig akkurat når det gjelder en pris som Gullstikka. Tross alt må man jo ha sjangerpriser som går til bestemte spill. Én ting dere kunne ha gjort er å ha flere unike kategorier, hvor de nominerte ikke har anledning til å vinne noe på andre utdelinger. F.eks. kunne dere hatt en journalistpris, slik jeg halvveis foreslår i den andre tråden. Jeg må nok sette meg i tenkeboksen om jeg skal finne på noe mer lurt, men nå har du i det minste noe å ta utgangspunkt i.

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden er Uncharted bare lista 1 gang? Og som eventyrspill? Det blir jo bare helt feil. Var mye action for min del...

 

Er vel kanskje årets konsollspill også i mine øyne. Bytt ut Assassin's Creed med Uncharted. AC var så ensformig at fotorealistisk grafikk ikke kunne reddet spillet.

Endret av bandreas
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...