Gå til innhold

Lost 4x5- "The Constant" (USA)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

Black rock boka var eid av Hanso familien..

og faren til penny kjøpte den i 1996.

 

vi vet også at Dharma ble stengt ute fra øya og drept av de others

på 70 tallet.

jeg tror faren til Penny er medlem av Dharma og de prøver og finne igjen øya.

 

E05 var ekstremt bra..

men tror ikke Lost har noe med tidsreise å gjøre, bare at tiden blir litt forvridd av øya. (tid eksiterer jo egentlig ikke)

nåtid er 2004 ikke 1996.

så det som skjedde med Desmond var bare en side effekt.

 

mulig tiden på øya går saktere en vanlig. det er jo en veldig lur måte og gjøre det på. for når de kommer vekk fra øya kan de skrive inn i manuset at det er 2008, 2009 eller 2010

Lenke til kommentar

fantastisk episode. Men jeg skjønner virkelig ikke denne tidsreise tingen, og heller ikke hvorfor desmond er daniels konstant. Hvorfor ikke noen andre daniel kjenner, hvorfor akkurat desmond. Får det ikke til å stemme. Hvis desmond er daniels, da må vel daniel være desmonds konstant. Føler at det er en logisk brist i historien.(he-he, ja, jeg vet at jeg pirker litt)

Lenke til kommentar
Føler at det er en logisk brist i historien.(he-he, ja, jeg vet at jeg pirker litt)

Vel, går man alt etter i sømmene er det mye som ikke kan stemme helt. F.eks hvorfor er det ikke "doppler-effekt" når de ringer hverandre fra områder med ulik tidsakselerasjon? :)

Om tiden går saktere på øya enn omverdenen skulle vel de utenfor øya ha hørtes ut som smurfer for de som befinner seg på øya, mens for de som er utenfor øya vil det høres ut som om de på øya snakker på laveste oktav.

 

Den boka fra The Black Rock inneholder vel kanskje noen navigeringslogger som faren til Penny ønsker å få tak i.

Lenke til kommentar

Kjære Sonja... må bare få bekreftet noe her...

 

Du synes at det er logisk og helt ok at to spansk-talende vakter plutselig prater engelsk med hverandre mens de jobber i et fengsel i Panama (fra lang diskusjon rundt logisk brist i Prison Break (engelsk tale mellom spanske vakter) ).

 

Men at Daniel har funnet ut at Desmonds er hans "Constant" det er en logisk brist ?? Sykt å forsvare engelsken til vaktene i Sona da spør du meg.

 

I 1996 blir Daniel oppsøkt av Desmond som sier at de har kontakt i 2004. Deretter kan Daniel trekke en slutning om at Desmond tilhører hans tid både på øya (der tidsforsyvningene skjer), og mulig fremover i tid og ihvertfall i en kort periode tilbake i tid. Så skriver han i boken sin at Desmond er hans constant. Jeg tror også vi bare har sett en liten del av dette puslespillet og får mer kunnskap om hvorfor Daniel har Desmond som sin Constant. Når alt kommer på plass vil ting se mer klart ut.

 

Sonja... teach what you preach... skal du klage på at folk kommer med klare logiske brister i en serie og si at slike ting er det bare teit å henge seg opp i, så er det litt rart at du kommer med dette.

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar

Ojojoj, beste Lost-episode, eventuelt en som rangerer høyt oppe.

Fikk en god magefølelse av slutten :) .

Dukket egentlig ikke opp så mange spørsmål for min del iforhold til hva det pleier.

Kan det være at øya "beveger" seg med en funskjon av tid, og objekter som prøver å ta den igjen bruker lenger tid? Når to fartsgrafer møtes. Ikke helt logisk, men ser slik ut. Det tok 20 min å komme ut, mens det tok 37 minutter fra teoretisk treff til reelt treff med en rakett.

Lenke til kommentar

En veldig bra episode, utrolig bra klippet. Desmond svikter aldri, hans episoder er virkelig toppen. Trodde faktisk han kom til å krepere en periode, men det fikset seg.

 

Black rock boka var eid av Hanso familien..

og faren til penny kjøpte den i 1996.

 

vi vet også at Dharma ble stengt ute fra øya og drept av de others

på 70 tallet.

jeg tror faren til Penny er medlem av Dharma og de prøver og finne igjen øya.

 

E05 var ekstremt bra..

men tror ikke Lost har noe med tidsreise å gjøre, bare at tiden blir litt forvridd av øya. (tid eksiterer jo egentlig ikke)

nåtid er 2004 ikke 1996.

så det som skjedde med Desmond var bare en side effekt.

 

Faren til Penny var ihvertfall storsponsor av Dharma. Om han ikke var direkte medlem var han sikkert involvert på et eller annet vis oppe i systemet. Det er

mulig Dharma forsvant, men at han som visste hvilke hemmeligheter de forsket på i ettertid jobbet med å finne tilbake til øya.

 

Ja, du har antagelig klinkandes rett når du sier øya forvrenger tid. Vi så jo at den hvite rotta ikke flyttet seg, men at dens bevissthet plutselig tok et sprang i tid. Dette medvirket som med Desmond til at han hadde bevisstheter vekslingsvis i helt forskjellige år. Øya foretar ikke tidshopp, men stråling/magnetisme fra øya gjør at alt i nærheten av den påvirkes til å foregå i en annet tidskontinuum enn resten av verden.

 

Jeg lurer på om piloten kan ha forbindelser til andre enn båtens kaptein og de som står bak den. Hvorfor sa han ellers at han ville hjelpe dem og ikke var tro mot arbeidsgiver?

 

Har Farraday blitt så påvirket av strålingen at han også får sideeffekter? var det det vi opplevde tegn fra da han gråt over å se at flyet var styrtet i 4*1?

 

Gleder meg til at vi får møte både kapteinen og Bens spion!

Lenke til kommentar

Leste en del om timeloop teorien, håper egentlig ikke at det er sånn som det. Då er liksom handlinga avslørt, eller ikke? Uansett, det hadde vært kult og. Men det blir for avansert folk folk flest til å forstå det. Og jeg tror at jeg leste en plass at LOST crewet sa det skulle ha en logisk forklaring alt sammen, ikke noe ekstremt.

Lenke til kommentar

De sa vel at det skulle være en logisk forklaring, ikke noe overtro, andre dimensjoner, og annet hippie-greier. Men de sa ingenting hvor avansert denne forklaringen ville være. Men jeg håper den i det minste er litt innviklet slik at man får en helt ny opplevelse av å se igjennom Lost igjen når serien er avsluttet. :)

Lenke til kommentar

Denne episoden var sykt bra. :D

 

Det at Desmond er Daniels konstant er vel helt logisk. Desmond har "reist" i tid selv, så han kommer ikke til å le av han hvis Daniel sier han blir gal. De møttes også for flere år siden, og når de fleste synest Daniel er litt halvsprø er det lite sannsynlig at noen av dem Daniel var med når han var i Oxford vil ha kontakt med han så langt inn i fremtiden.

 

Det jeg lurer på er om Desmonds spåing av Charlies død har noe med dette tidsforskyvning greiene å gjøre.

Lenke til kommentar
I 1996 blir Daniel oppsøkt av Desmond som sier at de har kontakt i 2004. Deretter kan Daniel trekke en slutning om at Desmond tilhører hans tid både på øya (der tidsforsyvningene skjer), og mulig fremover i tid og ihvertfall i en kort periode tilbake i tid. Så skriver han i boken sin at Desmond er hans constant.

 

Jo, men jeg skjønner ikke hvorfor akkurat Desmond skal være Daniels constant. Hvorfor ikke noen andre i Daniels liv? Han kunne vel også ringe vedkommende, slik Desmond ringte Penny. Hvis Desmond er Daniels constant, hvorfor kan ikke Daniel da være Desmonds konstant?

 

Synes episoden var ganske bra, helt til slutten der vi ser Daniels notater, at Desmond er Daniels constant. Plutselig ble det veldig forvirrende. Tro meg, mange på amerikanske forum som lurer på akkurat dette.

Håper de kommer med en god forklaring på dette....

Lenke til kommentar
I 1996 blir Daniel oppsøkt av Desmond som sier at de har kontakt i 2004. Deretter kan Daniel trekke en slutning om at Desmond tilhører hans tid både på øya (der tidsforsyvningene skjer), og mulig fremover i tid og ihvertfall i en kort periode tilbake i tid. Så skriver han i boken sin at Desmond er hans constant.

 

Jo, men jeg skjønner ikke hvorfor akkurat Desmond skal være Daniels constant. Hvorfor ikke noen andre i Daniels liv? Han kunne vel også ringe vedkommende, slik Desmond ringte Penny. Hvis Desmond er Daniels constant, hvorfor kan ikke Daniel da være Desmonds konstant?

 

Synes episoden var ganske bra, helt til slutten der vi ser Daniels notater, at Desmond er Daniels constant. Plutselig ble det veldig forvirrende. Tro meg, mange på amerikanske forum som lurer på akkurat dette.

Håper de kommer med en god forklaring på dette....

 

Jeg skjønner det litt Sonja, men grunnen til at han valgte akkurat Desmond er vel at han skjønnte at desmond ville være i livet hans i nåtid altså 2004. Desmond kunne ikke velge Daniel ettersom han i nåtid ikke er NÆRT KNYTTA. Og dessuten slår ikke Daniel Faraday meg som en fyr som akkurat har mange venner.

Lenke til kommentar

Virkelig fantastisk episode! Fikk frysninger flere ganger, og fikk Lost-feelingen tilbake.

 

Den var ganske følsom, noe jeg ser de aller fleste skuespillere og manusforfattere sliter sterkt med å få til godt, men her var det virkelig bra! Han som spiller Desmond er i mine øyne en utrolig god skuespiller.

 

Dette er mest sannsynlig den aller beste lost-episoden jeg har sett noen gang. Og flertallet er enig med meg! På tv.com er det den lost-episoden som har fått best rating med 9.8/10!

 

På imdb.com er den ikke så godt ratet, men der er det bare 58 votes hittil. Mot bl.a. Through The Looking-Glass har rundt 2500 votes på imdb. Det er også den episoden som er ratet nest best på tv.com.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...