Gå til innhold

Cowon D2 tråden


Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Kjøpte et 16GB SDHC kort her om dagen og tenkte jeg skulle prøve det på faren mins Cowon D2. Stappet kortet inn i spilleren og skrudde på, men ingenting skjedde. Må kortet formateres på dataen før det kan brukes med D2`en? Har FW Version 2.51, kan det være problemet? Noen tips til hvilken firmware vi burde installere? :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
siden det så mye erfaring samlet i denne tråden her må jeg nesten spørre om storebroren (iAudio A3) tar minnekort?

60 gb blir litt lite når man bruker FLAC

 

nei den gjør ikke det

Lenke til kommentar

Hei. Tenkte å oppgradere fra Creative Zen til en Cowon-spiller, og D2 virker som det mest naturlige valget. Dessverre blir ikke det noen særlig oppgradering om jeg kjøper D2, mest på grunn av lagringskapasiteten, trenger minst 32 GB. Så jeg lurer på om det blir noe av "D3" eller tilsvarende (oppgradering av D2), og vil den ha 32 GB? Den burde jo det for å kunne konkurrere med Creative Zen.

 

Om det ikke er noen rykter om ny spiller i nær framtid, er jo selvsagt minnekort et alternative.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hei. Tenkte å oppgradere fra Creative Zen til en Cowon-spiller, og D2 virker som det mest naturlige valget. Dessverre blir ikke det noen særlig oppgradering om jeg kjøper D2, mest på grunn av lagringskapasiteten, trenger minst 32 GB. Så jeg lurer på om det blir noe av "D3" eller tilsvarende (oppgradering av D2), og vil den ha 32 GB? Den burde jo det for å kunne konkurrere med Creative Zen.

 

Om det ikke er noen rykter om ny spiller i nær framtid, er jo selvsagt minnekort et alternative.

 

D2 går opp i 16GB, SDHC kort finnes opp i 32GB, og integreres fullt. Burde holde i massevis

Lenke til kommentar

Ser at jeg har blitt 110% avhengig av podcaster for å komme gjennom dagen. :p

 

Hvordan er støtten for podcast på D2? Blir det plassert i en egen del av biblioteket slik iPod gjør det, eller er det integrert med resten av musikken? Dersom sistnevnte, finnes det da en god løsning på dette, som gjør at man kan spille all musikken random, uten å bli avbrutt av en podcast?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Ser at jeg har blitt 110% avhengig av podcaster for å komme gjennom dagen. :p

 

Hvordan er støtten for podcast på D2? Blir det plassert i en egen del av biblioteket slik iPod gjør det, eller er det integrert med resten av musikken? Dersom sistnevnte, finnes det da en god løsning på dette, som gjør at man kan spille all musikken random, uten å bli avbrutt av en podcast?

 

Den skiller ikke automatisk, men du kan bruke mapper. Den har bokmerkefunksjon, men den er ikke automatisk. Om podcast er en stor ting for deg, bør du se nærmere på sansa fuze, da den skiller mellom musikk, podcasts og lydbøker og samtidig autobokmerker podcasts og lydbøker

Lenke til kommentar

Virker som en god spiller, men da blir plass et problem. Og ulempen med å bruke mapper er at det blir et styr med å tagge filene korrekt.

 

Tror heller jeg venter litt. Vet ikke hva jeg håper på, men kanskje D3 (?) blir aktuelt. Ser Cowon ikke har sakt et ord om spilleren siden CES, håper på noe nytt snart.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en D2 idag, og jeg har store problemer med tagging av mp3-filer.

 

Jeg har tagget filene korrekt i Mp3tag, men musikken vises fremdeles som "unknown" i spilleren, den eneste forskjellen er at den nå viser album-art etter jeg la inn det.

 

Det er en D2 8GB uten dab, versjon 2.57 hvis det skulle spille noen rolle, jeg har også testet filene med en Creative Zen, og den viser riktig tagging.

 

Jeg kneler etter hjelp!

Lenke til kommentar

Ooh, jeg er nå på desp utkikk etter en dings :p bare fordi jeg føler at jeg trenger det. Er en eier av en creative Zen som også er en flashbasertspiller, min er på 4 gb. Den har også samme størrelse på skjermen som COWON D2 har. Nå til poenget... Jeg er litt kin på en ny mp3 spiller som har touchscreen, fordi jeg er kin på noe jeg kan bruke til litt annet enn bare musikk og video. Så jeg lurte på om spilleren har noen form for kalender og notatfunksjon(utenom den hvor man skriver direkte på skjermen).Har den andre funksjoner utenom det som er praktisk e?

 

Er det et poeng å kjøpe en COWON når jeg har Creative Zen ? Kom med noen gode argumenter da, den her så jo dritfet ut, skulle egentlig ønske at jeg så den først.

Endret av mp_man
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Kjøpte meg en D2 idag, og jeg har store problemer med tagging av mp3-filer.

 

Jeg har tagget filene korrekt i Mp3tag, men musikken vises fremdeles som "unknown" i spilleren, den eneste forskjellen er at den nå viser album-art etter jeg la inn det.

 

Det er en D2 8GB uten dab, versjon 2.57 hvis det skulle spille noen rolle, jeg har også testet filene med en Creative Zen, og den viser riktig tagging.

 

Jeg kneler etter hjelp!

 

Du tagget ikke tilfeldigvis filene etter du overførte? Isåfalle r det ikek sikkert databasen oppdaterte etter du tagget de på nytt. Prøv å flytt all musikken til dataen, koble fra spilleren, start den, koble til igjen, overfør tilbake

Lenke til kommentar

Nei, jeg tagget det før jeg la inn musikken på nytt, slettet det gamle på spilleren så jeg var helt sikker på at det ikke skulle bli noe kluss.

 

Jeg har kun et album på spilleren nå, så mappe systemet ser slik ut:

 

MUSIC -> Audioslave-Audioslave -> .Mp3-filer.

 

Legger også ved et bilde hvordan jeg har tagget filene.

post-64650-1215689893_thumb.jpg

Lenke til kommentar
prøv å legg inn firmware på nytt. dvs samme firmware, men legg inn på nytt. høres ut som skakkjørt firmware

 

Jeg har aldri prøvd 2.x firmware, men har i hvertfll aldri hatt noen særlige problemer med 3.54, og 3.57. Hvorfor ikke prøve en av de? Flash skinsa kan man jo bare skru av om man ikke ønsker å bruke dem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...