Gå til innhold

En overdreven død


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har holdt på med pc og spilt på denne i nå i ca 21år og jeg ser en helt klar negativ trend med pc som en spillplattform.

 

Klart en highend pc vil klare å vise bedre gfx men det ser ut som folk flest er lei eller ikke interisert i å være med på hardware produsentenes hardware race.

 

For hvorfor skal dem når en konsoll gir en såppass bra og stabil spill opplevelse som dem gjør nå idag.

Lenke til kommentar

når tror dere vi vil se noe av produktene PC gaming allicne kan tilby oss?. selv om jeg har en Xbox liker jeg best pc, Xboxen bruker bare når venner er på besøk og pluss hvis du skal spille på nettet på en xbox må fu betale for det pluss at nettet er ikke helt bra. Pcen har du alt av underholding musikk , spill, dvder, og lett tilgang til nettet, jeg er litt eing med at WoW og Sims 2 har ødlagt salge av spill. det er fordi WoW det et så stort spill og du bruker mye tid på det , og du trenger jo ikke noe nytt på lang tid. hvorfor man har greid å tjene så godt på sims er fordi produsenten gir nytt innhold heletiden, og det virker sånn at de vet når du har blitt lei av en pakke. selv har jeg spilt WoW og du trenger jo ikke noe mer enn det, men noen ganger går du litt lei å spiller noe annet.

 

jeg håper på mye bedre spill til pc, pluss noe bra innmat ( deler til pcen ) til pcen. Xbox tar lett pcen min selv om det er noen år så får jeg god grafikk. men det er også andre grunner til å folk kjøper heler spill til xbox enn pc, det tror jeg er fordi de spille jeg har vært bort i på pcen har ikke vært noe særlig syns jeg. mange oppfølgere ødlegger for de gode spillene.

 

det som må gjøres for å få økt salge er

- ny innmat til pcen på gaming

- noe helt nytt i spill til pc

- nye spill

Lenke til kommentar

Den uttalelsen til CiffyB synes jeg var litt merkelig, i og med at Epic og unreal motoren er et av de mest brukte innen modding. Epic har fått store deler av arbeidstakerne sine fra folk som puslet med editoren som fulgte med feks Unreal Tournament. På ut3 collector's edition er det en innledning fra sjefen i Epic om at PC-en alltid vil være noe hellig for dem, eller noe lignende. Det er klart det er fristende å se på salgstall, men de får ikke glemme hvor de kommer fra.. :)

Lenke til kommentar

Første innlegget mitt ble litt kort, hadde dårlig tid.

 

Er enig i at noen sportspill samt bilspill er bedre på konsoll. Jeg er først og fremst stragtegi spiller, men spiller noe fps og team baserte spill. Er til tider innom mmorpg`s også.

 

Jeg føler at det er mye flere spill som er bedre på pc, men det har kansje mest typen spill jeg velger.

Holde pc oppdatert er dyrt sammenlignet med konsoll, men har man råd så synes jeg pc er å foretrekke.

Lenke til kommentar
Den uttalelsen til CiffyB synes jeg var litt merkelig, i og med at Epic og unreal motoren er et av de mest brukte innen modding. Epic har fått store deler av arbeidstakerne sine fra folk som puslet med editoren som fulgte med feks Unreal Tournament. På ut3 collector's edition er det en innledning fra sjefen i Epic om at PC-en alltid vil være noe hellig for dem, eller noe lignende. Det er klart det er fristende å se på salgstall, men de får ikke glemme hvor de kommer fra.. :)

 

Var det ikke også Epic-sjef Mark Rein som måtte gå ut offentlig å beklage alt det CiffyB uttalte?

 

Link

 

 

Epic er jo også med i PC Gaming Alliance

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
PC-en kommer nok ikke til å dø. konsoler klarer rett og slett ikke å bli gode på FPS og RTS spill.

 

Tulll,vås og bare pjatt meiner eg :) RTS spill kan eg nok si meg enig i, men det er heller ikkje ein utbredt sjanger på konsoll enda.

 

Tviler dog på at PC-spillingen dør ut med det første ;)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Så jeg kan faktisk kjøpe en pc til 5000kr og kjøre Crysis på high med 1024 oppløsning, heller tvilsomt!

Low og medium hos crysis er ikke særligt lekkert nei

 

Er alltid konsollgamer og kommer alltid til å bli da toppspillene kommer og der! kjøper ikke konsoller pga grafikk, go for the top games like Super Mario Galaxy, som faktisk knuste Crysis på salgstall, kåringer "GOTY" osv..

Synes da att pcgaming tenker bare på mer piksler enn noe annet idag. Og viss maskiner er underlegen iforhold til deres 10000kronerspc så hater dem den "konsollen"

Og personlig preferanse så liker jeg bedre håndkontroll enn A4 mus og tastatur!

Lenke til kommentar
Så jeg kan faktisk kjøpe en pc til 5000kr og kjøre Crysis på high med 1024 oppløsning, heller tvilsomt!

Low og medium hos crysis er ikke særligt lekkert nei

 

Nå kan du jo ikke sammenligne en PC med en konsoll direkte heller da, når PC har et LANGT større bruksområdet enn en konsoll. Blir jo som å sammenligne en DVD-spiller og en PC det, og at du klager på at PC-en koster mye mer.

 

 

EDIT:

 

Om du foretrekker GamePad, så får det være din sak, men nå støtter jo flere PC-spill gamepad også da ;)

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Arcade = Konsoll.

Simulatorer = PC.

+ PC = Større frihet.

 

Jeg har aldri helt skjønt hvorfor alle maser om hvorfor det er ille at det er mulig å oppgradere en PC. Når PC specs'a blir lave kan en jo bare sette inn nye deler om en ønsker. Har forstatt kab. fra 1998 mens det meste annet er byttet underveis (og deler solgt).

 

Hvordan noen kan spille f.eks Oblivion uten bruker-modifikasjoner aner jeg ikke. Spillet stinker jo "out-Of-The-Box"! Flere andre spill blir også mye bedre med mods.

 

Bilspill! Ha! LiveForSpeed er det eneste bilspillet jeg finner morsomt. Alt annet er arcade fjas. Trackmania er unntaket, det er morsomt arcade fjas. Det spilles på TV og med pad. Trenger ikke konsoll for å benytte en TV og en pad!

 

Folk flest liker konsoll fordi det er enkelt å bruke/installere. PC krever litt kunnskap & fikling, men gir større frihet og varighet.

Utviklere selger mye spill til konsoll fordi så masse folk har kjøpt konsoll. Konsoll menneskene har PC på "kontoret" og vil ikke spille der inne uansett. De kjøper det spillet som har det morsomste utseendet på coveret eller står som nr 1 hos elkjøp. Piratkopiering har sånn sett lite med salgs statistikker å gjøre.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Så jeg kan faktisk kjøpe en pc til 5000kr og kjøre Crysis på high med 1024 oppløsning, heller tvilsomt!

Low og medium hos crysis er ikke særligt lekkert nei

 

Nå kan du jo ikke sammenligne en PC med en konsoll direkte heller da, når PC har et LANGT større bruksområdet enn en konsoll. Blir jo som å sammenligne en DVD-spiller og en PC det, og at du klager på at PC-en koster mye mer.

 

 

EDIT:

 

Om du foretrekker GamePad, så får det være din sak, men nå støtter jo flere PC-spill gamepad også da ;)

Ja viss jeg ikke trenger dem finessene da?`som for eks "msn", "pirat", "surfe"

Da er det mye billigere affære å kjøpe seg en konsoll!

Lenke til kommentar
PC-en kommer nok ikke til å dø. konsoler klarer rett og slett ikke å bli gode på FPS og RTS spill.

 

Like god? Tja, man har kanskje bedre følsomhet med en mus, men så lenge jeg har problemer med å sikte tar jeg heller rumble. Har det faktisk mer gøy med FPS på konsoll enn PC. Det er en smak sak, jeg ser ingenting som tilsier at spillet i seg selv skal være mer underholdene på en PC enn på en konsoll, og vice versa.

 

Har en selv en PC som jeg spiller på, da helst RPG spill (som ikke kommer, eller er dårlig portet til konsoll) og RTS spill. Der syns jeg portene til EA fortsatt sliter litt, selv om det er litt bedre i C&C3. Men Total War spill osv ville fungert helt greit tror jeg :>

Lenke til kommentar

Personlig foretrekker jeg PC som spillplattform, rett og slett fordi man har langt større frihet på PC enn på konsoll, dessuten så foretrekker jeg mus og tastatur framfor gamepad, ihvertfall på spill som krever presisjon med våpen, RTS og lignende. Kjøpte meg nylig en 360, mest pga. at jeg savnet fighting-genren, og at såpass mange av multiplatformspill er såpass dårlig optimalisert til PC at det ikke lønner seg å spille dem der. Og konsollen er overlegen på tredjepersonspill genrerelt og bilspill, spill der man trenger mer fintfølelse over bevegelsene til figuren/bilen/whatever, istedet for siktet.

Lenke til kommentar
Så jeg kan faktisk kjøpe en pc til 5000kr og kjøre Crysis på high med 1024 oppløsning, heller tvilsomt!

Low og medium hos crysis er ikke særligt lekkert nei

 

Nå kan du jo ikke sammenligne en PC med en konsoll direkte heller da, når PC har et LANGT større bruksområdet enn en konsoll. Blir jo som å sammenligne en DVD-spiller og en PC det, og at du klager på at PC-en koster mye mer.

 

 

EDIT:

 

Om du foretrekker GamePad, så får det være din sak, men nå støtter jo flere PC-spill gamepad også da ;)

Ja viss jeg ikke trenger dem finessene da?`som for eks "msn", "pirat", "surfe"

Da er det mye billigere affære å kjøpe seg en konsoll!

 

 

Du mistet jo hele poenget, når du kjøper en PC så kjøper du ikke kun en "spillmaskin", så det sier seg selv at den er dyrere. Derfor holdt ikke sammenligningen din mål.

 

Om du ikke ønsker mulighetene som en PC tilbyr, som videoredigering, bilderedigering, musikkredigering osv.. Da er rett og slett ikke du i målgruppen til en PC ;)

 

Det betyr ikke at en PC ikke er verdt pengene

Lenke til kommentar

Hvis steam hadde lansert en "try before you buy" funksjon tror jeg flere ville valgt å kjøpe spillet direkte. Med steam kan du tweake nedlastning slik at du ikke trenger å laste ned alt for å spille. Det er en ting jeg hater med demoer at hvis jeg velger å kjøpe det, må jeg laste ned alt på nytt, selv om jeg allerede har 1/3 av spillet på pcen i form av demo. Samt må jeg avinstallere demoen, ta backup av saves og legge til nye kontroll binds og grafikkinstillinger på det nyinstallerte fullversjonen.

 

Da er det rett og slett mye enklere å laste ned ulovlig. Samt tror jeg flere utgivere må satse på spill med god online funksjon da det er svært mye vanskeligere å h4xe dette.

 

Hadde de klart å halvere prisen ville jeg kanskje sluttet helt med piratekopiering, men jeg betaler ikke 500+ for et spill jeg kanskje ikke kommer til å like. Kanskje gjøre det samme som HL2:EP1 og EP2 å dele opp spill i deler og selge til reduserte priser? Alt for å få spill billigere.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk gidder å piratkopiere spill.

De er så billige at det koster knapt en timelønn eller to å kjøpe et.

Måtte disse tyvene dø av kreft i rektum :(

 

FPS spill synes jeg er mye bedre på pc en konsoll, men som nevnt tidligere av andre får man en bedre feeling på bilspill med konsoll, så det burde gå fint for begge deler å levere i samhørighet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...