Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Vurderer å gå til anskaffelse av lukkede hodetelefoner da jeg nå eksklusivt har åpne hodetelefoner forutenom XM3 som ikke akkurat er noen hodetelefoner jeg setter på hodet for å kose meg med skikkelig godlyd.. Samt jeg nå straks går inn i et år med mye støy fra havna jeg bor rett vedsiden av (grunnet utdypning) 

Lener veldig mot Ether CX https://drop.com/buy/drop-mrspeakers-ether-cx-closed-headphones men er i utgangspunktet ikke så glad i massdrop etter noen litt dårlige kunde support erfaringer.. 

Ellers vurderes Focal Elegia som jeg ser Duett har inne en demo modell til 3000 kroners avslag på.. 

Men jeg er veldig usikker... Beyerdynamic og Fostex har jo og mye snasent når det kommer til lukkede hodetelefoner. Noen som har konkrete tips til vurdering under 10k? :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony MDR Z1R gjorde ett emosjonelt inntrykk på meg  som jeg aldri har vært borti før fra en hodetelefon. Første jeg gjorde var å kjøre en runde med mine referanse sanger som innholder spor fra Damien Rice, Glen Hansard,  Chris Jones , James Blake, Bat For Lashes , Infected Mushroom og selvsagt Daft Punk. Når strykeren kommer inn på The Blower's Daughter med Damien Rice som var første sangen jeg hørte ble jeg faktisk rørt og litt våt i øynene...  Måten disse klokkene formidler musikk på er noe helt særegent, om en skal dra noen paralleller kan en si at eksempelvis Sennheiser HD800S er som en nøyaktig skalpell og Sony MDR-Z1R er som en varm klem fra noen du er gla i... Begge har sine bruksområder men jeg må virkelig si at Sonyene imponerte. Kanskje litt klisjefylt men det var det beste jeg kom på i farta, som musikk formidlere er de helt formidable og ikke det kompromisset jeg trodde en lukket hodetelefon skulle være.

Hvor Tyll i sin anmeldelse tar det fra at disse klokkene er "tiering" og "harsh" forstår jeg ingenting av, dette er en av de mest laxed og behagelige lydsignaturene jeg har hørt fra noen klokker noengang. 

Endret av Evil-Duck
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Ser litt på hva som skal til for å ta steget opp på endgame-nivå for DAC og amp (som kanskje også skal kunne drive aktive eller passive monitorer etter hvert) for pulten hjemme. En "fully loaded" Schiit Ragnarok 2 kunne kanskje vært tingen, men jeg tenker i mitt enkle sinn at det er bedre å ha separat DAC for å ha mulighet til å bytte amp til man finner den perfekte(?) Dvs. mer en kvasi-endgame løsning inntil jeg finner den rette ampen😉

Gungnir multibit har fanget oppmerksomheten min, den ser ut til å kunne dekke det meste man kan komme borti, med dobbelt sett SE utganger og ett sett balanserte utganger. Eller kommer jeg til å angre etter noen mnd./år på at jeg ikke beit tenna sammen, doblet summen og kjøpte Yggdrasil? Jeg har filosofien om at gleden over kvaliteten varer lengre enn smerten fra betalingen, men budsjettet er dessverre ikke ubegrenset.

Lenke til kommentar

Har hatt Gungnir multibit noen år nå og er kjempefornøyd med denne og tror jeg komfortabelt kan si at jeg er ferdig med oppgraderinger av DAC, denne har jeg nok gjennom hele dens levetid :) På forsterker fronten traff jeg endgame for 10 år siden med Ray Samuels Emmeline The Apache, foruten at jeg har eksperimentert litt med "rimelige" kinesiske rørforsterkere og noen selvbygde portable forterkere :)

Lenke til kommentar
bshagen skrev (20 timer siden):

Morbious/Magnius? :)

Takker for tipset! Var bare inne på duet.no, så jeg visste ikke om disse engang. Får lese meg litt opp på tester.

Evil-Duck skrev (18 timer siden):

Har hatt Gungnir multibit noen år nå og er kjempefornøyd med denne og tror jeg komfortabelt kan si at jeg er ferdig med oppgraderinger av DAC, denne har jeg nok gjennom hele dens levetid :) På forsterker fronten traff jeg endgame for 10 år siden med Ray Samuels Emmeline The Apache, foruten at jeg har eksperimentert litt med "rimelige" kinesiske rørforsterkere og noen selvbygde portable forterkere :)

Høres bra ut :) Var det samme inntrykket jeg fikk rundt på nettet, at denne er god nok til å være endgame for de fleste. 

Lenke til kommentar
PgUp skrev (13 minutter siden):

Forslag til noen endgame lydkabler? Hvor mye bør man bruke for å få best lyd?

Kjøp kabler av god kvalitet med gode kvalitets kontakter, å kjøpe noen superkabler til titusner av kroner er og forblir placebo. Blue jeans cable er en veldig populær produsent innenfor det litt mer edruelige hifi miljøet :)  http://www.bluejeanscable.com/ 

 

PgUp skrev (6 minutter siden):

Litt skeptisk til fyren, han hyper absolutt alt 😛

Tja Zeos syns jeg ikke hyper absolutt alt, det er mange produkter han ikke liker. Min absolutt favoritt anmelder for hodetelefoner og relatert utstyr på youtube vertfall :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (På 5.1.2021 den 17.24):

Kjøp kabler av god kvalitet med gode kvalitets kontakter, å kjøpe noen superkabler til titusner av kroner er og forblir placebo. Blue jeans cable er en veldig populær produsent innenfor det litt mer edruelige hifi miljøet :)  http://www.bluejeanscable.com/ 

 

Tja Zeos syns jeg ikke hyper absolutt alt, det er mange produkter han ikke liker. Min absolutt favoritt anmelder for hodetelefoner og relatert utstyr på youtube vertfall :)

Hva annet er Placebo-skatt mtp headphones?

Endret av PgUp
Lenke til kommentar
Swoosh skrev (1 time siden):

Jeg kjøpte nylig "CRC Contact Cleaner"(google, du finner snakk om bla på hifisentralen). En spray ment for å rengjøre elektronikk. Så da vasket jeg kablene mine! Det var som is skrapet vekk fra vinduet på bilen! Syk forskjell :D 

 

Contact Cleaner fra CRC er helt gull å vaske elektronikk med, og en slik flaske har du lenge lenge! Brukt masse til å vaske CPUer før påføring av kjølepasta f.eks. Men vær bittelitt forsiktig med å bruke den på printkort, den misfarger printkort veldig fort. Ikke farlig, men det kan bli stygt. Du lukter jo at dette er sterke saker :p 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...