Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter ca 5 måneders ventetid,er endelig modhouse argon t50rp mk3 i hus 😊 Har ikkje fått lyttet så mye enda,men lover bra.Vurderer å selge mine dt1770 pro,da eg føler at med modhousene i hus,har eg ikkje behov for desse.Men kommer til å beholde amiron home,siden dei er åpne og modhouse er lukket.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gouldfan skrev (2 timer siden):

Mange populære hodetelefoner og dyrere er såkalt åpne over ear. Innkludert Sennheiser som nylig er nevnt.

Er det noen fordeler med åpen teknikk?

 

Det blir mer som å høre på høyttalere enn hodetelefoner. Da lydrommet som tegnes opp blir større. Bakdelene er som bshagen sier. Er egentlig bare å stikke og prøve om man har anledning. Jeg har ikke kjøpt åpne selv, det egner seg ganske dårlig i de fleste situasjoner i livet mitt med familie og barn. Er jeg foran stasjonærPCen og gamer, så er det en del viftelyd fra PCen, så blir litt uaktuelt å høre mer av den støyen enn jeg må (hører den såvidt med mine Amiron Wireless nå som er lukket).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Gouldfan said:

Mange populære hodetelefoner og dyrere er såkalt åpne over ear. Innkludert Sennheiser som nylig er nevnt.

Er det noen fordeler med åpen teknikk?

 

En åpen hodetelefon ligner mer på en høytaler som andre har nevnt. Dette kommer også som følge av fysikkens lover. Om baksiden av membranet er åpent mot omgivelsene så vil membranet bli mindre påvirket av ørekanelen, som i en lukket konstruksjon er en variabel som produsenten aldri kan forutsi. En lukket hodetelefon er i praksis en lukket høytalerkasse hvor produsenten ikke kjenner til deler av høytalerkassen. Elementet blir påvirket av motstanden som ørekanalen vil gi, og ørekanalen er veldig forskjellig fra person til person. Til venner pleier jeg alltid å si at det desidert mest subjektive valget en kan gjøre innen lyd er lukkede eller in ear monitors. Om noe lyder bra på mine ører kan det lyde totalt pyton hos andre og visa versa. Med åpne headset er det sjelden så stor variasjon fra person til person. Ergo når high end merker bruker mye tid og penger på en konstruksjon så er det best "value for money" for de å velge en åpen konstruksjon hvor ørekanalen til tester, eller kjøper har mindre innvirkning på den endelige opplevelsen. En åpen konstruksjon er også vesentlig lettere å få til å lyde større enn de faktisk er pga mangel på fase-refleksjon (stort og åpent lydbilde).

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Evil-Duck skrev (36 minutter siden):

 I tillegg til disse så er min daily driver de siste årene vært et Sennheiser HD800S som er en dynamisk hodetelefon. Så her har du et eksempel av en som setter pris på både kvaliteten til dynamiske hodetelefoner, elektrostatiske hodetelefoner og planarmagntiske hodetelefoner :) 

Håper jeg ikke er altfor off-topic men hadde vært veldig interessant å vite dine erfaringer med HD800S og om du bruker de mye til spilling? Brukt HD700 noen år men er veldig nysgjerrig på "neste nivå" opp. 

Lenke til kommentar
Avean skrev (4 minutter siden):

Håper jeg ikke er altfor off-topic men hadde vært veldig interessant å vite dine erfaringer med HD800S og om du bruker de mye til spilling? Brukt HD700 noen år men er veldig nysgjerrig på "neste nivå" opp. 

Jeg tok å flyttet innlegget dit hit for at det ikke skulle bli så mye OT i anmelder tråden, så kan en fortsette diskusjonen her :)

HD800S har vært min daily driver siden 2017 og en hodetelefon jeg sitter med på hodet hver dag når jeg sitter bak PCen. 2 grunner til det er jo at jeg opplever de som hodetelefoner som takler alt av musikk jeg kan finne på å kaste på de mesterlig, den andre grunnen er at de er og forblir de mest komfortable hodetelefonene jeg noengang har hatt på hodet.

Til spilling gjør de en fantastisk jobb da de har den enn så lenge unike egenskapen ved at de klarer å levere mer enn nok trøkk samtidig som de har en enorm soundstage, tror jeg knapt kan tenke meg en bedre egnet spill hodetelefon.

Men som alltid er det absolutt lurt å prøvelytte en hodetelefon før en brenner av 20 000 kroner på en 🥴

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (17 minutter siden):

Jeg tok å flyttet innlegget dit hit for at det ikke skulle bli så mye OT i anmelder tråden, så kan en fortsette diskusjonen her :)

HD800S har vært min daily driver siden 2017 og en hodetelefon jeg sitter med på hodet hver dag når jeg sitter bak PCen. 2 grunner til det er jo at jeg opplever de som hodetelefoner som takler alt av musikk jeg kan finne på å kaste på de mesterlig, den andre grunnen er at de er og forblir de mest komfortable hodetelefonene jeg noengang har hatt på hodet.

Til spilling gjør de en fantastisk jobb da de har den enn så lenge unike egenskapen ved at de klarer å levere mer enn nok trøkk samtidig som de har en enorm soundstage, tror jeg knapt kan tenke meg en bedre egnet spill hodetelefon.

Men som alltid er det absolutt lurt å prøvelytte en hodetelefon før en brenner av 20 000 kroner på en 🥴

Har reservert en demo hos min lokale butikk. Håper nesten jeg ikke blir frelst av de :) Dyr sum men samtidig er det jo noe man har i mange år samt jeg sitter en del timer med hodetelefoner gjennom dagen. Takker for svar

Lenke til kommentar

Til tider savner jeg komforten i T1. HD800s *er* komfortable, men for meg når de ikke helt opp. Det er mer å gå på, og måten de prøver å være komfortable fungerer ikke likt for alle. (Allikevel komfortabel nok til timesvis av bruk... men verdt å nevne.) Antageligvis et ikke-problem når du kommer fra HD700.

Ellers er jeg ganske enig med Evil-Duck.

Krever forøvrig et visst minimum av forsterker sånn generelt. Merker det mye på de dagene jeg ikke mater de med skikkelig forsterker. (Hender jeg nedgraderer til kjip hodetelefonutgang når lytting ikke er hovedfokus.)

+1 til anbefalingen om prøvelytting. Passer de med det *du* leter etter i hodetelefoner, er det lite som kan slå HD800s. :love:

Spill med god implementasjon av dolby atmos for hodetelefoner er noe helt eget når man bruker gode nok hodetelefoner! (Men du er vel nesten der allerede med HD700)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...