Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Netrum skrev (6 timer siden):

Er det noen her som har Audeze LCD-2 Classic og/eller Hifiman Sundara og kan fortelle meg hvordan de er i bruk?

Er også nysgjerrig på dette :)

Ellers, hva tenker man om HD800S til 13390? Helt nye. Bare å slå til? Ser nemlig ut som de Focal Clear aldri kommer fram. Så mulig jeg bare blir kreditert. Eneste aberet som jeg ser, er at de krever en jævlig habil amp.

Lenke til kommentar
Netrum skrev (23 timer siden):

Er det noen her som har Audeze LCD-2 Classic og/eller Hifiman Sundara og kan fortelle meg hvordan de er i bruk?


Jeg bør kanskje ikke si noe, da det er mange år siden jeg hadde LCD-2. Det er slik at Audeze har gjort noen forandringer i bla produksjon, men "Classic" skal være tilnærmet lik eldre LCD-2. Audeze med Fazor er jeg ikke så begeistret for. 

Uansett... Typisk Audeze lyd er mørkere, myk, behagelig med mye bass. De går veldig dypt, buldrende, men kanskje ikke så dynamisk. 
Ikke det største lydbilde. Komforten kan jeg ikke si noe om, da nyere Audeze har jo nettopp nye hodebøyler. De gamle var ikke noe bra i hvert fall. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Evil has Landed! Mao. Focal Clear kom endelig, etter 4 uker i postgang på vei fra Portugal (kjøpte fra en dude på Head-Fi). Tilsynelatende slapp jeg også mva :)

Ok. Så dette var noe annet enn Amiron Wireless. Helt utrolig "klar" lyd, masse detaljer, uten at det blir overdrevent og alt for mye i fokus (navnet er jo utrolig passende). Passe bra imaging, veldig bra separasjon mellom instrumenter/vokal osv. i lydbildet. Ingen overdreven bass, men samtidig så spiller de veldig bra på låter som har masse bass. Dypt spiller de også. 

Kona lånte de i en times tid i kveld, og var superfornøyd hun også. 

Så da er det bare å finne ut hva for amp/dac man skal ha, og begynne å spare.

Endret av MrMarbles
  • Liker 1
Lenke til kommentar
50 minutes ago, MrMarbles said:

The Evil has Landed! Mao. Focal Clear kom endelig, etter 4 uker i postgang på vei fra Portugal (kjøpte fra en dude på Head-Fi). Tilsynelatende slapp jeg også mva :)

Ok. Så dette var noe annet enn Amiron Wireless. Helt utrolig "klar" lyd, masse detaljer, uten at det blir overdrevent og alt for mye i fokus (navnet er jo utrolig passende). Passe bra imaging, veldig bra separasjon mellom instrumenter/vokal osv. i lydbildet. Ingen overdreven bass, men samtidig så spiller de veldig bra på låter som har masse bass. Dypt spiller de også. 

Kona lånte de i en times tid i kveld, og var superfornøyd hun også. 

Så da er det bare å finne ut hva for amp/dac man skal ha, og begynne å spare.

Kult at du endelig fikk dem da! Du har samme oppfatning som meg av de ser det ut til. Btw hvis du liker litt mer bass på noen typer musikk eller generelt vil tune lyden litt så kan jeg anbefale denne gratis EQ'en. https://sourceforge.net/projects/peace-equalizer-apo-extension/ Til metal/rock så passer bass boost eller bass and high boost veldig bra synes jeg. Får virkelig frem trommene og bassgitaren. Spesielt trommene er såååå mye bedre med denne EQ settingen. Passer ganske bra på EDM også som jeg også hører en del på. På noen låter som har mye bass fra før så blir det dog litt for mye, så alt med måte. 

Lenke til kommentar
strike_ skrev (1 time siden):

Kult at du endelig fikk dem da! Du har samme oppfatning som meg av de ser det ut til. Btw hvis du liker litt mer bass på noen typer musikk eller generelt vil tune lyden litt så kan jeg anbefale denne gratis EQ'en. https://sourceforge.net/projects/peace-equalizer-apo-extension/ Til metal/rock så passer bass boost eller bass and high boost veldig bra synes jeg. Får virkelig frem trommene og bassgitaren. Spesielt trommene er såååå mye bedre med denne EQ settingen. Passer ganske bra på EDM også som jeg også hører en del på. På noen låter som har mye bass fra før så blir det dog litt for mye, så alt med måte. 

Nais. Skal teste ut. Har bare brukt de på MacBook Proen i dag, og den driver de passe greit faktisk (dvs mye bedre enn jeg hadde trodd). Så skal sjekke ut om det er noen forskjell på dekstopen med 13(?) år gamle Xonar STX i morgen.

Forøvrig deilig å endelig fått testet ut noen hode open backs🙂 Det blir noe helt annet enn closed back.

Lenke til kommentar
Netrum skrev (40 minutter siden):

Har bestilt Audeze LCD-2 Classic.
Senere får det bli en Schiit Jotunheim for å få XLR utgang også kanskje en Bifrost 2 senere.
Gleder meg til hodetelefonene kommer i begynnelsen av neste uke!

Var veldig nære på å teste de ut selv med 10% rabatt hos Komplett, men ble litt tilbakeholden pga all lesinga om «mørk lyd». Dvs redusert diskant. 
 

Men virker som mange som skyr «lyse» hodetelefoner sier de er veldig gode 🙂

Må få testa de ut på et eller annet tidspunkt, slik at jeg i hvert fall vet hvordan de låter!

Lenke til kommentar

Z reviews skryter av iFi.... Fristende å prøve, siden prisen er så lav.. Men mener noen her inne ikke likte de?

Kjøpt review? Skal brukes til lettdrevne hodetelefoner og laptop...

Alternativ er Dragonfly black, eller ifI hip... Men er redd det blir altfor mye styr om det også skal brukes mobilt....

ifi Zen _(Z Reviews)_ Absolute 🔥 - YouTube

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
59 minutes ago, Gouldfan said:

Z reviews skryter av iFi.... Fristende å prøve, siden prisen er så lav.. Men mener noen her inne ikke likte de?

Kjøpt review? Skal brukes til lettdrevne hodetelefoner og laptop...

Alternativ er Dragonfly black, eller ifI hip... Men er redd det blir altfor mye styr om det også skal brukes mobilt....

ifi Zen _(Z Reviews)_ Absolute 🔥 

Har en iFi Zen Can jeg liker veldig godt, er mye for pengene. Skal kanskje selge den pga. bestilling av en RME ADI-2 DAC, men det er et litt annet type beist og det finnes et argument for å beholde Canen ettersom den er balansert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk mine nye Audeze LCD-2 Classic i hus for en time siden.
Det første eg merket i forhold til Audioquest Nightawk, er hvor åpne LCD 2c er i forhold.

Etter å ha hørt på et par sanger så må eg si eg er MEGET fornøyd!
Bassen er bedre, lyden er generelt bedre og de er utrolig komfortable.
Vekten plager meg ikke i det hele tatt.

Vi får se etter et par hundre timer hvordan de er.

Eneste som irriterer meg er at de er så åpne at eg hører tastaturet nå.

20210209_143754.jpg

Endret av Netrum
  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
strike_ skrev (På 20.2.2021 den 15.18):

Noen som er gode på IEM's her? Vurderer å teste noe nytt opp mot mine Shure SE846. Noen som har testet ThieAudio Monarch eller Clairvoyance? 

Ja, det er spennende å høre om. Jeg har SE846 med støpte sleeves, og er ganske fornøyd med de. Men det er jo litt pes å stappe de inn i ørene kontra å sette på et par hodetelefoner. Derfor bruker jeg stort sett bare IEM når jeg er ute av huset. Og det er ikke ofte jeg er om dagen.

Hva synes du om 846, hva savner du? Hva kjører du de på? Jeg kjører de stort sett rett fra mobil. Låter fett med Tidal MQA og Dragonfly Red, men det er litt overkill når 4% volum er høyt nok...

Lenke til kommentar
1 hour ago, fudun said:

Ja, det er spennende å høre om. Jeg har SE846 med støpte sleeves, og er ganske fornøyd med de. Men det er jo litt pes å stappe de inn i ørene kontra å sette på et par hodetelefoner. Derfor bruker jeg stort sett bare IEM når jeg er ute av huset. Og det er ikke ofte jeg er om dagen.

Hva synes du om 846, hva savner du? Hva kjører du de på? Jeg kjører de stort sett rett fra mobil. Låter fett med Tidal MQA og Dragonfly Red, men det er litt overkill når 4% volum er høyt nok...

Ja, mine SE846 blir også mest brukt på farten eller på jobb, hjemme bruker jeg hodetelefoner. Jeg kjører de på en Creative Soundblaster E5 når jeg bruker de på farten og har vært veldig fornøyd med det, mye bedre enn rett fra mobilen.  Har også formstøpte propper på mine, mine er ikke bare sleeves,men rundt hele skallet. Dette gjør jo at de sitter utrolig godt og man får en perfekt seal. Jeg er veldig godt fornøyd med de, har bare lyst å prøve noe nytt. Det er jo slik i dette gamet her at man alltid vil prøve noe nytt og bedre. ;) Det er jo det som gjør det så gøy også, prøve noe nytt altså. Hvis man alltid trader opp så får man jo også som regel en god del igjen for det man hadde fra før om man velger og selge de. Hifi utstyr holder seg jo ganske godt i pris. Slik blir det ikke så mye penger man "taper" heller.

Etter å ha sett en god del reviews av ThieAudio Monarch så er jeg litt nysgjerrig på disse. Jeg var litt i det impulsive hjørnet i dag så jeg slo like  godt til på ett par, blir spennende å se hva jeg synes om de. :) Kan hende jeg må vente en stund på de da de tar 30 dager å lage pluss at de blir sendt fra kina. Men de dukker nok opp til slutt. Dette er et par IEM's som koster 730,-$ men har sett flere reviews som sier de låter som IEM's som koster både det dobbelte og tredeobbelte i pris. Både Monarch og Clairvoyance har jo blitt skikkelig hypet og de fleste som har prøvd dem sier at de absolutt når opp til forventningene. Jeg kommer nok sikkert til teste ut Clairvoyance også tror jeg, men det blir Monarch først.

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...