Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Siden den oppgir effekt ved 32ohm, så vil en lavimpedansehodetelefon a là AH-D2000 (25 ohm) være et godt valg.

 

Jeg skjønner ikke helt det "hatet" åpne hodetelefoner får her inne. :p

Såfremt man ikke bruker de på buss/tog, så vil den åpne konstruksjonen bare være en fordel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God morn', folkens!

 

Tenkte jeg skulle gå til innkjøp av ett par nye hodetelefoner..

 

Har sett litt på blant annet Senn's HD650 & Denons D2000's, men er litt usikker etter å ha lest diverse reviews rundt omkring, og fått inntrykk av de kanskje er litt for ''laid back'' for musikk-sjangeren jeg har tenkt å bruke de til, nemmelig metal (thrash & death) med unntak av doom-metal som jeg kan se for meg at HD650's vil fungere strålene til.

 

Jeg har fra før akg 271s, dt770, senn hd595 og noen andre, men vil gjerne gå steget opp å prøve noe litt bedre, noe som passer godt til metal.

 

Har sett litt på HFI-780, SR325's og noen andre, men siden jeg helst vil unngå å bestille fra utlandet og budsjettet er på 3k så begrenser dette valgmulighetene litt..

 

Anyway.. hva mener dere?

Lenke til kommentar

Grado funker veldig bra på metal, men det er jo frustrerende å betale dobbel pris i Norge sammenligna med USA.

 

Hva med toppmodellene til AKG? Jeg ser de har blitt veldig bilige i Norge nå, 3000 akkurat hos Soundgarden, sikkert billigere andre steder for alt jeg vet.

 

Jeg har ikke spilt noe metal på disse når jeg testa sist, og jeg syntes selv 701 ble for analytisk og kald (601 passa meg bedre), men, jeg vil tro den kalde litt agressive lyden funker fint.

 

DT 880 fra Beyer sies også å være veldig fine til metal, men har kun testa disse fra en middelmådig jack på et mikroanlegg...

Endret av Sinsen
Lenke til kommentar
God morn', folkens!

 

Tenkte jeg skulle gå til innkjøp av ett par nye hodetelefoner..

 

Har sett litt på blant annet Senn's HD650 & Denons D2000's, men er litt usikker etter å ha lest diverse reviews rundt omkring, og fått inntrykk av de kanskje er litt for ''laid back'' for musikk-sjangeren jeg har tenkt å bruke de til, nemmelig metal (thrash & death) med unntak av doom-metal som jeg kan se for meg at HD650's vil fungere strålene til.

 

Jeg har fra før akg 271s, dt770, senn hd595 og noen andre, men vil gjerne gå steget opp å prøve noe litt bedre, noe som passer godt til metal.

 

Har sett litt på HFI-780, SR325's og noen andre, men siden jeg helst vil unngå å bestille fra utlandet og budsjettet er på 3k så begrenser dette valgmulighetene litt..

 

Anyway.. hva mener dere?

Grado SR225i vil nok være det beste valget til metal (har sikla etter disse selv), hvis du bestiller fra stoneaudio.co.uk så skal prisen være innenfor budsjettet ditt. Du burde også kjøpe med såkalte flat-pads, har hørt at de skal forbedre lyden når du spiller metal.

Endret av Molotovcocktail
Lenke til kommentar

Er litt enig me LarsP angående Grado. Bør prøves før man investerer. Det gjelder forsåvidt alle hodetelefoner... Selv synes jeg Grado kun er greit i små mengder, men sånn er det med det meste, alle har forskjellige preferanser og ører.

 

Har nå hatt Sennheiser HD800 i hus i en fjorten dagers tid, og må bare si at de spiller utrolig bra sammen med Zana Deux. De låt litt edgy til å begynne med, og trengte en del timer med break-in, men er nå supersmooth.

 

Hva kan jeg si...de låter rett og slett fantastisk!

Endret av Spoon73
Lenke til kommentar
Det hadde vært veldig artig om du la ut bilder av riggen din, Spoon73. Det må jo være trådens råeste oppsett! Hva bruker du som kilde, forresten?

 

Hei miCro, skal prøve å få tatt noen bilder av riggen ved anledning.

 

Som kilde bruker jeg PC m/foobar -> Echo Mia m/ASIO /Spdif til en Ontech Monster Dual Mono DAC. Det er en DAC bygget av Ole Nielsen som nå driver Danish Audio Design (tidl. Ontech). Er veldig godt fornøyd med den. Har sansen for lydfilosofien de har, og jeg er av de som tror konverteringen fra digital til analog har stor betydning på det endelige resultatet.

 

Et par bilder av DAC'en.

 

ONTech_Monster_310508_0023.jpg

 

ONTech_Monster_310508_0020.jpg

Endret av Spoon73
Lenke til kommentar

LarsP; ut fra det jeg har lest i denne tråden virker det som om du har store kunnskaper om hodetelefoner og dertil tilbehør.

 

Derfor spør jeg deg; har jeg mye å vinne på å gå til anskaffelse av en hodetelefonforsterker til mitt Beyerdynamic DT770 Pro 80 ohms versjon? Dette hodesettet står permanent tilkoblet min stasjonære pc som har et Creative X-fi lydkort med frontmodul. Kombinasjonen produserer bra lyd, men jeg innbiller meg at jeg ikke får "presset" lyden til det ytterste.

 

Jeg liker trykk og mye, men ikke overdreven, bass.

 

Hva anbefaler du av forsterker til en pris opptil 2000 kr (er åpen for slingringsmonn her)?

 

Mvh.

Lenke til kommentar

Jeg er nok ingen ekspert, men snarere en nyervervet audiofil (har vært det i 3-4 år nå) som liker å lese og ikke minst prøve utstyr.

 

Til 2000 kroner så bør du gå for en kombinert DAC/forsterker. X-fi er et glimrende lydkort til spilling, men det er ikke optimalt til musikk og generell lydgengivelse.

 

Jeg anbefaler Audio-gd - Compass som er en GLIMRENDE DAC med innebygd forsterker. Prisen er 330 USD (2035,-) eks. frakt. Dvs noe over ditt budsjett, men godt innenfor slingringsmonnet.

 

 

Og ja, du kommer til å merke forskjellen. ;)

Lenke til kommentar
Jeg er nok ingen ekspert, men snarere en nyervervet audiofil (har vært det i 3-4 år nå) som liker å lese og ikke minst prøve utstyr.

 

Til 2000 kroner så bør du gå for en kombinert DAC/forsterker. X-fi er et glimrende lydkort til spilling, men det er ikke optimalt til musikk og generell lydgengivelse.

 

Jeg anbefaler Audio-gd - Compass som er en GLIMRENDE DAC med innebygd forsterker. Prisen er 330 USD (2035,-) eks. frakt. Dvs noe over ditt budsjett, men godt innenfor slingringsmonnet.

 

 

Og ja, du kommer til å merke forskjellen. ;)

 

Ok, den så bra ut.

 

Men er det noen alternativer å spore opp her til lands?

Lenke til kommentar

har ikkje klart å bestemt meg endå.. :S

 

men sia eg e førstegongs-audiofil, so tenkte eg å begynne med noko litt billigare..

 

so eg har plana å kjøpe iBasso D2 av gwh og lurte på om AKG K272 HD eller AKG K242 HD passa til den?

eller et anna i AKG (K272/K242) sin prisklasse..?

Lenke til kommentar

har hørt mykje bra om dei, på forskjellige testa og på Head-Fi

har prøvd den (og AKG K701, men den treng en bedre forsterkar og må bestille forsterkaren frå utlandet og det har eg ikkje lyst til)

 

tippa at iBasso'en passa godt ilag med dei.

dei e lukka.

litt billige.

 

har ikkje mulighet til å teste andre hodetelefona..

 

må bli AKG, Denon, Sennheiser eller JBL, fordi en lokal butikk kan bestille dei, men då må eg kjøpe dei :(

 

berre lurte på om dei passa godt ihop med iBasso'en ?

 

 

takkar for svar og hjelp :p

 

(pluss at AKG sine hodetelefona er virkeli lekre!")

Lenke til kommentar
Det hadde vært veldig artig om du la ut bilder av riggen din, Spoon73. Det må jo være trådens råeste oppsett! Hva bruker du som kilde, forresten?

 

 

Er i en prosess med å få ryddet litt bedre plass til oppsettet, men tok et bilde av hvordan det er i dag.

Til venstre Ontech DAC'en som blir matet fra PC. Hodetelefonene på toppen er JVC/Victor HP-DX1000, Sennheiser HD650, og Grado RS-1. Til høyre Zana Deux, med Sennheiser HD800 koblet i. :)

 

001_utstyr.jpg

Endret av Spoon73
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...