Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Finnes det noe sted rundt Oslo man kan høre på high-end headset som HD800, LCD3 osv.?

Ser det har vært hifi-messe om høsten i Horten noen år...

 

Teller på knappene om jeg skal slå til på Sennheiser Momentum M2 Wireless, men føles litt feil å bruke 4k på "medium-fi" headset... lurer på hva man går glipp av mot f.eks. HD800 til det dobbelte.

Du går nok glipp av en del detaljer, men om det er det du bryr deg mest om er jo en annen sak. For min del er 800 lekkert å høre på en halvtime, så vil jeg heller over på noe varmere og mer behagelig. Og blir man sliten etter kort tid er det neppe rette hodetelefon, uansett hvor "objektivt riktig" de spiller. De må spille riktig for deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si at Momentum M2 Wireless frister veldig, må igrunn være greit å slippe ledningsmaset somme tider.. Jeg er og utrolig fornøyd med første gen Momentum over ear, så om de klarer å formidle den samme gode lyden bare trådløs med støydemping må jo dette være helt perfekt. Ser de har M2 Wireless på lager hos soundgarden så spørs om jeg må ta meg en tur innom å spørr om det er mulig å få prøvelytte :)

Lenke til kommentar

Kjøpte en Belkin USB ekstern hub med strømforsyning, men det hjalp ikke på støyen...

Ser nesten ikke noen annen vei enn å kjøpe ny PC, evt prøve å bytte strømforsyning osv...

 

Mulig jeg går litt på repeat her, for mener å huske at jeg allerede nevnte det til deg, i så tilfelle for jeg beklage det. Men har du prøvd å bruke toslink ? Med toslink vil DACen være galvanisk skilt fra selve datamaskinen og eventuelt jordingsstøy fra denne burde da i teorien forsvinne.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Nei , jeg mente om jeg hadde anbefalt å prøve toslink før, i mitt hode vil en USB hub ikke gjøre noe annet enn å føre den eventuelle jordfeilen videre til flere porter.

 

Sliter dog litt med å forstå problemstillingen din, kan du ikke se klipp på nettet med en toslink kobling? eller missforstår jeg nå? Selv bruker jeg toslink på ECD-1 DACen min uten at dette har bydd på noen problemer når det kommer til dette vertfall, en velger jo bare den optiske utgangen som primærutgang i windows.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er Arcam irDACen som er litt tullete med toslink (den regnes som å være best med USB).

Hører jo med asio exclusive, så visst jeg feks har nettleseren oppe mens jeg hører via JRiver så vil jeg ikke kunne få lyd fra nettleseren før jeg faktisk har lukket ned JRiver & nettleseren, som er sykt irriterrende :p

 

Jeg har en 6-7 år gammel Corsair TX750 som sikkert ikke gir den reneste strømmen :D

Lenke til kommentar

Kjøpte en Belkin USB ekstern hub med strømforsyning, men det hjalp ikke på støyen...

Ser nesten ikke noen annen vei enn å kjøpe ny PC, evt prøve å bytte strømforsyning osv...

Hva du enn gjør; _ikke_ kjør dac gjennom USB hub; dette har ikke noe med strøm å gjøre med den roter til timingen på signalene. Flere produsenter har sterkeste frarådet meg fra å bruke HUB for dac (jeg har prøvd, og opplevde tidenes kraftigste jitter). Til mer nøyaktig klokke på DAC til verre blir effekten.

Lenke til kommentar

Besilte en Evga SuperNova G2 850W strømforsyning, blir spennende å se om det gjør forskjellen!

Visst ikke tror jeg nesten at det blir å kjøpe en Mac Mini eller noe.

Trenger ingen dyr PC, men det blir fort 5-10k, hvertfalt visst man vil ha litt mer "kvalitet" :p

Bruker selv en mac mini som mediaspiller (styrt via fjernkontoll). Ikke kjøp mindre enn 8GB (helst 16GB); og gå for i5 som er midt på treet eller over (dvs, ikke kjøp den billigste).

 

Fungerer utmerket. Foretrekker du Windows er det bare å installere windows via bootcamp (så får du alle drivere og alt rett).

 

SSD er også svært fornuftig for brukeropplevelsen.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

 

Kjøpte en Belkin USB ekstern hub med strømforsyning, men det hjalp ikke på støyen...

Ser nesten ikke noen annen vei enn å kjøpe ny PC, evt prøve å bytte strømforsyning osv...

 

Mulig jeg går litt på repeat her, for mener å huske at jeg allerede nevnte det til deg, i så tilfelle for jeg beklage det. Men har du prøvd å bruke toslink ? Med toslink vil DACen være galvanisk skilt fra selve datamaskinen og eventuelt jordingsstøy fra denne burde da i teorien forsvinne.

 

DAC'er av den litt dyrere typen har også galvanisk skille på USB.

 

Edit:

Toslink er rimelig utsatt for jitter grunnet dårlig styring på signalene og timing (protokollen).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Det er ikke galvanisk skille som fungerer med USB 2.0 hastigheten?

Kun USB 1.1?

 

Men denne Schiit Wyrd er vel akkurat som en USB hub?

 

 

Tenkte denne Mac mini'en her:

https://www.komplett.no/apple-mac-mini/828809

 

 

USB input with galvanic isolation which eleminates all ground current (i.e. no electrical connection) between the USB device (computer, music server, etc.) and the 380D, preserving the accuracy of the audio signal

 

Den leverer 32bit/384kHz; som kun går via USB Audio 2.0 (som igjen er del av USB 2.0 og USB 3.0 standarden).

 

Kilde:

http://www.simaudio.com/en/product/30-dsd-digital-to-analog-converter.html

 

Edit:

Schiit Wyrd er dings som erstatter strøm på USB; dvs den kobler bort strøm fra pc og erstatter med strøm fra egen strømforsyning. Det er absolutt ikke noe HUB. HUB er 1 til mange; og her ligger en av årsakene til at man aldri bør bruke USB hub på USB Audio 2.0; det er elektronikk som fordeler signalene med jevne mellomrom - som naturligvis fullstendig ødelegger retur-timing signal fra DAC; samt dataflyt fra pc til DAC (data kommer over, men tidsdelen blir fullstendig ødelagt.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Hmmm... jeg kjøpte nylig et sett HD558, med foam mod, som jeg er stort sett veldig fornøyd med. I et par sanger har jeg imidlertid lagt merke til at det høres ut som de høye tonene "sprekker". Jeg bruker Spotify, med kvalitet innstilt til det høyeste de tilbyr. Sist jeg la merke til det var tidligere i dag, da jeg hørte på "ID - Ultra Music Festival Anthem" av Kygo. Rundt 3 min inn i sangen er det noen lyse toner som ikke høres bra ut i hodetelefonene. Har prøvd forskjellige kilder (PC, tablet, stereo-forsterker og mobil) og ulike kabler, uten at det endrer seg. I mine QC15 legger jeg ikke merke til det samme. Spørsmålet da er om det er noe galt med sangen, eller hodetelefonene...

Kan noen teste selv, eller komme med andre innspill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...