Gå til innhold

OpenOffice.org i vekst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg vill tro at de første årene var det veldig mange engelske nedlastninger... hadde det selv på engelsk en stund grunnen var at den norske oversettelsene og ordboka var alt for dårlig :p

 

jeg synes selv det er god ide hvis staten sponser den norske utgaven av OO, og samtidig kunne pålegge kommunene å bytte til OO.

skulle tro at kommuner og staten kan spare penger på å bruke OO fremfor MSOffice. Det er antagelig ganske smertefri prosess å gå over fra word til OO. Det ligner jo på hverandre. Tror overgangen er mindre problematisk enn å gå over fra Windows til Linux.

 

regards

Lenke til kommentar

Faktisk er oversettelsen av OpenOffice til bokmål og nynorsk mer eller mindre i sin helhet finansiert av det offentlige. Ikke staten, men en del kommuner/fylkeskommuner.

 

Her finner du info

 

Med unntak av skolesektoren er det nok ikke så enkelt å gjennomføre en overgang (og det koster betydelig med ressurser), da tekstbehandling i det offentlige er sterkt integrert med sak/arkivsystemer. Disse systemene er meget Microsoft-proprietære (dessverre), samt at kompetansen på noe annet enn Microsoft er mer eller mindre fraværende hos leverandørene.

 

Nå vil muligens dette endre seg i løpet av det neste året eller to.

 

Faktisk er jeg av den oppfatning at leverandører som ikke kan levere plattformuavhengige løsninger på dette området bør "diskvalifiseres".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...