Gå til innhold

Pokerspillere, hva skal vi med dem?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal ærlig innrømme at jeg ser ned på mennesker som tjener til livetsopphold med å spille poker på nettet. De har jo absolutt ingen nytte for samfunnet, der de sitter framfor skjermen og vinner og taper i det uendelige. Hva er det de tenker på? Jeg har skjønt såpass at de som driver med dette profesjonelt (altså ikke har en ordentlig jobb i tillegg) ser på dette som yrket sitt. Så kan man igjen spørre seg, har man da arbeidsmoral? Føler denne personen at han gjør noe for samfunnet, på samme måte som en håndtverker, en sykepleier, en bonde, hva som helst? Eier ikke disse menneskene noen form for samfunnsplikt inne i hodet?

 

Jeg ser liksom ikke at de produserer noe, hverken produkter, tjenester, eller underholdningsverdi. Og jeg blir litt oppgitt over at folk holder på sånn. Jeg har ihvertfall ikke respekt for dem.

 

Men, hva mener du om dette? Er det greit å livnære seg på denne typen gambling? Eller er det umoralsk?

 

Vi lurer pengene fra dem med en bløff eller to.

Lenke til kommentar

_marielle_: Har du en viktig jobb som virkelig betyr noe for samfunnet? Bidrar du mer enn pokerspillerene?

 

Pokerspilling er jo bare et spill, man må ta ting for det det er. Slik det er med spill og leker så er det noen som tar det mer seriøst enn andre(sport, fotball, osv...), og disse snylter sjeldent på samfunnet. (Snarere tvert i mot de setter som regel penger i omløp, og dette er jo bra for økonomien.)

Lenke til kommentar

Hva skal vi med tilbakestående mennesker? Har de noen samfunnsnytte? (Ikke ment som offense til OP)

Hva skal vi med overflødige byråkrater?

Hva skal vi med skiskyting?

 

Hvis du gir en person mulighet til å tjene store penger på å gjøre noe han liker, da er det stor sannsynlighet for at personen vil ta imot tilbudet. Det er vel dette som driver de fleste pokerspillere med ambisjoner samtidig som man ønsker å forbedre seg og kanskje til og med bli en av de beste. Men for å forstå de gode og dårlige sidene til poker så bør man nesten ha luktet litt på miljøet. Å sitte på sidelinjen å slenge dritt om hvor lite samfunnsnyttig det er kan hvem som helst gjøre! Å sette seg inn i saken, spille litt small stake poker og diskutere poker sammen med likesinnede er nok forbeholdt en liten elite.

 

Du er vel ikke en kamuflert Trond Giske by any chance?

 

Dessuten så er det en veldig liten majoritet av pokerspillere som faktisk tjener veldig gode penger på nettet, så jeg ser har problemer med å se problemstillingen. Om du har 1000 mennesker i Norge som tjener GODE penger av å spille poker på heltid så kunne ikke det brydd meg mindre. De skaper dessuten arbeidsplasser til de ansatte hos spillfirmaene og reklameselskaper og det er vel samfunnsnytig?

 

Poker er heller ikke gambling men et ferdighetsspill. Om det skulle være gambling så har ihverfall Gus Hansen og co mye mer flaks enn mange andre.. Og det er vel vitenskapelig bevist at ingen har mer flaks enn andre?

 

Synes folk burde respektere gode pokerspillere på samme måte som man respekterer proffer i andre øvelser.

 

Fordommer er et resultat av uvitenhet. Konklusjon den som startet tråden er uvitende på dette området og vet sikkert ikke hva "river", "BB", "Under the Gun" og "fold" betyr.

Lenke til kommentar

For å ta et sykt eksempel:

Poker er forbudt, men tigging er lov. Jeg vet ikke hva som gir mest til samfunnet jeg...

 

Når jeg sitter å spiller poker på nett er ikke det for å redde verden, men gudene vet hvorfor jeg kun kan spille lovlig mot kompiser på nett. Satser jeg 200kr på nett hvor et eller annet selskap stikker av med en liten del av summen er det greit. Møtes vi 10 venner og satser 200kr hver en kveld kommer onkel og ødelegger festen. Flott bruk av ressurser. Og folk lurer på hvorfor man ikke vil betale skatt for pokerpremier?

Lenke til kommentar
Pokerspillerene setter penger i omløp. Så ja, det gjør en nytte i samfunnet.

 

Nei, pokerspillere gjør ingen samfunnsnytte. Dette siden poker er et nullsumsspill, poker skaper ikke merverdi. Det finnes noen få nullsumsspill med samfunnsnytte, hvor av valutahandel er det viktigste, men dette skyldes nødvendighet (for handel med utland) og skattlegging av profitt.

 

Pokerspill kan heller ikke sammenlignes med aksjehandel. Dette siden aksjemarkedet ikke er et nullsumsspill.

 

Pokerspill burde ikke forbys, men man burde regulere og skattlegge det.

Lenke til kommentar

Det fineste vi kan gjøre er å forby alle aktiviteter som kan medføre en personlig gevinst, men ikke gir en samfunnsnyttig gevinst. Snyltere som musikere, fotballspillere og pokerspillere. Vi trenger ikke musikk, fotball og poker for å leve. Vi trenger mat i magen og tak over hodet. Alle aktiviteter som ikke gir minst en av de to, bør forbys ;)

Lenke til kommentar
Det fineste vi kan gjøre er å forby alle aktiviteter som kan medføre en personlig gevinst, men ikke gir en samfunnsnyttig gevinst. Snyltere som musikere, fotballspillere og pokerspillere. Vi trenger ikke musikk, fotball og poker for å leve. Vi trenger mat i magen og tak over hodet. Alle aktiviteter som ikke gir minst en av de to, bør forbys ;)

Likevel om dette var ironi så er jeg egentlig ganske enig.

Lenke til kommentar
Likevel om dette var ironi så er jeg egentlig ganske enig.

 

Ja, forhvemvilvelha underholdning.

 

Regner forøvrig med at ditt innlegg også var ironisk ment.

 

Enhver med en rød stjerne og AK til signatur?

 

Tøft å støtte tyske terroristgrupper på nettet, eller hva?

 

Baader-Meinhof eksisterer ikke lenger, lev med det, eller kansje jeg skal putte ett lyn og NS i min signatur?

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Likevel om dette var ironi så er jeg egentlig ganske enig.

 

Ja, forhvemvilvelha underholdning.

 

Regner forøvrig med at ditt innlegg også var ironisk ment.

 

Enhver med en rød stjerne og AK til signatur?

 

Tøft å støtte tyske terroristgrupper på nettet, eller hva?

 

Baader-Meinhof eksisterer ikke lenger, lev med det, eller kansje jeg skal putte ett lyn og NS i min signatur?

Hvis du mener nasjonal samling var et godt parti med politiske synspunkter du støtter, hvorfor ikke? Siden de ikke finnes lengre er det vel ikke mange andre måter du kan "støtte" de på du heller?

 

Mens vi her i Norge bare tenker på underholdning, f. eks. ved å spille poker, sulter millioner. Jeg hadde ikke hatt noe imot at poker, fotball osv. ble forbudt slik at vi heller kunne fokusere på å løse slike problemer.

Lenke til kommentar
Mens vi her i Norge bare tenker på underholdning, f. eks. ved å spille poker, sulter millioner. Jeg hadde ikke hatt noe imot at poker, fotball osv. ble forbudt slik at vi heller kunne fokusere på å løse slike problemer.

Men det er nettopp her runddansen starter. La oss si at alle fokuserer kun på å skape mat o.l. livsnødvendigheter. SKal vi leve kun for å overleve?

 

Derfor er konklusjonen som følger: Uten at mennesker kan få dekket sine sekundærbehov, vil ikke de livskritiske primærbehovene være viktige lenger.

Lenke til kommentar
Så kan man igjen spørre seg, har man da arbeidsmoral? Føler denne personen at han gjør noe for samfunnet, på samme måte som en håndtverker, en sykepleier, en bonde, hva som helst? Eier ikke disse menneskene noen form for samfunnsplikt inne i hodet?

 

Jeg ser liksom ikke at de produserer noe, hverken produkter, tjenester, eller underholdningsverdi. Og jeg blir litt oppgitt over at folk holder på sånn. Jeg har ihvertfall ikke respekt for dem.

 

Hvorfor i all verden burde folk bare kunne tjene til livets opphold ved å gjøre ting som er bra for et samfunn?

Jeg anser megselv for rød å være, men det får da være måte på...

 

Først og fremst skal alle mennesker leve for sin egen del! Hvis man finner lovlige måter hvor man kan utøve sin ekspertise og på samme tiden ha det gøy, så ser jeg aldeles ikke problemet med at man kan tjene til livets opphold på dette uten å tjene samfunnet. Så lenge ikke ALLE mennesker spiller poker som profesjonelle så eksisterer ikke problemer.

 

Ser gjerne at trådstarter deltar i diskusjonen og forsvarer sine moralistiske tåpeligheter.

 

Og det at pokerspilling ikke har noen underholdningsverdi er tull, det har underholdningsverdi for en selv som spiller og for alle andre man spiller mot.

Lenke til kommentar
Baader-Meinhof eksisterer ikke lenger, lev med det, eller kansje jeg skal putte ett lyn og NS i min signatur?

 

Ærlig talt menneske. Av alle puslete "trusler", tar denne kaka :thumbup: (eller kanskje jeg skal støtte AP i min signatur? Ta den du hehe)

I vårt relativt utviklede samfunn har vi muligheten til å livnære oss/tjene penger på underholdning. Jeg synes det er et godt tegn. Det som er et dårlig tegn er at folk har fått så lite å gjøre, at man bedriver tiden sin med å irritere seg over hva andre måtte more seg med. Jeg er ikke veldig opptatt av fotball, men jeg sitter da heller ikke og hytter med neven foran tippekampen. Ikke oppsøker jeg fotballbanen heller for å hyle ut min misnøye over at noen får betalt for å trene vårt (ikke helt topp) fotballag. Jeg blåser langt i det i stedet, og hengir meg til mine egne unyttige sysler på fritiden. Siden jeg har muligheten til å drive med annet enn mamutjakt og å tekke taket på hula mi ser jeg godene i det. Mine egne personlige hobbyer er ikke annet enn en utgiftspost, og de pengene kunne jeg sikkert gitt til de trengende i stedet. Men siden jeg ikke har lyst til det, kjøper jeg gitarstrenger og tvspill og filmer og annet fanteri. Og jeg forventer ikke at folk skal mene hverken det ene eller det andre om mine egne prioriteringer. Til gjengjeld står jeg ikke å sniker bak gardina og ergrer meg over naboens unyttigheter.

Lenke til kommentar
Ærlig talt menneske. Av alle puslete "trusler", tar denne kaka :thumbup: (eller kanskje jeg skal støtte AP i min signatur? Ta den du hehe)

 

Jammen menneske da, jeg ville sette ting i kontekst. Riktig nok er NS et parti og ikke en terrorgruppe med fanatikere, men du tar vitterlig poenget, ikke sant? Men du har et poeng, det hadde fungert bedre om han hadde AP logoen i signaturen sin :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...