Gå til innhold

Pokerspillere, hva skal vi med dem?


Anbefalte innlegg

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ser ned på mennesker som tjener til livets opphold ved å spille musikk. De har jo absolutt ingen nytte for samfunnet, der de sitter og denger løs på instrumentene sine i det uendelige. Hva er det de tenker på?

 

Osv. osv. osv.

 

Jeg hater forresten fotball, og ser ingen underholdningsverdi det i det hele tatt. Derfor er det også totalt unyttig for alle andre. Jeg har talt!

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med poker er ikke hvorvidt det ikke skaper merverdier.

Utfordringen er av mer psykologisk art.

Man fremstår jo som en ganske stor idiot når man taper som det suser, og satser igjen uten å forstå at man muligens har et begrenset talent. Særlig når man faktisk ikke har råd til å spille videre.

Men når endel faktisk gjør det, så kan det ikke lenger tilskrives idiot-kvoten. Den suggerende effekten av spille for de talentløse, og at den som vinner ønsker seg penger fra noen som påtar seg en økonomisk lidelse er et større problem enn at spillet har en samfunnsnyttig nullsum.

Lenke til kommentar
Jeg skal ærlig innrømme at jeg ser ned på mennesker som tjener til livetsopphold med å spille poker på nettet. De har jo absolutt ingen nytte for samfunnet, der de sitter framfor skjermen og vinner og taper i det uendelige. Hva er det de tenker på? Jeg har skjønt såpass at de som driver med dette profesjonelt (altså ikke har en ordentlig jobb i tillegg) ser på dette som yrket sitt. Så kan man igjen spørre seg, har man da arbeidsmoral? Føler denne personen at han gjør noe for samfunnet, på samme måte som en håndtverker, en sykepleier, en bonde, hva som helst? Eier ikke disse menneskene noen form for samfunnsplikt inne i hodet?

 

Jeg ser liksom ikke at de produserer noe, hverken produkter, tjenester, eller underholdningsverdi. Og jeg blir litt oppgitt over at folk holder på sånn. Jeg har ihvertfall ikke respekt for dem.

 

Men, hva mener du om dette? Er det greit å livnære seg på denne typen gambling? Eller er det umoralsk?

 

 

 

Fjerne all annen form for hobby/idrett som folk tjener penger på også? fotball, håndball og alt annet, de gjør ikke noe mer for samfunnet de heller... Ettersom hva jeg forstår er du ikke interessert i pokerspilling, så du kunne tenkt deg og fjerne det... men er mange andre som syns det er interessant, som sitter og ser på pokerspilling på tv og bruker det som underholdning... akkurat som skuespillere i filmer og alt annet du ser på tv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...