Gå til innhold

Wow- Lav FPS i Vista.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg valgte å skaffe meg vista har jeg fått mye dårligere fps i WoW, ned mot 20 og nedover. Når jeg hadde XP lå jeg må jevnt 60. Er det noen som har hatt det samme problemet, som har fått fikset det på noen annen måte enn å legge inn XP igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

FPSEN er dårlig i vista fordi wow er ikke ment for vista...jo mer du spiller wow jo mer sliter wow på "vistaen"...det tror nå jeg ihvertfall....

Skrevet
JEg er ikke no PC ekspert, men ejg regner med at dette er fordi Vista krever mye mer ressusrser enn XP: Hvor mye RAm har du?

2048.

Vurderer å gå tilbake til XP, med mindre det kanskje kommer en patch, eller en ny grafikkdriver som gjør at jeg blir kvitt det problemet her. Forferdelig irriterende.

Skrevet
JEg er ikke no PC ekspert, men ejg regner med at dette er fordi Vista krever mye mer ressusrser enn XP: Hvor mye RAm har du?

2048.

Vurderer å gå tilbake til XP, med mindre det kanskje kommer en patch, eller en ny grafikkdriver som gjør at jeg blir kvitt det problemet her. Forferdelig irriterende.

Vista bruker 1gb ram for å kjøre. XP bruker 100-200mb ram ;) God ytelses forskjell på XP vs Vista :)

Skrevet

2048.

Vista bruker 1gb ram for å kjøre. XP bruker 100-200mb ram ;) God ytelses forskjell på XP vs Vista :)

Tror du bør sette deg inn i dette før du uttaler deg...

Skrevet

2048.

Tror du bør sette deg inn i dette før du uttaler deg...

Sette meg inn i hva? jeg har selv hatt vista og xp og vet godt at det er ytelses forskjell. Minimum(anbefalt minimum) kravene for vista er jo 1gb ram, mens xp har 256mb?

Skrevet

Likevel er ideen om at du skal dette til 20 FPS i WoW fordi Vista alene bruker mer ressurser enn XP lite annet enn absurd.

Jeg har kjørt Vista med 2GiB RAM (til alt overmål billig, jalla ram) i lengre tid, og ligger på 60 FPS til vanlig, detter til 40 i byer.

Vista er ikke skyld i all verdens elendighet, selv om det gjerne er moteriktig å tro det.

Skrevet
Likevel er ideen om at du skal dette til 20 FPS i WoW fordi Vista alene bruker mer ressurser enn XP lite annet enn absurd.

Jeg har kjørt Vista med 2GiB RAM (til alt overmål billig, jalla ram) i lengre tid, og ligger på 60 FPS til vanlig, detter til 40 i byer.

Vista er ikke skyld i all verdens elendighet, selv om det gjerne er moteriktig å tro det.

Har heller aldri sagt at vista alene er problemet.. Jeg nevnte bare at vista krever mer av pcen, som kan resultere i lavere fps..

Skrevet
Prøv /console maxfps 100. Funka for meg :)

Er det ikke da bedre å skru av Vertical sync?

Vertical sync ??? Når du har 20 FPS....litt av en skjerm hehe :dribble:

Skrevet

Har Vista selv og har 2 Gb RAM totalt. Spiller WoW med jevne 75 FPS bortsett fra i Ogrimmar når det er mange folk utenfor AH/banken.

Hvilket skjermkort har du? Samt sjekk videoinnstillingene dine, det kan være noe som står på mer enn du takler. Samt er det bærbar eller stasjonær? Om bærbar, separat eller delt skjerminne?

Skrevet
Har Vista selv og har 2 Gb RAM totalt. Spiller WoW med jevne 75 FPS bortsett fra i Ogrimmar når det er mange folk utenfor AH/banken.

Hvilket skjermkort har du? Samt sjekk videoinnstillingene dine, det kan være noe som står på mer enn du takler. Samt er det bærbar eller stasjonær? Om bærbar, separat eller delt skjerminne?

Problemet viste seg å være noe så simpelt som at strømkabelen til skjermkortet ikke satt skikkelig i. :p Lurer egentlig på hvordan dette har skjedd, i og med at PC-en har stått stille den siste mnd eller to. :p

Skrevet
FPSEN er dårlig i vista fordi wow er ikke ment for vista...jo mer du spiller wow jo mer sliter wow på "vistaen"...det tror nå jeg ihvertfall....

Det utsagnet er jo helt latterlig, et program kan ikke slite ut operativsystemet. Hvis det derimot var et virus det var snakk om så kunne jeg vært enig.

Men det er vel ingen som tror at WOW er et virus eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...