Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat nå er det 9 350D til salgt på FINN. Unntatt en så er samtlige priset mellom 3000 og 4500 kr !! Vanvittig. Og selv den billigste 1400 mener jeg er for høyt priset. Prisen på et 4-5 år gammelt hus burde ligget nærmere tusen eller enda lavere hvis man må rense sensoren.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

men vist man ikke vet hva kameraet vil gå for. Hva gjør man da? Jo man ser hva de andre som selger sine kameraer legger seg på. Så legger man det ut til ca den prisen de andre legger seg på. En ting er at man får solgt det til overpris. Men vist alle andre får solgt det til overpris er hvertfall ikke jeg så dum at jeg selger det billigere enn nødvendig

Lenke til kommentar
men vist man ikke vet hva kameraet vil gå for. Hva gjør man da? Jo man ser hva de andre som selger sine kameraer legger seg på. Så legger man det ut til ca den prisen de andre legger seg på. En ting er at man får solgt det til overpris. Men vist alle andre får solgt det til overpris er hvertfall ikke jeg så dum at jeg selger det billigere enn nødvendig

Siden FINN ikke er QXL så får vi vel aldri vite det sikkert egentlig ?

 

Dog tror jeg INGEN får solgt et 350D hus for over 2000 idag. Selv under 1500 sliter man nok.

Rett og slett fordi nyprisen på de billigste husene er under 3000 og da er det ingen vits å kjøpe et gammelt slitt kamera. Jeg har sikkert kjøpt og solgt 6-7 kameraer det siste året på FINN og har ennå tilgode å se en eneste kjøper som tilbyr mer enn absolutt minstepris.

 

Logikken din minner meg forresten om eiendomsbransjen. Det er et unntak.

Lenke til kommentar

Det påstås ikke i reklamen at det er IS-versjonen av objektivet heller. Bildet kan f.eks. stamme fra en tidlig ryktebørs som har drevet og photoshoppa det de tror blir 450D, det kan være en slags arbeidstegning (det ser litt rendret/tegnet ut) eller egentlig hva som helst.

 

Når selger, som i tillegg er forhandler, sier at det er 450D så ser jeg liten eller ingen grunn til å betvile det. Og enda mindre grunn til å anklage dem for svindel.

 

Prisen, derimot...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...