Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har erfaring med svenske "Joakim" på Finn.no? Er skeptisk av natur, men ser han har flere annonser ute og forsåvidt virker seriøs...

EDIT: La ved en annonse for de som ikke vet hvem jeg snakker om

 

Mtp at han selger fra Sverige må man betale mva noe som medfører at prisen blir tilsvarende kjøpt i norsk nettbutikk. Da er det bedre å kjøpe fra BH. Hvor prisen vil bli 5000 NOK pluss mva. Dersom denne Joakim merker som gave, kan man like greit bestille fra en pålitelig Hong Kong selger via Ebay.

Lenke til kommentar
Hva med foto.no/finn.no/osv?..

 

Ble truet av foto.no utvikler med sperret konto dersom jeg ikke sletter denne "forretnings annonse" på foto.no:

http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=114374

 

Avventer svar på hva gjør annonse til en forretnings annonse...

 

Som en forbruker har du ikke lov til og annonsere varer som nytt,du kan skrive ubrukt i annonsen.

Lenke til kommentar
Ble truet av foto.no utvikler med sperret konto dersom jeg ikke sletter denne "forretnings annonse" på foto.no:

http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=114374

 

Avventer svar på hva gjør annonse til en forretnings annonse...

Hva er opplegget ditt da? Driver du som privatperson? Hvordan får du tak i utstyret du selger? Den annonsen du hadde ute en kort stund tidligere i dag så ikke så veldig privat ut, så jeg skjønner at foto.no reagerer.

Lenke til kommentar

Knalltilbud på D200 pakke! (NÆT)

 

- Slitt D200 med to eiere og løst gummigrep og uorginalt batterigrep: 7 000 kr

- Sigma 10-20mm og polafilter: 3 300kr + 800 kr = 4 100 kr (Jeg kjøpte et Sigma 10-20 + UV filter for 2700 forrige uke)

- 4 brukte batterier: 700kr (du får jo de nye til 200kr/stk?)

- 50mm f/1.8D: 800kr (nypris 970kr)

 

Tar du med SB-800 + trådutløser til 2000kr og 300kr får du pakkerabbat på 500kr, det hele får en flott totalpris på 14 500kr...

 

Det er lov å prøve seg! :grin:

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18818035

Lenke til kommentar
Ble truet av foto.no utvikler med sperret konto dersom jeg ikke sletter denne "forretnings annonse" på foto.no:

http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=114374

 

Avventer svar på hva gjør annonse til en forretnings annonse...

Hva er opplegget ditt da? Driver du som privatperson? Hvordan får du tak i utstyret du selger? Den annonsen du hadde ute en kort stund tidligere i dag så ikke så veldig privat ut, så jeg skjønner at foto.no reagerer.

Truer deg eller advarer mot at du ikke har lov?

Lenke til kommentar
Hva med foto.no/finn.no/osv?..

 

Ble truet av foto.no utvikler med sperret konto dersom jeg ikke sletter denne "forretnings annonse" på foto.no:

http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=114374

 

Avventer svar på hva gjør annonse til en forretnings annonse...

 

Som en forbruker har du ikke lov til og annonsere varer som nytt,du kan skrive ubrukt i annonsen.

 

"Som Nytt" betyr ikke det at det er brukt, men ser ut som nytt?

Lenke til kommentar
Hva med foto.no/finn.no/osv?..

 

Ble truet av foto.no utvikler med sperret konto dersom jeg ikke sletter denne "forretnings annonse" på foto.no:

http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=114374

 

Avventer svar på hva gjør annonse til en forretnings annonse...

 

Som en forbruker har du ikke lov til og annonsere varer som nytt,du kan skrive ubrukt i annonsen.

 

"Som Nytt" betyr ikke det at det er brukt, men ser ut som nytt?

 

Spissfindigheter,mener at du ikke kan si at varene er ny.

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med svenske "Joakim" på Finn.no? Er skeptisk av natur, men ser han har flere annonser ute og forsåvidt virker seriøs...

EDIT: La ved en annonse for de som ikke vet hvem jeg snakker om

 

Mtp at han selger fra Sverige må man betale mva noe som medfører at prisen blir tilsvarende kjøpt i norsk nettbutikk. Da er det bedre å kjøpe fra BH. Hvor prisen vil bli 5000 NOK pluss mva. Dersom denne Joakim merker som gave, kan man like greit bestille fra en pålitelig Hong Kong selger via Ebay.

 

Denne Joakim opplyser i sine annonser at han selv dekker moms/toll, så det er da ganske gode priser han opererer med?

Lenke til kommentar
Det er vel ikke noe problem å selge nye ting? Det kan være en gave eller en premie eller noe som du ikke får byttet.

 

Selvfølgelig kan man selge nye/ubrukte ting.

 

Skal ikke være for påståelig her,kan hende loven er endret.For noen år siden hadde jeg et helt "nytt" parti med produkter,la inn endel annonser i lokal/distrikts aviser,alle ansvarlige som jeg var i kontakt med sa at jeg ikke hadde lov og kalle varen for ny i tilsalgsrubiker/bruktmarked,så jeg måtte reformulere annonsen.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Ble truet av foto.no utvikler med sperret konto dersom jeg ikke sletter denne "forretnings annonse" på foto.no:

http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=114374

 

Avventer svar på hva gjør annonse til en forretnings annonse...

Hva er opplegget ditt da? Driver du som privatperson? Hvordan får du tak i utstyret du selger? Den annonsen du hadde ute en kort stund tidligere i dag så ikke så veldig privat ut, så jeg skjønner at foto.no reagerer.

 

Klart jeg driver som privatperson og utstyret - kjøper jeg inn selv.

 

Jeg reagerer at man får beskjed om at jeg enten sletter annonsen ellers så sletter de kontoen. Uten at det blir gitt noe mer forklaring. Syns det bør litt mer til enn "ubrukt" for at annonsen kan defineres som forretnings annonse.

 

Og om jeg skriver "brukt enn gang" og selger "nesten nye" objektiver med 2-3000,- i rabatt blir det forsatt god salg. Ikke noe big deal å skrive om så "brukt, i perfekt stand".

 

Siden de ikke har et betalingssystem på plass der man kan betale for annonser med selg av nye varer, syns jeg det blir feigt å trakassere folk. Under retningslinjer står det:

"Tjenesten er ikke tilgjengelig for firmaer som driver med kjøp/salg av foto/kamerautstyr. Annonsører kan kontakte [email protected]"

 

Jeg er en privat person som drar ofte på ferie og kjøper ting for videresalg. Gjør det meg til en forretningsmann? :) c'mon liksom

Lenke til kommentar
Og hvorfor i alle dager skulle det der være lov på foto.no sitt bruktforum? Man har en liten varslingsknapp nede til høyre der det står Varsle foto.no (F.eks. om denne annonsøren driver kommersielt uten avtale med foto.no eller ved mistanke om heleri etc.)

Når du legger ut sånne annonser som det der så ser det jo t som om du kjøper inn objektiver fra ebay og selger dyrere i norge, og det er det jeg tror du gjør. Det er derfor de har firmaavtalene sine.

 

http://foto.no/cgi-bin/vis_retningslinjer.cgi?side=brukt

Tjenesten er ikke tilgjengelig for firmaer som driver med kjøp/salg av foto/kamerautstyr. Annonsører kan kontakte [email protected].

 

Jeg har ingen styreverv eller har noe foretak registrert i mitt navn. Man kan snu og vende mye på det, men du klarer ikke å overbevise meg om at jeg er en bedrift eller representerer firma som driver med kjøp/salg :)

Lenke til kommentar
Jeg tolker den setningen jeg la ut som at annonsøren ikke betyr firmaet, men at ingen hav lov til å annonsere kommersielt uten avtale, uansett om det er ett firma eller privatperson.

 

At brukere oppfordres til å varsle om mistenksomme annonser, endrer ikke på eksisterende retningslinjer for bruktmarkeded på foto.no.

 

Jeg er enig i at den annonse er i gråsonen, selv om det ikke står i retningslinjer. Men samtidig så syns jeg det hadde vært fint med litt mer klarere retningslinjer. Og ikke minst enkel vei for å betale for den type annonser. Ikke bare blir truet med stenging av konto.

Lenke til kommentar
Dersom du har kjøpt alt dette i utlandet, har du da betalt innførselsmoms på dette?

Hvis ikke har du "stjålet" kr 9.437,50 av Staten for ovennevnte.

Hvilket betyr at denne annonsen kan betraktes som heleri.

 

Beklager, men du får nok ikke sympati hos meg på dette. Jeg er snarere tilbøyelig til å rapportere denne tråden til foto.no så de kan se at du spesifikt driver videresalg med vinning for øyet. Det er igrunnen så kommersielt som det kan bli i mine øyne.

 

Okey så du tror jeg har "stjålet" moms for varer jeg har enda ikke kjøpt? :thumbup:

Syns det blir for sterke påstander her, uten at du veit hva du snakker om. "litt" for mye tro og litt for lite fakta for min smak. Og annonsen ble fjernet med enn gang foto.no uttrykte sitt misnøye med den. Jeg la den ut da den ble nevnt i diskusjon. Min opprinnelig innlegg handler om

http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=114374

 

PS: Det er faktisk fult mulig å importere lovlig og forsatt ha god pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...