Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
10D er vel ikke kompatibel med ef og ef-s objektiver,så det gjør ikke kameraet mer atraktiv.

 

Neivel? Hva skal den da bruke, FD?

 

 

(EF-S stemmer, men selvfølgelig kan den bruke EF objektiver)

 

 

Hadde det for meg at det var FD tilkobling på 10D,så feil kan man ta.surra nok litt på morran tenkte nok på ef-s

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Og der ble jeg den lykkelige eier av en Canon 400mm F4 DO IS USM til den nette sum av 20.000kr (som noen i denne tråden pekte på kunne være et godt kjøp).

 

IS er byttet ut med nyere og bedre versjon, optikken er strøken.

Jeg er fornøyd, originalen koster jo svimlende 56.000kr

https://prisguiden.no/product.php?product...9&cat_id=24

 

Så jeg får bare fortsette å tipse her selv: Canon 17-40mm f4 L til 3900kr, en god pris:

http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=113906

 

 

Thorstein

Lenke til kommentar
350d+18-55 til 5300!!!

 

Vil ikke bli kontaktet av telefonselgere. Blir nok ikke kontaktet av noen andre heller.

Hmm.. Jeg har en onkel som sikkert kunne trengt et slikt. Jeg slang inn et bud på 800 kr og venter i spenning på om jeg får svar i det hele tatt. I så fall lurer jeg på om det blir et rasende svar eller hva. Skulle selgeren mot formodning ta til takke med dette så får onkel en veldig fin julegave.

 

(Ja, det er morsomt å provosere, særlig folk med så lite bakkekontakt)

 

Redigert:

HHHAAAAAAAHAAA!!!

 

Bedere og spare din pengeren!!!

Jeg kommer til å gjenta budet med noen dagers mellomrom til han enten finner en idiot eller innser at prisen må ned for å få det solgt.

 

 

Apekatten melder at han har fått solgt det til 5000kr i dag..

Lenke til kommentar
FX kamera med DX objektiv er litt pussig ja.

 

Kan ikke Nikons FX kameraer deaktivere deler av sensoren til 1.5 crop når det settes på DX optikk, eller er jeg helt på bærtur nå?

 

Men ellers er jeg enig at dette var en pussig kombinasjon ja.

 

Edit: skriveleif.

Endret av grizley
Lenke til kommentar
Kan ikke Nikons FX kameraer deaktivere deler av sensoren til 1.5 crop når det settes på DX optikk, eller er jeg helt på bærtur nå?

 

Stemmer det, men da kunne han like gjerne ha kjøpt en D300 og brukt resten på øl.

 

Faktisk ville en D40 være bedre enn D700 i så tilfelle. Du får kun 5MP med D700 + en DX linse. Med D40 får du 6MP :-D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...