Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får inntrykket av 2 ting fra denne tråden: bruktmarkedet burde vært kontrollert av en slags myndighet, og FOLK ER IDIOTER ;)

Å du kunne vel blitt lurt du også på noe du ikke har så forbanna greie på men å kalle folk idioter på grunn av det syns jeg blir litt vagt å komme med.

Neste gang er det nettopp du som blir lurt :whistle:

Som jeg pleier å si - Idiotgeriljaen ligger på lur over alt for å gjøre idiotiske ting, og litt for ofte er man selv med i idiotgeriljaen.

 

Stupid is as stupid does.

Lenke til kommentar
6000 for D200 er litt i drøyeste laget.

 

Jeg fant denne D200 annonsen på Finn

 

6000 er drøyt, det der er bare ren svindel.

 

Likte spesielt denne

Kamera er som nytt, det er helt fantastisk. Jeg selger for jeg skal oppdatere til et nyre kamera, har endelig fått nok penger. Jeg selger ikke kamera for det er dårlig…

 

"har endelig fått nok penger" my ass. mangler nok 8250,- for å få seg en D300. Altså har han spart opp ca 3000. Flink gutt.

 

Edit:

5000,- for en V-Lux 1?

 

eller sjekk prishistorikken...

Endret av _DSC1233.jpg
Lenke til kommentar

Ikke verst det, du sparte en tusenlapp der...

 

 

Så noe helt annet: Det er en kar som selger et Canon 100-400mm IS USM objektiv på foto.no nå.

http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=114094

 

Pris: 7000kr.

 

Det er rimelig!

(men pass på, det skal visst være litt variasjon i skarphet på disse objektivene, sjekk at dette duger før du kjøper det).

 

Thorstein

Lenke til kommentar

bruktmarkedet er enkelt. Kjøper velger selv om prisen som ting tilbydes er en fornuftig pris eller ikke. Det er klart at mange kjøper ting til overpris men nå er det en gang slik at så lenge selger sine opplysninger om produktet er rett er det ikke ulovlig. Det er faktisk veldig lurt og kjøpe selge sine ting så dyrt så mulig.

 

Men nordmenn er rare. Vist vi betaler mye for en ting er vi også sikre på at det er kvalitet vi kjøper.

Lenke til kommentar

Nok en smarting som skal ha mer enn nypris for et brukt kamera:

 

28/08/2009 09:08 Spørsmål fra Nerevar (55)

 

Regnestykket ditt for sammenligning er feil. Dersom jeg skal kjøpe dette nytt i dag blir det slik: Sony Alpha 200 med 18-70 mm - 3 299,-ink. mva, et Sandisk Compact Flash Extreme III 4 GB (raskere enn ditt kort): 395,- ink mva. Dette fra Fotomagasinet. Sony LCS AMA koster 379,- ink mva hos JapanPhoto. Tilsammen er dette 4073,- inklusiv mva. Når man selger noe brukt, er det vanlig at man tar ca 20-40% MINDRE enn hva utstyret koster å kjøpe nytt. Med andre ord burde minsteprisen din ligge på ca mellom 3200,- og 2800,-. Menmen, det er jo kjøperen som eventuelt blir lurt.

 

28/08/2009 00:38 Svar:shezad-2 (26)

hei. det er Nettpris LEXCF4GB133X Lexar Pro CF 4GB 349,- DSLRA2001870 Sony DSLR A200 DT 18-70mm 3 495,- Nettpris: 3 075,20 Mva: 768,80 Frakt: 89 Totalt: 3 933,+349 originale veske 4282.kr

 

27/08/2009 22:55 Spørsmål fra Nerevar (55)

Eh.... Sony Alpha 200 med 18-70 mm koster 3300,- helt nytt på Fotomagasinet. En 4GB minnebrikke koster kr. 140,- ny. Hvorfor skal du ha nesten 1000,- MER enn dette koster NYTT?

 

 

 

 

http://www.qxl.no/pris/lyd-bilde-foto/kame.../v/an578622626/

Endret av Caze
Lenke til kommentar
Jeg sjønner meg ikke på folk som forventer å få tett oppunder nypris for brukte ting..

 

Skjønner meg ikke på folk som forventer halv pris på brukte ting som er like godt som nytt :)

 

 

Dette var da et veldig godt tilbud: D60-kit for 1295,-..... For godt til å være sant, eller bare et bra tilbud? :hmm:

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18654500

 

Det må være for godt til å være sant eller kanskje tjuvgods?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...