Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan ikke Nikons FX kameraer deaktivere deler av sensoren til 1.5 crop når det settes på DX optikk, eller er jeg helt på bærtur nå?

 

Stemmer det, men da kunne han like gjerne ha kjøpt en D300 og brukt resten på øl.

 

Faktisk ville en D40 være bedre enn D700 i så tilfelle. Du får kun 5MP med D700 + en DX linse. Med D40 får du 6MP :-D

 

Mener du at D40 er ett bedre kamera enn D700? D700 har større søker, bedre AF og ISO osv....

Lenke til kommentar
350d+18-55 til 5300!!!

 

Vil ikke bli kontaktet av telefonselgere. Blir nok ikke kontaktet av noen andre heller.

Hmm.. Jeg har en onkel som sikkert kunne trengt et slikt. Jeg slang inn et bud på 800 kr og venter i spenning på om jeg får svar i det hele tatt. I så fall lurer jeg på om det blir et rasende svar eller hva. Skulle selgeren mot formodning ta til takke med dette så får onkel en veldig fin julegave.

 

(Ja, det er morsomt å provosere, særlig folk med så lite bakkekontakt)

 

Redigert:

HHHAAAAAAAHAAA!!!

 

Bedere og spare din pengeren!!!

Jeg kommer til å gjenta budet med noen dagers mellomrom til han enten finner en idiot eller innser at prisen må ned for å få det solgt.

 

 

Apekatten melder at han har fått solgt det til 5000kr i dag..

 

Sendte han en mail for å sjekke. Den er fortsatt til salgs.

Lenke til kommentar
Goggen, jeg vet meget godt om oppløsningen. Du impliserer derimot at på grunn av den så tar D40 bilder av bedre kvalitet enn D700, noe som er feil. Du kan jo f.eks prøve ISO 6400 på D40en din og se hvordan det går ;)

 

Vel, jeg ville foretrukket en d40+18-200 fremfor en d700+18-200 i de aller fleste tilfeller. Godt å høre at du kan regne ;)

Lenke til kommentar

Oops, det har du helt rett i.

Da ble jo ikke pakken fullt så god lenger, nei ...

Vil faktisk si at den ble dyr og overpriset, selger legger seg tett opp til nypris her.

 

Brukt 5D mk1 er verdt ca 8000kr (maks)

brukt 24-105mm er verdt ca 7500kr

brukt 50mm 1.4 er verdt ca 2000kr

brukt 580EX er verdt ca 2000kr

(og så har han litt tilbehør også)

 

Totalpris bør faktisk ikke ligge over 20.000kr for dette...

 

T

Lenke til kommentar
Får inntrykket av 2 ting fra denne tråden: bruktmarkedet burde vært kontrollert av en slags myndighet, og FOLK ER IDIOTER ;)

Å du kunne vel blitt lurt du også på noe du ikke har så forbanna greie på men å kalle folk idioter på grunn av det syns jeg blir litt vagt å komme med.

Neste gang er det nettopp du som blir lurt :whistle:

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om å vite noe om det man kjøper, men å sjekke om prisen er tilsvarende det den er andre steder.

Wikipedia har en god oversikt over hvilken modell som kom når og med hvilke features for både Canon og Nikon, og sikkert de fleste andre. Hvis man så ser at en tre generasjoner gammel modell koster 70 % av prisen til den siste modellen, bør det lukte lureri temmelig kjapt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...