Gå til innhold

Lost 4x3- "The Economist" (USA)


Anbefalte innlegg

LOST 4x3 - "The Economist" (USA)

 

Her skal det bare diskuteres episoden "The Economist", annen diskusjon og diskusjon om andre episoder skal taes i en annen "passende" tråd. Om du poster informasjon om episoden før den er sendt i USA, legg det i en spoiler. Har du ellers innvendiger til hva som bør være med blant informasjonen i førsteposten ta kontakt med trådstarter via PM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Sayid jobber trolig litt for Ben for å beskytte de overlevende(eneste scenarioet jeg ser som er grunn nok til at Sayid jobber for en mann han ikke stoler på), kanskje både de som er på øya og de som har kommet seg vekk.

 

Spør du meg er Ben en side, og Mattew/Noami`s sitt selskap den ene siden. De overlevende og de fire fra båten er alle brikker i deres spill og krig mot hverandre.

Lenke til kommentar

WTF?!?!? Skjønte lite av denne episoden. Hva jobber Sayid med? Var han golfduden også en som var "on the list"?

Hvem var denne Elsa? Hvordan fikk egentlig Sayid med seg Charlotte ( veit hva han sa, men nekter å tro på det)

Ble Kate igjen med vilje? Hva var det Locke ville skulle skje der han gikk først? Så han etter Jacobs hytte?

Reddes Desmond? Kjente de penny ( Virka sånn )

Men det jeg lurer mest på.

hva dreiv Daniel med?

Lenke til kommentar
Damen hadde samme armbånd som Naomi. Kanskje de jobber for samme mann?

Virker ikke så usannsynlig. Naomi & Co. jobber jo for en som prøver å få huka tak i Ben. Sayid jobber med å beskytte Ben. Og hun tyske dama var jo tydeligvis en spion av noe slag som visste litt om Sayid og trolig at han jobbet for Ben.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
WTF?!?!? Skjønte lite av denne episoden. Hva jobber Sayid med? Var han golfduden også en som var "on the list"?

Hvem var denne Elsa? Hvordan fikk egentlig Sayid med seg Charlotte ( veit hva han sa, men nekter å tro på det)

Ble Kate igjen med vilje? Hva var det Locke ville skulle skje der han gikk først? Så han etter Jacobs hytte?

Reddes Desmond? Kjente de penny ( Virka sånn )

Men det jeg lurer mest på.

hva dreiv Daniel med?

 

Mange spørsml her, den både stiller spørsål og svarer den episoden her. Kate ble nok kanskje ikke igjen av ren vilje, det var kanskje en byttehandel der Sayid fikk Charlotte, mens de andre måtte bli igjen.

 

Ja, Locke lette etter Jacobs hytte og han gikk dit han sist så den. Det kan tyde på at teorien med at hytta flytter på seg innenfor sandringen stemmer.

 

Daniel hadde et avansert GPS/ peileutstyr som angir et mål en rakett skutt ut fra et sted i nærheten skal treffe. Vi så at raketten ikke traff da avsenderen trodde den traff, men ei stund senere. Vi må ha noe slags tid/ sted-forflytting her.

Lenke til kommentar
WTF?!?!? Skjønte lite av denne episoden. Hva jobber Sayid med? Var han golfduden også en som var "on the list"?

Hvem var denne Elsa? Hvordan fikk egentlig Sayid med seg Charlotte ( veit hva han sa, men nekter å tro på det)

Ble Kate igjen med vilje? Hva var det Locke ville skulle skje der han gikk først? Så han etter Jacobs hytte?

Reddes Desmond? Kjente de penny ( Virka sånn )

Men det jeg lurer mest på.

hva dreiv Daniel med?

 

Mange spørsml her, den både stiller spørsål og svarer den episoden her. Kate ble nok kanskje ikke igjen av ren vilje, det var kanskje en byttehandel der Sayid fikk Charlotte, mens de andre måtte bli igjen.

 

Ja, Locke lette etter Jacobs hytte og han gikk dit han sist så den. Det kan tyde på at teorien med at hytta flytter på seg innenfor sandringen stemmer.

 

Daniel hadde et avansert GPS/ peileutstyr som angir et mål en rakett skutt ut fra et sted i nærheten skal treffe. Vi så at raketten ikke traff da avsenderen trodde den traff, men ei stund senere. Vi må ha noe slags tid/ sted-forflytting her.

 

Det var vel en tids forskjell. Den holdt kursen som den skulle, men var noe slags Bermuda Triangel greier her. Raketten kom 2-3 min senere enn da den skulle ha truffet, dømt etter klokkene.

Lenke til kommentar

En bra episode med en del flere "øyeåpnere" og twist enn hva jeg egentlig er vandt med i Lost.

 

Sayid som hitman for Ben, tidsforsinkelse på øya(?), litt foræderi og sånt.

 

Spør du meg så jobber Sayid for Ben for å beskytte de overlevende(eneste scenarioet jeg ser som er grunn nok til at Sayid jobber for en mann han ikke stoler på), kanskje både de som er på øya og de som har kommet seg vekk.

 

Spør du meg er Ben en side, og Mattew/Noami`s sitt selskap den ene siden. De overlevende og de fire fra båten er alle brikker i deres spill og krig mot hverandre. Åpenbart synes jeg det hvertfall er blitt at de fire nye ikke er der for å drepe noen, de er der for å utforske og kanskje samle opp informasjon til sjefen sin og ta med Ben.

 

Hytta til Jacob var merkelig, åpenbart at det bare er fåtall av personer som kan se hytta. Tror bare spesielle utvalgte har mulighet til å se den som Ben, Hurley og Locke men når det er en større gruppe så kan hytta bli borte.

 

At Desmond kom tilbake var egentlig gangske bra må jeg si. Liker ikke det at Lost har en tendens til å "miste" karakterne selv om de ikke har noe viktig plott. De gjør den jobben godt med Claire som nesten har null ting med handlingen å gjøre, men ellers er Sun og Jin for eksempel borte i rundt 6-8 episoder hver sesong, litt irriterende at det er de samme karakterne som er borte hele tida. Kunne gjerne gitt Sawyer, Kate, Jack eller Hurley en pause en gang i blant.

 

Jeg liker ikke Locke noe særlig spesielt etter denne episoden. Har ikke med at det er dårlig skriving eller noe med tanke på forfatterne men liker bare ikke valgene karakterne tar. Hurley spesielt er ment å være en lojal fyr og misbruker tilitten er irriterende.

 

Sayid var uansett gangske bra i episoden og ga liksom ikke noe slutt eller start på livet hans etter han kom seg vekk fra øya noe som egentlig er gangske greit at de viser siden da får vi vite det som er midt i mellom først og ikke sist eller først som det har vært mye av i flashbacks i de tidligere sesongene.

Lenke til kommentar

Raketten var vel 31 minutter forsinket, sa de ikke det?

 

Når det gjelder hytta er det mulig at den bare synes når Jacob vil. Dessuten krysset heller ikke noen ringen, det er mulig den bare er synlig når denne krysses.

 

Hugo viste lojalitet, han var lojal til gruppa han kom med, selv om han kanskje ikke var helt enig i verken mål eller midler.

Lenke til kommentar

Knallbra episode. Nå har man nok en gang saker og ting man kan spekulere i. Jeg lurer på hvorfor han som utfordra Sayid i golf ble så skremt da Sayid fortalte at han var en av "The Oceanic Six". Visste denne, for oss ukjente, fyren at "The Oceanix Six" var ute etter han?

 

Jeg vet ikke hva jeg skal tro om Miles, Daniel og gjengen. De virker ikke direkte onde, men så er det vel kanskje bare Ben de er interessert i.

 

Jaja...vi får vel smöre oss med tålmodighet. :)

Lenke til kommentar

En god episode, ikke like bra som forrige, men veldig god fremdeles.

 

Endelig en Sayid centric på starten av sesongen. I sesong en så fikk vi først Sayid flashbacket i episode 9, og han var veldig mye med i starten av sesongen. En av de karakterene man lærte navnet veldig tidlig. I sesong 2 kom episoden hans først i episode 14 og i sesong 3 var det den ellevte episoden. Nå er det den tredje.

 

Snø i Lost! Dette er andre gang nå. Sist gang var i Rose & Bernard flashbacket

Flashforward:

 

Hva er det med Ben og dyr? Det går jo alt fra sommerfugler til kaniner og nå i framtiden så er det nå veterinæren Ben.

 

 

Nå trodde jeg at Sayid skulle dø, fordi alt kan skje i en flashforward. Karakteren kan dø etter å ha vært på øya.

 

Nok en gang så er Sayid sammen med en høy engelsktalende blondine, slik som Shannon.

Elsa minnet meg litt om Nicole Kidman's karakter i "Eyes Wide Shut". Jeg tror ikke noen ser likheten, men det var bare det som poppet i hodet mitt.

 

Jeg savner litt av desperatet på å finne Nadia i sesong 1. Håper å se litt mer av det i framtidige Sayid flashforwards.

 

Nå har vi endelig hørt noen sanger i Lost sesong 4. Savnet litt musikk, annet en Giacchino i denne sesongen.

 

Vedder på at "The Economist" er Matthew Abbadon (eller skrives det Abaddon?).

På øya

 

Det var artig å se the Barracks igjen. De har ikke vært der siden "Left Behind". (Vi så bare the Barracks via flashbacks i "The Man behind the Curtain"

 

Jacob's cabin:

Må si jeg er virkelig imponert over hvor mye Jacob vi har i sesong 4. Vi ble introdusert at det er en stor person i sesong 2. Ben, som datids kalte seg Henry Gale sier "He's a great man, but not a forgiving man", og vi fikk navnet hans først i 3x06, men så ham ikke før i 3x20.

 

Nå har vi sett ham i første episode i sesong 4 og blitt nevnt i alle episodene hittil.

 

Sitater jeg fant interessante:

 

Sayid til Locke: "The day I trust Ben is the day I sold my soul". Ironien i det er det vi ser i cliffhangeren.

 

Hurley: "Oh awesome. The ship sent us another Sawyer"

 

Hurley: "I saw you snap that guy's neck witg that breakdancething you do with your legs"

 

Jack: "The Red Sox really won the series?"

 

Må også si at denne Sayid-themet er virkelig kult å høre på. Den finner man på Sesong 2 Soundtracket. Sporet heter: "A New Trade" og er den kjente Sayid melodien man hører ofte gjennom f.eks. "Solitary" og "One of Them". Nå hørte vi en flott versjon av den på starten av episoden og på slutten da de forlot øya.

 

Tid går annerledes på øya. Elsker når de tar inn alternative tidslinjer og parallelle universer inn i Lost. Elsker når de henter inn sci-fi i Lost. Passer så bra.

 

Må si Daniel Faraday liker å bruke mange håndbevegelser. Bra med noen med artig kroppspråk.

 

Alt i alt. En god episode. Likte veldig godt når helikopteret forlot øya. Litt Jurassic Park stemning i denne episoden også gitt.

Lenke til kommentar

Det med tidsforskyvelsen kom vel egentlig ikke som en overraskelse, det er jo en stor grunn til at ingen andre ser øyen. Det er helt sikkert på grunn av magnetfeltet at dette skjer. Det må jo være Penny som har organisert den båten utenfor med tanke på siste episode i sesong 3 der magnetfeltet forsvinner en liten stund og de to personene ringer hun. Hvem andre skulle kunne vite at øyen var der?

 

i alle fall, fantastisk episode med nye spørsmål og en del svar. Dette som er herlig med Lost...

Lenke til kommentar

Det er herleg å vere Lost-fan for tida. Nok ein gong får vi eit spennande innblikk i kva livet etter øya bringer med seg.

 

Det må jo være Penny som har organisert den båten utenfor med tanke på siste episode i sesong 3 der magnetfeltet forsvinner en liten stund og de to personene ringer hun. Hvem andre skulle kunne vite at øyen var der?

Tviler på at det er Penny og co som står bak dette "redningsforsøket". Vil tru det er ein organisasjon som har interesse av eit eller anna på øya.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...