Gå til innhold

Lost 4x3- "The Economist" (USA)


Anbefalte innlegg

Artig episode.

Fine tvister til det uforventede. Må si jeg irriterer meg litt over at alle ljuger hele tida om hva de skal osv.

Kan det være han negeren Sayid skal drepe? Han som sendte Neomi til øya eller no? Han ser jo ut til å kunne mye.

Og hvem drepte Sayid på golfbanen? En tilfeldig tulling, eller en karakter med i spillet?

Er Daniel falsk? Eller bare grusomt intelligent?

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror golfmannen var ønsket drept, du så selv hvor grønn han ble i trynet da Sayid sa han var en av de seks. Sayid dro dit fordi han visste han spilte golf på morgenen, og tok knerten på ham.

 

Jeg tror ikke Daniel er en Ben 2, han er en intelligent forsker, men tror han ikke er kynisk eller har skumle baktanker.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke Daniel er en Ben 2, han er en intelligent forsker, men tror han ikke er kynisk eller har skumle baktanker.

Han sa jo no greier til piloten før de skulle av gårde da, virket på meg som en ordre :O

 

Som Kontorstol sa, dette var det motsatte av kynisk - uten denne ordren ville de fått en lang svømmetur. Gjennom rakettforsøket fant Daniel ut at det er en slags tidsorsyvning mellom øya og utenomverdenen. For å kunne nå båten er de avhengige av å holde den samme kursen som de hadde da de reiste inn. Hva som skjer om de ikke gjør det, vet jeg jo ikke, men vil tippe de kan komme ut på feil sted til feil tid. Gjør de dette, blir det styrt nå som de har lite drivstoff.

Lenke til kommentar

Tja. Jeg har lest litt rundtom på den vide webben og sett flere forklaringer. Dette har med relativitet å gjøre, ikke at det er en aktuell tidsforskjell på 31 minutter. Tida virker som den går normalt for en person i utenomverdenen, men det gjør den også for de på øya. Saken er at mellom der ligger det en slags tids/steds-forvrenging, slik at man tar et sprang inn i en ny tidsregning. Raketten, flyet, og helikopteret er fysiske gjenstander som har tatt dette spranget og blit utsatt for kreftene. Nå er jeg ute på glatta egentlig, men bølger er jo ikke en fysisk gjenstand, så de utsettes kanskje ikke for noen forvrening mellom de to verdenene. Dette er det beste jeg kan forklare det slik det ser ut nå, men det høres ikke så galt ut, gjør det vel? Regner med at vi får vite mer om dette om kort tid.

Lenke til kommentar
Nå er jeg ute på glatta egentlig, men bølger er jo ikke en fysisk gjenstand, så de utsettes kanskje ikke for noen forvrening mellom de to verdenene.

Når michael dro med båt sa ben at han måtte dra den og den rettningen i koordinater ellers ville han ikke komme vekk/dø (husker ikke helt).

Kanskje derfor de kommer i helikopter og ikke liten båt?

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Men doppler-effekten da? Om tidsforskyvningen er på 31 minutter så (blablabla einstein og fart) så vil bølgelengden forandres og det vil da ikke være samme frekvens?

Dette blir egentlig litt kverulering, men ignorante sjeler må da få lov til å lure :)

 

Jeg synes ikke slike ignoranter skal plage folk med mer enn 2FY :p Ærlig talt, der har jeg ikke peil.

 

Nå er jeg ute på glatta egentlig, men bølger er jo ikke en fysisk gjenstand, så de utsettes kanskje ikke for noen forvrening mellom de to verdenene.

Når michael dro med båt sa ben at han måtte dra den og den rettningen i koordinater ellers ville han ikke komme vekk/dø (husker ikke helt).

Kanskje derfor de kommer i helikopter og ikke liten båt?

 

Slik jeg ser det er det flere mulige forklaringer her. En er at det finnes en slags korridor som gjør at du kan komme deg bort fra øya, husk at Des i sesong to sa han hadde prøvd å komme seg bort med seilbåten, men fikk det ikke til. En annen er at Ben ga dem kursen som førte dem til båten, noe som kan tilsi at han er Bens mann ombord på båten.

Lenke til kommentar

Ikke like bra som forrige episode, men fortsatt bra.

 

Jeg har også tenkt at Michael på et eller annet vis har endt opp som Bens "spion" på båten. Det virker for lettvint at Ben bare lot dem gå sånn helt uten videre.

 

 

Harold Perrineau sier selv i dette intervjuet at han kommer tilbake som Michael Dawson.

 

Lenke til kommentar

Tøff episode. Flashforwards har virkelig gitt Lost et helt nytt spekter av historier og muligheter som kan gi serien liv i de 3 sesongene den har igjen. Virkelig bra. Igjen var det mest nye spørsmål, men det er jo det vi elsker. :D Herlig twist var det også at Sayid jobber for Ben. Det bør virkelig være en god grunn til at han gjør det, siden han neppe ville gjort det for å være grei.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok Sayid og Ben er ute etter han sjefsnegeren fra The Wire. Var ihvertfall han som tilsynelatende trakk i snorene bak denne operasjonen, og i Hurley flashforwarden så vi jo at fyren var ute etter Oceanic Six.

 

En ting jeg lurer på: Visste hu Elsa-dama at Sayid løy hele veien, eller skjønte hun det først på slutten? For hvis hun visste det, burde hun jo hatt mange muligheter til å knerte vår irakiske venn. Uansett er det tydelig at Sayid gjør dette for å beskytte sine venner fra øya.

 

Jeg likte forøvrig episoden veldig godt, og sesong 4 fortsetter i sitt veldig gode spor. Samtidig har jeg alltid syntes at Sayid er en av de beste karakterene fra øya, så jeg håper på mer fokus på han, Locke, Desmond, etc videre, på bekostning av mer kjedelige karakterer som Sun, Claire osv.

 

Men det er vel bare ønsketekning. Anyways, satser på at vi får litt båtaction neste episode.

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar

Skal vi tippe det er et kjent og kjært ansikt som er agenten til Ben på båten? Er rimelig sikker på at det er Michael.

Sønnen er nok et annet sted, og Michael samarbeider for å holde gutten i live.

 

Liker godt temaet med at historien fortsetter etter at de forlater øya. Er sannsynligvis store krefter i sving rundt det som skjer der.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på: Visste hu Elsa-dama at Sayid løy hele veien, eller skjønte hun det først på slutten? For hvis hun visste det, burde hun jo hatt mange muligheter til å knerte vår irakiske venn.

Eg trur ho visste det heile tida. Grunnen til at ho ikkje gjorde noko aktivt for å drepe Sayid tidlegare var fordi ho var ute etter informasjon, den same grunnen til at Sayid ikkje gjorde noko aktivt for å skade ho tidlegare.

Lenke til kommentar

Og da er det jo bare å ha seg litt for å drøye tida enn så lenge :D Jeg skjønner forklaringen din ttt, men hvorfor ga hun da fra seg info om hvor arbeidsgiveren hennes var? Var hun bare slepphendt med infoen, eller trodde hun det var info om henne selv Sayid var ute etter, ikke knerte økonomen? Er det noen logikk her eller er bare manuset skrevet litt dårlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...