Gå til innhold

Ønsket stenging av "Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil"


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Nei, hva som er hensikten bak innlegget er meg totalt likegyldig, det er den reelle effekten av innlegget, dvs hvordan innlegget kan oppleves av den som blir sitert blant annet, som er det eneste jeg kan vurdere ut fra.

 

Beveg nesen din opp fra egen navle!

 

:new_woot:

 

 

Edit: Ja, nå feilet jeg igjen, og hvis noen av dere andre påpeker det, så blir jeg lei meg. Det er så klart er deres ansvar jeg nå fikk den følelsen!

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Nei, hva som er hensikten bak innlegget er meg totalt likegyldig, det er den reelle effekten av innlegget, dvs hvordan innlegget kan oppleves av den som blir sitert blant annet, som er det eneste jeg kan vurdere ut fra.

 

Da er du sannsynligvis fortapt, fordi det er bare tilfeldig om noen synes du er nok sterk til å satses på.

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hva mener du?

 

Ønsker ikke at denne tråden skal utvikle seg som for eksempel "Om det å mobbe tjukke mennesker" tråden gjorde.

 

Og synes vi bør holde oss litt mer "on topic" og ikke havne hel ut i periferien.

 

 

Greit nok! Har du et forslag for hvordan vi kommer tilbake på riktig spor?

Lenke til kommentar

Vi er vel forsovet innpå samme tema, altså om klagemuren gjør noe feil, og om det oppstår mobbing i tråden.

 

Jeg føler at du nå bare prøver å snakke deg vekk fra diskusjonen som for det meste foregår mellom deg og PencilCase, fordi du ikke har noen motargument til hans argumenter og påstander.

Lenke til kommentar
kan vi gå litt "back to basic".

 

Lurte litt på tankene deres rundt en strengere form for moderering av tråden. Tenker da på at

postene fremstår slik at det ikke vil bli et problem om brukeren hadde blitt varslet.

"snille poster" om du vil :yes:

 

Når du sier strengere, så er det to løsninger jeg tenker på.

 

1: Ikke lenger lov å ta direkte kopi av sitater, men heller bare få ut for eksempel en setning eller et ord som er feilstavet eller andre feil i.

 

2: Man kan bare sitere mindre feil, eller tastefeil, som ikke setter den anonymiserte anonyme brukeren i dårlig lys.

 

Jeg er uenig med begge. Nummer én vil være alt for streng etter min mening. Det er uansett umulig å forsikre seg 100% mot at man ikke vil finne igjen brukeren som har skrevet innlegget. Deal with it. Når det kommer til nummer to, så er jeg også selvsagt uenig. Det vil ha omtrent samme effekt som å stenge tråden. Hva skal vi da gjøre med de mer seriøse skrivefeilene?

 

Men så var bare dette idéer til sterkere moderering, jeg vet ikke om du mente noen av de måtene jeg snakker om. Hva mener du egentlig med sterkere moderering? Hva er lov og hva er ikke lov?

 

Forresten, hvorfor er det problem at et innlegg med mange feil blir sitert i klagemuren? Brukeren er jo like mye utsatt for hets bare h*n har postet det på forumet, uansett kategori.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Vår kjære Andy nevner i et tidligere innlegg viktigheten av trivsel for forumbrukerne. På dette punktet er vi særdeles enige.

 

Jeg forbinder imidlertid trivsel med hygiene, og trivselen på forumet synker markant for min del etter å ha lest innlegg skrevet av brukere som velter seg i språklige ekskrementer, søppel og ugress.

 

Det må da være lov å forsøke og gi enkelte brukere en sårt tiltrengt språkvask. Jeg tolererer ikke å se vårt kjære skriftspråk i fritt (for)fall, og akter å fortsette kampen uansett om enkelte finner det støtende eller ei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Vår kjære Andy nevner i et tidligere innlegg viktigheten av trivsel for forumbrukerne. På dette punktet er vi særdeles enige.

 

Jeg forbinder imidlertid trivsel med hygiene, og trivselen på forumet synker markant for min del etter å ha lest innlegg skrevet av brukere som velter seg i språklige ekskrementer, søppel og ugress.

 

Det må da være lov å forsøke og gi enkelte brukere en sårt tiltrengt språkvask. Jeg tolererer ikke å se vårt kjære skriftspråk i fritt (for)fall, og akter å fortsette kampen uansett om enkelte finner det støtende eller ei.

Ja, du høres ut som du har gode hensikter, men det avhenger av metodene. Selv med gode hensikter må man forholde seg til reglene på forumet. Å sitere ett innlegg i Klagemuren sammen med en slengbemerkning er etter mitt skjønn nettopp slikt jeg mener retningslinjene skal beskytte mot. Nå har jeg fattet at ikke alle vurderer det likt som meg, og det er jo nettopp det som diskuteres i denne tråden.

 

EDIT: leif

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Jeg er langt ifra den som skriver mest "gramatisk riktig" av folk, og jeg lurer på om det virkelig er så irriterende som mange påstår. Jeg legger ikke noe serlig merke til formuleringer siden det tross alt er inholdet jeg er interesert i.

 

Vil dere ta eksempel fra mine inlegg så bare gjør det, men er det noe dere vil kritisere på et mere personlig plan så ta det opp med meg privat.

 

Dog jeg skjønner at noen kan bli støtt så jeg vil nok anbefale å prøve å holde tråden så saklig og anonym som mulig.

Lenke til kommentar
Det må da være lov å forsøke og gi enkelte brukere en sårt tiltrengt språkvask.

Men det er da ikke det som skjer. Klagemuren er en tråd der folk kan irritere seg og/eller harselere over andres skrivefeil. Den det gjelder får bare unntaksvis vite om det og vil fortsette å skrive feil (med mindre han/hun selv er aktiv i Klagemuren...)

 

Jeg tolererer ikke å se vårt kjære skriftspråk i fritt (for)fall, og akter å fortsette kampen uansett om enkelte finner det støtende eller ei.

Det må du gjerne gjøre, utenfor forumet. Men her på forumet avhenger det av om vi faktisk tillater det, og i hvilke former.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

La Klagemuren leve. Vi selvsikre og egosentriske rettskrivingsfantaster må jo ha et sted hvor vi kan velte oss i møkkaskriving og den slags. Hvor ellers skal vi gjøre av oss? Personlig syns jeg det har blitt mindre rettskrivingshets på forumet generelt, det har på en måte samlet seg i Klagemuren. Jeg vanker kanskje stort sett på områder av forumet der skrivefeilene ikke er på sitt verste, men likevel.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Enig med OML. Jeg opplever sjeldent at det korrigeres utenfor tråden, og det selv av rettskrivningsfundamentalistene.

 

Jeg lurer på om noen av de fornærmede kan hoste opp eksempler på at dyslektikere har blitt hetset i tråden vår?

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Tror du ikke finner noen som sier at dyslektikere er dumme og lignende, og men man trenger verken ha dysleksi eller være fornærmet for å reagere på tråden. Man kan kanskje påstå at dyslektikere sliter nok i hverdagen elles, og man kan argumentere for at de burde være foruten samme sjikanering på et internetforum. Men jeg tviler at alle skrivefeil sitert og tatt opp i Klagermuren skyldes dysleksi, men som jeg har prøvd å få frem i tråden, uthenging av forumbrukere, med eller uten dysleksi, er ikke/burde ikke være lov.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...