Gå til innhold

Ønsket stenging av "Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil"


Anbefalte innlegg

themen: Det er flere sider av den samme saken her, de som skriver bra... har all rett til å vise hva dem kan. Så sant det ikke går utover andre, det burde fint være lov til å rette på folk så lenge man ikke er nedlatende. Men igjen så vil kanskje noen oppfatte det å bli rettet på som nedlatende, noe som jeg syns er feil. Ta det som konstruktiv kritikk, så lenge det faktisk ikke er noe slemt som blir sagt så trenger det faktisk ikke å tolkes slik. Har du problemer med å skrive, så nevn det i signaturen din. Så får vi håpe at det blir respektert...

 

Det er nok mange sider om denne saken her

 

Eg synest att folk kan rette på det eg skriver det har eg ikke noe i mott..Men det eg er imott er viss dei kjefter og smeler på meg viss eg har skreve noe feil;) eg har ikke opplevd det inne på dette forume:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Trur de at det kan vere no placebo inni bildet? At dei som har dysleksi blir endå litt dårlegare grunnet placebo?
Det er overhode ikke utenkelig. En diagnose kan fort bli en sovepute selv om det såklart ikke trenger å være det.

Viss eg har dysleksi vil eg ikkje vite det. Då må det jo gå bra.

 

Skal slett ikke påstå at dyslektikere blir bedre, eller verre av å få riktig diagnose, men det er forunderlig at enkelte sykdommer som i min barndom/ungdomstid var nærmest fraværende, har nå blitt nærmest epidemiske. En type diagnose jeg selv opplever via yrket

er ADHD, og den var mer enn sjelden for endel år siden. Nå derimot er den blitt helt vanlig, og samtidig har jeg hørt at man før i tiden brukte ca. seks måneder med utredninger/testing før klienten var ferdig diagnostisert, mens det i dag tar bare en halv time å bestemme lidelsen ...!?

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Ser ingenting galt med tråden, spesielt siden sitatene er anonymt. Om flere hadde tatt turen inomm tråden hadde de sikkert risikert å faktisk plukke opp noen nyttige tips om språk & grammatikk også.

Støtter helt og fullt opp om forumets avgjørelse til å fortsatt la denne tråden fortsette å leve til glede & lærdom for mange. :thumbup:

 

 

Jeg har lært mye av å lese i Klagemuren og Språk for fjols. Mange klassiske feil blir tatt opp og ved å frekventere disse trådene ofte så har jeg plukket opp ganske mye, som faktisk har forbedret språket mitt. Ikke ta fra oss dette, vi lærer av våre feil.

 

Klagemuren er den beste norsklæreren jeg vet om.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...