Gå til innhold

Arigato Japan Photo! - 30d


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Joda, det er greit, men det ser ut til å være i feil rekkefølge; sjekk klokkeslettet:

 

08.02.08 19.35 INNLEVERT POSTKONTOR 1416 OPPEGÅRD

08.02.08 14.38 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

 

Hadde det vært omvendt, hadde jeg forstått det ;)

 

Med litt flaks så er det ikke så ille. Dato/klokkeslett er når pakken registreres. Jeg opplevde at internett/posten mente at pakken lå på omlastingsterminalen i Oslo, mns den faktisk var på post-i-buikken her på Slependen. Men de hadde ikke hatt tid til å registrere den enda.

 

Sjekk i 9 tiden; kanskje det blir en fin lørdag :)

 

Tom

Lenke til kommentar
Joda, det er greit, men det ser ut til å være i feil rekkefølge; sjekk klokkeslettet:

 

08.02.08 19.35 INNLEVERT POSTKONTOR 1416 OPPEGÅRD

08.02.08 14.38 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

 

Hadde det vært omvendt, hadde jeg forstått det ;)

That looks like a bad mix-up from Posten...

 

1416 Oppegård (=Greverud)is our head office including the webshop. But "post kontor" is the little post kontor in the "Meny" supermarket around the corner. That means the camera had a intersting trip from Japan Photo Oppegård to Oslo Postterminal to Meny Oppegård..

 

But the good news is that if Posten has delivered the package there, you can try to get it out today. Really strange...

 

Stephan

Endret av JPstoney
Lenke til kommentar

Uff. Dette var håpløst fristende. Tenkte å spare til 40D en gang godt frem i tid, men med 30D til 4000,-, så er det vanskelig å la være. :wallbash::blink:

 

Men så må man jo ha nytt minnekort og ny veske, så da er man jo oppe i minst 1000,- til - bare fordi man kjøper et hus billig. :innocent:

 

Har 350D fra før. Er det verdt oppgraderingen? Har tatt snart 14000 bilder på litt over 1,5 år.

Lenke til kommentar
Uff. Dette var håpløst fristende. Tenkte å spare til 40D en gang godt frem i tid, men med 30D til 4000,-, så er det vanskelig å la være. :wallbash::blink:

 

Men så må man jo ha nytt minnekort og ny veske, så da er man jo oppe i minst 1000,- til - bare fordi man kjøper et hus billig. :innocent:

 

Har 350D fra før. Er det verdt oppgraderingen? Har tatt snart 14000 bilder på litt over 1,5 år.

Må du ha nye minnekort og veske nå? 30D bruker jo samme minnekort som 35D, og det er vel mulig at gamlevesken passer?

 

Jeg har gått fra 350D og til 30D, og det er verdt oppgraderingen. Hadde egentlig tenkt å kjøpe en 40D til sommeren, men dette tilbudet var for godt til å ignoreres.

 

Tom

Lenke til kommentar

Hoppet også på dette tilbudet. Gikk egentlig med planer om en oppgradering til 5D når dens oppfølger kom, men dette tilbudet er rett og slett for godt. Et herlig kamera, og en stor forbedring fra 350D. Driver å leker med en Nikkor 50mm f/1.2 ai-s montert ved hjelp av en adapter, og kombinasjonen er intet mindre enn fantastisk. Får skrive en detaljert post om adapteren når jeg har fått testet litt mer. Uansett et herlig kamera og vel verdt prisen. :)

Lenke til kommentar

Jeg har en fot dypt inni Sony verden, så hadde ingen planer om å kjøpe

noe Canon med det første hvertfall. Har lurt litt på Sony A700 eller

Pentax i det siste, siste pga værtettningen.

 

Tirsdag kveld, ca 23:00, så jeg innom sidene til Japan Photo bare for å se om det var

noe nytt. Da så jeg Canon 30D for 3999,- for forsiden.

- hmmm... var ikke dette "latterlig" billig? , tenkte jeg og våknet litt.

Jo jaggu! Jeg måtte bare slå til for dette var umulig å si nei til.

 

Sånn kan det gå. Japan Photo klarte å få meg over i Canon verden, selv om det

ikke var planlagt. Jeg har bestillt to objektiv, et Canon 50mm F1.4 og Tamron

sin 18-250mm. Da har jeg hvertfall så jeg klarer meg med brennvidde og et

raskt normal objektiv. Vi får se senere om det blir mer Canon optikk, hvertfall

veldig kjekt å få seg et flott kamera til billig penge som gir meg ennå

mer muligheter med tanke på valg av objetiv. Nå kan jeg handle objektiver for både

Sony/Minolta og Canon. Trenger ikke å ha 10-talls objektive for hver mount, prøver

å kun handle det som brukes mest.

 

Nå må jeg på Posten for der ligger det vist en liten pakke å venter :)

Men jeg må nok vente ennå noen dager før jeg får testet det for har ikke

et eneste objektiv for Canon ennå.

 

Veldig fint av Japan Photo dette. De kunne jo tatt 2000,- mer og ennå være billigst.

Så stor takk til Japan Photo!

Og vi håper om 18-24 måneder at dere følger opp med bra tilbud på 40D også :)

Lenke til kommentar
De kunne jo tatt 2000,- mer og ennå være billigst.

Very strange, this is the same as our regnskapssjef tells me 5 times per day, do you know her?

 

Og vi håper om 18-24 måneder at dere følger opp med bra tilbud på 40D også :)

No way to wait that long, what shall we sell until then? I guess we have to be much faster. And maybe work on getting you back on the Sony track again? ;-)

Lenke til kommentar
De kunne jo tatt 2000,- mer og ennå være billigst.

Very strange, this is the same as our regnskapssjef tells me 5 times per day, do you know her?

 

Og vi håper om 18-24 måneder at dere følger opp med bra tilbud på 40D også :)

No way to wait that long, what shall we sell until then? I guess we have to be much faster. And maybe work on getting you back on the Sony track again? ;-)

 

 

Vel da tar nok begge feil (bytt regnskapsfører) for komplett selger dette for kr 5.995,- inklusive objektiv, da er forskjellen 1996 trekker en så fra linsen er forskjellen 1000- 1100 kr. :cool:

Lenke til kommentar
Må du ha nye minnekort og veske nå? 30D bruker jo samme minnekort som 35D, og det er vel mulig at gamlevesken passer?

 

Jeg fant ingen passende veske, men jeg kjøpte et minnekort. Ser for meg situasjoner der jeg kan trenge begge husene, så da må jeg jo ha 2 minnekort også. Også har samboeren ymtet frempå at hun kanskje vil være mer interessert i å bli med på fototurer dersom hun også får et kamera å leke med. :)

Lenke til kommentar
Må du ha nye minnekort og veske nå? 30D bruker jo samme minnekort som 35D, og det er vel mulig at gamlevesken passer?

 

Jeg fant ingen passende veske, men jeg kjøpte et minnekort. Ser for meg situasjoner der jeg kan trenge begge husene, så da må jeg jo ha 2 minnekort også. Også har samboeren ymtet frempå at hun kanskje vil være mer interessert i å bli med på fototurer dersom hun også får et kamera å leke med. :)

Gode nok argumenter det. Alltid trivelig med flere på fototur.

 

Tom

Lenke til kommentar
Vel da tar nok begge feil (bytt regnskapsfører) for komplett selger dette for kr 5.995,- inklusive objektiv, da er forskjellen 1996 trekker en så fra linsen er forskjellen 1000- 1100 kr. :cool:

Oops, that is new, they did not have that price before...only 30 pieces...looks like their own old stock...

 

@ Berit (Regnskapsjef): You see? We had to do it, otherwise Komplett would have beaten us!

 

@ Snekkern: Thanks for the amunition ;-)

Lenke til kommentar
[quote name='Gissan' post='10529222'

Nysgjerrig spurt - hvor mange eksponeringer er forresten 30D ment å tåle? Og 400D?

 

Mener jeg har hørt at 400D bør tåle mellom 10.000 og 15.000 eksponeringer, mens noen sier 50.000 og andre 100.000 om 30D... Noen som vet?

 

350D og 400D skal vel tåle mellom 25.000 og 50.000 eksponeringer; 30D skal tåle 100.000 så hvis man er litt mer behersket enn Gissan, så skal det holde en stund ;)

 

Tom

I Norge er det 5 års reklamasjon, da må kamra vare i 5 år.

 

Uansett om du har tatt 300 000 bilder. Har en kolega som har fått støv problemer etter tall i den skalan.

Lenke til kommentar
Jeg har en fot dypt inni Sony verden, så hadde ingen planer om å kjøpe

noe Canon med det første hvertfall. Har lurt litt på Sony A700 eller

Pentax i det siste, siste pga værtettningen.

 

Tirsdag kveld, ca 23:00, så jeg innom sidene til Japan Photo bare for å se om det var

noe nytt. Da så jeg Canon 30D for 3999,- for forsiden.

- hmmm... var ikke dette "latterlig" billig? , tenkte jeg og våknet litt.

Jo jaggu! Jeg måtte bare slå til for dette var umulig å si nei til.

 

Sånn kan det gå. Japan Photo klarte å få meg over i Canon verden, selv om det

ikke var planlagt. Jeg har bestillt to objektiv, et Canon 50mm F1.4 og Tamron

sin 18-250mm. Da har jeg hvertfall så jeg klarer meg med brennvidde og et

raskt normal objektiv. Vi får se senere om det blir mer Canon optikk, hvertfall

veldig kjekt å få seg et flott kamera til billig penge som gir meg ennå

mer muligheter med tanke på valg av objetiv. Nå kan jeg handle objektiver for både

Sony/Minolta og Canon. Trenger ikke å ha 10-talls objektive for hver mount, prøver

å kun handle det som brukes mest.

 

Nå må jeg på Posten for der ligger det vist en liten pakke å venter :)

Men jeg må nok vente ennå noen dager før jeg får testet det for har ikke

et eneste objektiv for Canon ennå.

 

Veldig fint av Japan Photo dette. De kunne jo tatt 2000,- mer og ennå være billigst.

Så stor takk til Japan Photo!

Og vi håper om 18-24 måneder at dere følger opp med bra tilbud på 40D også :)

Har en kompis som kjøpte 30D før jul i år, han har vært Canon fan i mange mange år. Men 30D skuffan, er selfølgelig en grunn til at dette kamra selges så billig. Totalt ubrukelig kamra med mye feil. 20D er mye bedre. Han fikk byttet det til Nikonm D80 i en japan photo butikk dagen etter. Canon sliter med bilde brikken og klarer ikke å gjengi riktige farger på en del modeller. Han fikk ikke pengene igjen og gikk over til Nikon D80 og angrer ikke på det for å si det sån. Selv prøver jeg å overbevise han at Olympus er rette valg selv om jeg flyr å knipser med D80. He He. Skremte jeg deg.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...