Gå til innhold

Arigato Japan Photo! - 30d


Anbefalte innlegg

I Norge er det 5 års reklamasjon, da må kamra vare i 5 år.

 

Uansett om du har tatt 300 000 bilder. Har en kolega som har fått støv problemer etter tall i den skalan.

 

5 år ved normal bruk.

300.000 bilder er ikke normal bruk.

 

Er ikke HELE kameraet som har 5 år på alt. Det kan godt være at deler av kameraet må regnes utbyttet før 5 år.

 

 

Har en kompis som kjøpte 30D før jul i år, han har vært Canon fan i mange mange år. Men 30D skuffan, er selfølgelig en grunn til at dette kamra selges så billig. Totalt ubrukelig kamra med mye feil. 20D er mye bedre.

Ja, du må være på syre.

 

Ikke mye feil på 30D og grunnen til at dette er så billig heter blant annet 40D.

 

20D er langt fra så godt som 30D (ja, jeg har tilgang på begge)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
30D er et ubrukelig kamera?! Er du på syre mann?!

 

Hva der er er han går på er  ikke godt å si, :p men å hevde at 30D er ubrukelig og at Canon sliter med bildebrikken er mildt sagt å skyte over mål.

At en person kan få et kamera med feil på er greit nok,men det kan hende uansett hva det står frempå det .

Lenke til kommentar
30D er et ubrukelig kamera?! Er du på syre mann?!

 

Hva der er er han går på er ikke godt å si, :p men å hevde at 30D er ubrukelig og at Canon sliter med bildebrikken er mildt sagt å skyte over mål.

At en person kan få et kamera med feil på er greit nok,men det kan hende uansett hva det står frempå det .

Google i forum i utlandet så seru problemene hehe Canon frelste. Er så gla jeg ikke har Canon.

Jeg har Olympus. Jeg bytter ikke til Canon med det første. Jeg liker Olympus. Jeg er like Canonfrelst som et par av mine bekjente som bruker Nikon. Men jeg er ikke så fordømt trangsynt at jeg ikke klarer å se hva som fungerer bra. Fact of the matter is at jeg sansynligvis hadde vært like happy med et Canon-system eller et Nikon-system. Det er ikke så store forskjeller. På grunn av optikken holder jeg meg med god margin i Olympusleiren, men det er ikke fordi Canon lager dårlige hus.

 

Jeg kjenner ganske mange 30D-brukere, enda flere Canonbrukere generelt og dessuten et uttall Nikonbrukere. Hverken Nikon eller Canon kan sies å slite mer enn hva man må vente som normalt i industriell produksjon av elektronikk. At landets største aviser nesten utelukkende bruker Canon virker jo heller ikke som et tegn på dårlig driftssikkerhet.

Lenke til kommentar

Ser på huset til 30D hos JP, og ser at det er rundt prisen 350D(som jeg hadde tenkt å investere i) Noen som anbefaler et greit(og ikke alt for dyr) objektiv til midlertidig bruk(skal til USA i mars, og kanskje plukke opp noe der) Eller bør jeg kanskje rett og slett gå for en 400D?

 

EDIT: 30D huset+EF-S 18-55 objektivet vil jo lande på en grei pris.

Endret av Laxaa
Lenke til kommentar
Ser på huset til 30D hos JP, og ser at det er rundt prisen 350D(som jeg hadde tenkt å investere i) Noen som anbefaler et greit(og ikke alt for dyr) objektiv til midlertidig bruk(skal til USA i mars, og kanskje plukke opp noe der) Eller bør jeg kanskje rett og slett gå for en 400D?

 

EDIT: 30D huset+EF-S 18-55 objektivet vil jo lande på en grei pris.

 

Jepp,men velg da 18-55 IS

 

http://www.japanphoto.no/product/objektive...5mm-3-5-5-6-is/

Lenke til kommentar
Ser på huset til 30D hos JP, og ser at det er rundt prisen 350D(som jeg hadde tenkt å investere i) Noen som anbefaler et greit(og ikke alt for dyr) objektiv til midlertidig bruk(skal til USA i mars, og kanskje plukke opp noe der) Eller bør jeg kanskje rett og slett gå for en 400D?

 

EDIT: 30D huset+EF-S 18-55 objektivet vil jo lande på en grei pris.

 

Etter det jeg har lest her inne tror jeg at hvis du har 700kr ekstra er det mye bedre å kjøpe det 18-55mm objektivet med IS, skulle visst være utrolig mye bedre bildekvalitet på det. Evt om du har veldig lite penger kan du tenke om det er noen av kompisene dine eller noe sånn som har et kit objektiv og har kjøpt andre, da er sjansene store for at kit objektivet bare ligger og slenger.

 

Sånn jeg skaffet meg et billig førsteobjektiv, men det er jo en grunn til at de aldri bruker det lenger så :) Men det med IS forsto jeg skulle vær et helt greit objektiv å begynne med og et som ikke havner i støvhylla så alt for fort selv om du kjøper andre objektiver.

 

Håper noen retter på meg om jeg tar feil, men det er dette jeg har oppfattet ut ifra andre poster på forumet.

 

Edit: Snekker'n skrev fortere enn meg :new_woot:

Endret av SkyFish
Lenke til kommentar

Er det for mye forlangt å be Dusk om noen kilder til hans sterke uttalser om 30D? Har lest veldig mange tester av 30D uten å finne antydninger til noe av det du nevner her.

 

Til dere andre som evnt. skulle bli skremt av slike uttalelser, de har ingen sannhet i seg. 30D er et flott kamera som brukes av mange, til og med som reserve/ekstra for endel proffer. Se https://prisguiden.no/product.php?product...iew=userReviews for endel utsagn.

 

Gratulerer til alle nye eiere av 30D! Føles det ikke godt å bli eiere av et så bra kamera til 4 laken?

Endret av Madmax500
Lenke til kommentar

Har akkurat bestilt følgende på JP

Canon EOS 30D Kamerahus

Tamron SP AF 17-50mm Di Canon

SanDisk CF Extreme IV 4 GB

og gleder meg til å bli medlem i speirefleks-familie igjen etter noen mellomår med kompaktkamera

 

Har søkt mye fram og tilbake for å finne riktig linse. Håper jeg har gjort riktig valg

Lenke til kommentar
Har akkurat bestilt følgende på JP

Canon EOS 30D Kamerahus

Tamron SP AF 17-50mm Di Canon

SanDisk CF Extreme IV 4 GB

og gleder meg til å bli medlem i speirefleks-familie igjen etter noen mellomår med kompaktkamera

 

Har søkt mye fram og tilbake for å finne riktig linse. Håper jeg har gjort riktig valg

 

Ser helt topp ut det her, ja!

Lenke til kommentar
MadMax500, Har faktisk heller ikke sett noen dårlige reviews om 30D, har ikke lett spesielt om dårlige erfarginger men har lest en del siden i går.

Jeg har googlet en del etter dårlige erfaringer med sensoren til 30D og/eller Canon generelt.

 

Eneste jeg finner er en haug av problemer med diverse CCD sensorer i kompaktkameraer i 2005, men dette gjaldt Nikon, Canon, Sony, Leica osv osv grunnet noe feil i et byggemateriale i sensorene.

 

Dette har selvfølgelig ingenting med 30D å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg angrer i alle fall ikke på oppgraderingen til 30D fra 350D. Mye kjappere og bedre autofokus, selv med det gamle kit-objektivet til 350D.

 

Mindre støy på høyere ISO. Generelt kjappere kamera, virker det som. Flere muligheter (bl.a. spotmåling) osv osv.

 

Konklusjon: Egentlig verdt mye mer enn 4000,-. :)

Lenke til kommentar

Det er veldig flott at en seriøs aktør gir mange muligheten til å få følelsen av et solid entusiastkamera mellom hendene. Canon 30D/20D bærer alderen sin med verdighet- ingen tvil om det.

 

Likevel, når jeg leser gjennom denne tråden klarer jeg ikke la være å tenke at fotografering har blitt et stats/performancehysteri; På samme måte som datamaskiner, A/V utstyr, bil/motor osv. har vært det for kidsa på gutterommene. Det har, som enkelte alt har nevnt, sikkert blitt værre med digitaliseringen av fotoutstyr.

 

Jeg noterer meg at flere vil fremdeles sitte på sine gamle kamera- dels fordi det ikke er like lett omsettelig lengre, dels fordi det er praktisk med to hus. 4000,- er uimotståelig lav pris for såpass mye høyteknologi som Canon 30D er, jeg forstår hvorfor folk hopper på. Samtidig er det fremdeles 4000 som kunne bli brukt på glass, lys og stativ. Jeg noterer meg at flere ferske Canon 30D eiere sitter på, eller skal investere i optikk som jeg vil kategorisere som "billig nok til å få råd til oppgraderingen av kamerahus". Mao. understreker det min påstand om at akam"fotografer" later til å være mer opptatt av knappene på kamerahuset, enn glimrende optikk som burde sitte montert på huset..

 

Hva er så grunnen til at vi ikke ser samme herlige tilbud på objektiver? Årsaken er selvsagt at legendarisk glass sjelden mister mye verdi i sin levetid, i motsetning til den gamle "pentium 2 prosessoren" som Canon 300D er.

 

Jeg har allerede sett flere Canon 30D ut av esken sin i dag, vandrende rundt i Oslo, og ønsket at jeg så finere glass samtidig.

Lenke til kommentar
Jeg har allerede sett flere Canon 30D ut av esken sin i dag, vandrende rundt i Oslo, og ønsket at jeg så finere glass samtidig.

 

Hvis det er noe trøst, så kommer jeg til å handle meg godt glass til sommeren. Spørsmålet blir, hva da?

 

Det virker også som om noen av de nye 30D eierene skaffer seg Tamron 17-50mm f/2.8. Jeg ønsker en normal-zoom som er et par hakk bedre enn det; føler den er for lik Sigma 17-70mm til at det noen vits i å oppgradere til den.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...