Gå til innhold

Fem vakreste språk i verden?


Boomerang

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nynorsk? Det er ingen som snakker nynorsk igrunn. Regner med det ikke er verdens vakreste skriftspråk vi snakker om her. Men går vel ut ifra at dere mener en eller annen dialekt av norsk.

Nei, jeg mener skriftspråket nynorsk, og så vidt jeg vet, er det heller ingen regel som tilsier at man ikke kan ha med skriftspråk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva som er vakrest er selvfølgelig helt subjektivt. Her er min liste:

 

1. Norsk

2. Tysk

3. Japansk

4. Engelsk

5. Afrikaans

 

Grunnen til at jeg setter det norske språket på topp, er fordi jeg simpelthen liker det veldig godt. Jeg har full forståelse dersom noen synes det er litt sært at jeg setter opp tysk som nummer to. Språket er ikke alltid like skjønt å lytte til, men under tyskspråklige operaer/operetter er jeg nærmest i himmelriket, balsam for ørene, hvertfall for min egen del. Er det noen andre her som også synes det tyske språket kan være fint, og ikke bare krasst og stivt?

Lenke til kommentar

1. Fransk

2. Italiensk

3. Svensk

4. Britisk

5. Norsk

 

Hmm... det er jammen ikke lett å si hvilke språk i verden som er vakrest! Jeg synes faktisk det er lettere å bestemme hvilke norske dialekter som er de peneste. Men : dette er jo helt subjektivt, så det finnes ikke noe fasitsvar her! ;)

Endret av Mademoiselle
Lenke til kommentar

Får gåsehud av å høre Herborg Kråkevik...

:-)

Jeg liker nynorsk, svensk, tysk, norrønt og engelsk.

Men de er til forskjellige bruksområder.

Hvis fransk er kjærlighetens og de homofiles språk, så er tysk raseriet og aggresjonens språk.

Kjefter du på tysk eller bergensdialekt, er det som å legge hestesko i boksehansken.

Hvis en kvinne skulle hviske "jeg elsker deg" i øret mitt, ville jeg foretrekke noe nynorsk-aktig.

Hvis hun var fra sørlandet, ville det bli for mange vokaler etter hverandre.

Var hun tysk, ville hun høres rasende ut selv om hun var glad.

 

Ta alt med en klype salt :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...