Gå til innhold

Fem vakreste språk i verden?


Boomerang

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

1. Nihongo (genialt språk, har falt helt for det)

2. Español (har vel alltid likt spansk, men nå i det siste har japansk fanget total interesse)

3. Hangeul (en ny interesse, kule lyder. Digger tegnoppsettet)

4. Íslenska (meget interessant, genial grammatikk. Skulle ønske vi prata Islandsk i Norge)

5. Pǔtōnghuà (fine lyder og toner)

Lenke til kommentar

Jeg må si at her vet jeg sannelig ikke. Jeg liker islandsk, også må jeg si at jeg virkelig liker nederlandsk. Tysk kan være både vakkert og stygt. Russisk og russisklignende språk som ukrainsk er også vakre, jeg liker liksom den "harde" lyden, akkurat som islandsk og nederlandsk (og ofte i norsk og, særlig i enkelte vestlandsdialekter).

 

Av de "mykere" språkene liker jeg spansk. Jeg har i grunnen alltid hatet fransk, men av en eller annen grunn så smelter jeg når kjæresten min snakker fransk :love:

 

Jeg er for øvrig veldig språkinteressert, men kan stort sett bare norsk og engelsk, og litt tysk. Til gjengjeld behersker jeg engelsk meget godt, jeg uttaler både amerikansk og britisk engelsk godt (synes jeg selv da :p )

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg liker islandsk, også må jeg si at jeg virkelig liker nederlandsk.

 

Jeg mener at nederlandsk er ekkelt å høre på, til og med nederlendere selv synes at språket deres er forferdelig. (Ihvertfall de jeg har snakket med)

 

Men jeg er enig med deg når det gjelder islandsk, et perfekt språk :) Sånn som en over her nevnte, det hadde vært supert om vi hadde snakket islandsk/norrønt eller noe lignende i Norge, norsk generelt ligner alt for mye på dansk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...