Gå til innhold

Metallica til Bergen 16 juli 2008


DrThomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gud så trøtt man blir i beinene av å stå 10 timer i strekk, men det var verd det da metallica til slutt kom! En utrolig opplevelse! Ellers irriterte jeg meg over EKSTREM knuffing, spesielt av en gjeng B?rumsgutter som sa "er jo heavy metal konsert", og brøytet seg gjennom. men sto jo nesten helt framme så er vel bare åregne med! En stor opplevelse var det iallefall!

Lenke til kommentar

Har aldri vært så godt å komme seg av beina, nei. Da jeg la meg i senga på hotellet var beina mine i himmelen xD

 

Synes dog lyden var litt irriterende, litt uballansert lydbilde, og Kirks soloer kokte litt vel bort i kålen. Synes de klarte dette mye bedre på Valle Hovin i fjor faktisk. Synes også at underlaget i "golden ring" (vet ikke om det var sånn lengre bak) var helt bak mål. Enten stod man på en treplate (noe som rett og slett ikke funker), eller i 8-10 cm vann.

 

Ellers synes jeg det var vel verdt turen fra Drammen. Dumt at de droppa Fade to Black (vi fikk vel Leper Messiah og Breadfan i stedet? (gidder ikke tenke hardt på det nå). Også ganske rart, i og med at de har spilt Fade ganske ofte på denne turneen. Hadde også håp om Harvester of Sorrow.

 

Men nå blei det mye klaging her! :p Litt positivt: Utrolig deilig å høre Puppets og Justice igjen, kjempebra at de spillte Damage Inc., og Ride the Lightning var for meg et av de mange høydepunktene.. Dæven døtte så deilig å få slengt det i trynet! :D Og alle de andre nydelige klassikerne spillte de feilfritt og med bra trøkk. Selvsagt kjempemye annet positivt, men gidder ikke skrive mer nå.. :p

 

Edit: Det at reporteren i BA klarte å kalle Breadfan for ny, og verdenspremiere og masse rart er helt utrolig.. Også det at han presterer å skrive at han "har vært metallica fan siden Master of Puppets kom ut i 1994". Det tar FEM minutter på wikipedia, det! Uansett burde man vite slikt fra før.. En god latter, og en oppgitt grimase fikk jeg i alle fall.. :p

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar

Leste det samme i BA da jeg kom til Flesland. Men slik var det jo i fjor også. Avisen skrev noe om Bellz og Unforgiven, ingen av dem ble spilt. I tillegg presterte VG (tror jeg) å si at bass-soloen ble for lang, hmmm Orion er ikke for lang. Den er et mesterverk.

 

Uansett, var artig å se reaksjonene til de rundt meg i går når AC/DC kom over anlegget. Tror mange av dem tenkte "tulling" eller noe. Mange var sikkert ikke klar over at det var like før, siden AC/DC brukes som et lydsignal til crewet om at alle skal være på plass. Men, men...forstår at alle ikke er like fanboy. Når jeg først er inne på denne tråden, så vil jeg uttrykke min frustrasjon for folk som tar med seg ryggsekk på konsert. Hvorfor gjør de det? Jeg synes det er unødvendig å ta med store sekker som tar plass og det er ubehagelig å stå bak. "Jo jøss, ta med seg en sekk på 30 liter fra Bergans og stå fremme i inngjerdingen".

Lenke til kommentar
Uansett, var artig å se reaksjonene til de rundt meg i går når AC/DC kom over anlegget. Tror mange av dem tenkte "tulling" eller noe. Mange var sikkert ikke klar over at det var like før, siden AC/DC brukes som et lydsignal til crewet om at alle skal være på plass. Men, men...forstår at alle ikke er like fanboy.

Haha, var det samme her.. Jubla og hoia da It's a Long Way to the Top (If You Wanna Rock 'n' Roll) startet. Ikke mange som skjønte hvorfor, nei :p Men det er helt greit i grunn :)

 

Det med ryggsekker skjønner jeg godt at du er irritert over.. Greit nok med de som står helt bakerst, men å ha med seg sekk og stå helt forran er helt bak mål.. Vært utsatt for det samme selv ved et par anledninger..

Lenke til kommentar

Hadde to ponchoer!

 

Irriterer meg over journalister, men når jeg ser tilbake på konserten nå, så koser jeg meg STORT!

Setlisten var bra, men jeg hadde håpet på FtB og Harvester, Bellz var utrolig å endelig høre live...

 

Gleder meg til musikken blir lagt ut, så jeg får lastet den ned. Må se om NeM faktisk er like bra som det jeg synes den var på konserten!

 

METALL!

post-12240-1216357561_thumb.jpg

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar

Det var en super konsert :) Jeg var også inne i "the golden ring" :p Bra opplegg det der at man kunne omme og å inn der hvis man hadde bånd altså! Vi kom nesten helt først, men så syntes vi så synd på en av vennene våre, så vi måtte gå å finne han, og i tillegg, var jeg så tørst og måtte pisse, så det gikk greit :D Ble litt skuffa over at de ikke spilte Batery eller Harvester, men jeg ble så glad for at de spilte Damage, inc. så det gikk greit :D

 

Jeg fikk tak i et plekter som James kastet ut! :D Det skal inn i en ramme :D Og jeg filmet mye, det kommer vell på youtube ;)

PS: Kirk brukte den Dracula gitaren alt for mye :p

Endret av M-Gard
Lenke til kommentar
Ja, trur jeg også vil plasere denne over den i fjor. I fjor sto jeg ved miksetårnet, nå sto jeg rett utenfor "The golden ring" eller hva de kalte den, den fremste ringen liksom..

Stod inni the golden ring, jeg. Det var FETT!

Det trur jeg på. Kom ikke inn, var der egentlig tidlig nok, men måtte ha øl og sånt. Så når vi fant ut at det var bare noen som fikk komme inn i the golden ring var vi for seint ute. Sto ved det gjerdet rett utenfor the golden ring, folk pressa seg på no jævli. Var bare rasshøl der framme, så gikk 5 meter lenger bak, der var det bare trevli folk og mye bedre plass, så bra derifra også.

 

Du kunne gått inn og fått bånd, også kunne du ha kjøpt øl. Det var det vi gjorde. Stress å presse seg forbi alle søppeltrynene som var å finne, men det gikk helt greit.

Lenke til kommentar

Er vel muligens helt vekke, men hva er golden ring? personelig stod jeg med kunn 4-5 folk foran meg til scenen og jeg hadde det bra =P merket lite av hva jeg stod på siden jeg ikke så noe av bakken. Var goså helt vilt! Kom klokken 11 og satt meg ned, møtte også to hyggelige trøndere samt en fra Katten (i Bergen). Vi satt sammen i køen ganske lenge og det var litt morsomt siden trønderne ikke hadde tatt med seg regntøy og måtte bli reddet av militærponchoen til vennen min. De het vel kenneth og sverre =P Men fett var det alikavel! 12 uten å spise, drikke, pisse eller hvile... FETT!!! Håper de kommer tilbake til Bergen snart!

Lenke til kommentar

Hvilket system? :p Bergenhus sine omgivelser gjør en konsert meget spesiell, men er allikevel helt uegnet som arena. Med kun en inngang ber man om trøbbel. Det kunne lett ha skjedd skader. Også i "køen" for å slippe inn til der konserten var. Folk dyttet som gal opp bakken. Plassen hvor vi satt under presenning og folk stod var jo helt hinsides. Null organisering, og ingen plass for å gjøre av søppel. Det fikk de merke etterpå. Nei her må det evalueres hvordan ting kan gå bedre. Clapton venter om ikke alt for lenge og jeg håper at organisering blir bedre.

 

Edit: Er det noen her som satt under presenningen som er vist på siste bildet her?

http://www.bt.no/bergenpuls/musikk/article599267.ece Hollah, til alle sammen! Dere gjorde ventingen megakul.

Endret av hawaii2k
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...