Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hva er forskjellen på steinull og glava?


Anbefalte innlegg

Det er ca samme pris på plater og rull.

Men Glavaen er mer komprimert så du får flere m2 i en pakke Glava en Rockwool.

 

Priser: du får ta en runde med dine lokale bygevarebutikker og prute.

 

Coop har begynt å selge en type isolasjon lagd av resirkulerte klær kan hvære en ide å undersøke, har ingen erfaring med den selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for tipset. Blir vel da enten Vinterbro eller Lillestrøm på meg da. Det virket jo utrolig fristende med isolasjon som ikke klør eller er helseskadelig da....MEN, det hadde vært nokså greit om noen har brukt dette materialet som kunne komme med noen erfaringer.

 

Så dessverre ut som om de kun hadde 10 cm tykkelse på disse mattene så da får jeg i så fall kjøre dobbelt.

 

Det kostet kr 235,- for en rull 100x570x1200, altså en m2 pris på kr 43,- men ettersom jeg da må kjøre dobbelt så blir det jo kr 86 pr m2. Hva koster f.eks. Glava/Rockwool for m2 i 20 cm tykkelse, noen som vet?

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...
  • 6 år senere...

Hei,

Fortsatt spørsmål « hva er forskjellen på Steinulf og glava»:

Vi var ferdig til å pusse opp hybel i underetasje . Vi trenger godkjenning før å utleie. Vi har bruk isolasjon glava pro34. Vi har spurte før å kjøpe den isolasjon for taket. Det blir problem for oss nå. Kan noen ha noe løsning for den problemet vårt?

Tusen hjertelig takk for hjelp! Vi må ferdig søknad for godkjenning innen 29 september 2019!

 

Mvh

Thang

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Når du skal ha 20 cm er det plater som gjelder. Har ikke sett 20 cm på rull. Det hadde blitt store ruller. Ville gått for glava glassull. Hadde det vært mot yttervegg i kjeller hadde jeg gått for steinull da den slipper vann bedre, men det vil jo ikke være noe tema i taket. Ikke plaste. Trenger heller ikke å legge papp hvis du skal ha plater eller gips i taket da disse er tett. Lykke til. Holder på med det samme selv. Her er det glassull i taket og stein ull i yttervegger. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...